Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Αύριο η γιορτή σου ξημερώνει - ό,τι κι αν διαλέξεις λείπει ο Αλέξης

Το dress code στο γραφείο που πρέπει να προσέχετε

Το dress code στο γραφείο που πρέπει να προσέχετε

Πριν κάποια χρόνια το dress for success στο γραφείο ήταν αρκετά απλό: «Καλά» ή «επίσημα» ρούχα, όσο πιο επίσημα τόσο το καλύτερο.

Τα ενδυματολογικά δεδομένα άλλαξαν και η ανάδειξη των Big Tech έδωσε νέα διάσταση στο εργασιακό ντύσιμο.

Οι ηγέτες της Σίλικον Βάλεϊ είναι αυτοί που φορούν τζιν, φουτεράκια και μαύρα ζιβάγκο. Σύμφωνα με την κοσμοθεωρία τους η επιτυχία έχει διαφορετικό περιτύλιγμα και είναι ξεκάθαρα πιο κάζουαλ από αυτό που έχουμε συνηθίσει.

Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω; Σίγουρα, το να πας στο γραφείο με κοστούμι δεν έχει πια την ίδια ισχύ, αλλά ούτε το πιο casual look φούτερ με κουκούλα στέλνει κάποιο διαφορετικό μήνυμα.

Τα ρούχα είναι το μήνυμα

Το dress for success έχει ένα στοιχείο παρατήρησης:

Κάποιοι ντύνονται παρόμοια με τους συναδέλφους τους για να αισθανθούν ότι ανήκουν σε μια ομάδα. Άλλοι ντύνονται όπως οι διευθυντές τους για να δείξουν πού τοποθετούν τον εαυτό τους και σε τι στοχεύουν.

Είναι μια αποτελεσματική στρατηγική να δημιουργείτε ομοιότητες με τους συναδέλφους σας που κατέχουν senior θέσεις.

Πρόκειται για το λεγόμενο affinity bias, το φαινόμενο που βλέπουμε με καλό μάτι κάποιον που μας μοιάζει. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι μάνατζερ είναι πιο πιθανό να προσλάβουν ή να δώσουν προαγωγή σε κάποιον που θεωρούν όμοιό τους – και αυτό περιλαμβάνει και το ντύσιμο.

Από την άλλη, το ντύσιμο σάς προετοιμάζει για τον ενδεχόμενο ρόλο που επιζητάτε. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι εργαζόμενοι αισθάνονται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και είναι πιο παραγωγικοί, όταν ντύνονται πιο επίσημα. Γενικότερα, ο τρόπος που φροντίζουμε, ντύνουμε και παρουσιάζουμε τον εαυτό μας μπορεί να μας κάνει να αισθανόμαστε πιο καλά με αυτόν.

Υπάρχει και ένα άλλο στοιχείο για το dress for success: με το σωστό ντύσιμο δείχνουμε ότι έχουμε κατανοήσει τους άγραφους και μη κανόνες ενός γραφείου και μπορούμε να τους υπακούμε.

Ειδικά τα τελευταία χρόνια, καθώς οι εταιρείες έχουν πιο ελεύθερο κώδικα ντυσίματος, το να αποκρυπτογραφήσεις αυτό ακριβώς που θεωρεί η διεύθυνση της ως επιτυχημένο ντύσιμο δείχνει ότι καταλαβαίνεις πώς αυτή λειτουργεί και πως έχεις εναρμονιστεί με την κουλτούρα της.

Ωστόσο, δεν χρειάζεται να προβαίνεις σε υπερβολές. Οι περισσότερες επιχειρήσεις πια δεν έχουν κάποιο επίσημο dress code. Αν εμφανιστείτε, λοιπόν, με ένα κοστούμι, ίσως να σας κοιτούν περιέργα ή να δείξετε ότι είστε υπεροβλικά φιλόδοξοι.

Επιπλέον, οι κανόνες για το ντύσιμο διαφέρουν από δουλειά σε δουλειά. Μια έρευνα έδειξε ότι οι άνδρες και οι γυναίκες που είχαν ένα στοιχείο που διαφοροποιούσε το ντύσιμό τους από τους υπόλοιπους ήταν πιο πιθανό να είναι πιο πετυχημένοι και να κατέχουν υψηλότερες θέσεις σε μια εταιρεία.

Δυστυχώς, το φύλο και η φυλή παίζουν επίσης ρόλο στο ντύσιμο. Μπορεί να πει πολλά για τον ρόλο της γυναίκας σε μια επιχείρηση το πόσο κοντή είναι η φούστα της και κατά πόσο αυτό μπορεί να προκαλέσει περίεργα σχόλια.

Το ντύσιμο μετράει και από μακριά / πως ντυνόμαστε στην τηλεργασία

Mπορεί η τηλεργασία και η εργασία μέσω βιντεοκλήσεων να επιτρέπουν ένα πιο χαλαρό στυλ, αλλά ούτε και αυτά ξεφεύγουν από τους κανόνες του ντυσίματος για την εργασία.

Καθώς σε μια βιντεοκλήση δεν παρατηρούμε τόσο πολύ τι φοράει ο άλλος, αυτό μπορεί να γυρίσει σε μπούμερανγκ. Πρέπει να δουλέψετε για να φανείτε και να αναδείξετε τον ρόλο σας σε μια εταιρεία.

Πρέπει, δηλαδή, να βρείτε έναν τρόπο να ξεχωρίστε μέσα από την οθόνη.

Για παράδειγμα, μπορείτε να φορέσετε ρούχα με έντονα χρώματα ή κοσμήματα που ξεχωρίζουν. Μην ξεχνάτε, όμως, ότι υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να το παρακάνετε ή – το αντίθετο – να περάσετε απαρατήρητος/η.

Σε γενικές γραμμές, πάντως, και για την τηλεργασία ισχύουν οι ίδιοι κανόνες: βάλτε τη φορεσιά της δουλειάς που θέλετε, μιμηθείτε τους ανωτέρους σας και προσθέστε προσωπικες πινελιές.

Το σημαντικότερο είναι να βρείτε το δικό σας μοναδικό στιλ που θα σας κάνει να αισθάνεστε άνετα και κυρίως με αυτοπεποίθηση.

Must in

Το «εστιατόριο των λανθασμένων παραγγελιών» στην Ιαπωνία έχει να μας διδάξει πολλά

Ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου, Shiro Oguni έχει δηλώσει πως θέλει να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία γύρω από την άνοια και να αλλάξει τις αντιλήψεις γύρω από από αυτήν και τη γήρανση

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024