Κρασί: Αλλάζουν οι καταναλωτικές συνήθειες στις Ηνωμένες Πολιτείες
Πίσω από τις καλές αποδόσεις κρύβονται αλλαγές στις συνήθειες διανομής και κατανάλωσης
- Η Τεχνητή Νοημοσύνη στις υπηρεσίες των χάκερ τρομάζει τις επιχειρήσεις
- Πώς θα «πρασινίσουν» οι αναπτυσσόμενες χώρες, χωρίς να επηρεαστεί ο πληθυσμός τους
- Η «κατάρα» της καλύτερης φωτογραφίας όλων των εποχών: Τι συνέβη στους σταρ της selfie από τα Όσκαρ του 2014
- Πόσο αντέχουν τα αποθέματα φυσικού αερίου; Σε συμπληγάδες η Ευρώπη
Η αγορά κρασιού στις Ηνωμένες Πολιτείες έκανε άλμα 16,8% σε αξία και 3,8% σε όγκο το 2021, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Gomberg & Fredrikson. Όμως πίσω από αυτή την εξαιρετική απόδοση κρύβονται τόσο οικονομικά φαινόμενα όσο και βαθιές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες και στα κανάλια διανομής.
Ο κοροναϊός, όπως επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ σε ανάρτησή της, έχει προκαλέσει μια αναζήτηση για αυθεντικότητα και τυπικότητα μεταξύ των Αμερικανών καταναλωτών.
Σε οικονομικό επίπεδο, η κατακόρυφη άνοδος της αξίας οφείλεται κυρίως στην επαναλειτουργία των μπαρ και εστιατορίων, σε βάρος των πωλήσεων οικιακής κατανάλωσης.
Σε διαρθρωτικό επίπεδο, αρκετοί αναλυτές συμφωνούν ότι ο αμπελοοινικός τομέας δεν εστιάζει αρκετά στην προσέλκυση νέων καταναλωτών και στον άνευ προηγουμένου ανταγωνισμό που ασκούν τα οινοπνευματώδη ποτά.
Η ολλανδική τράπεζα Rabobank συνοψίζει τους κύριους παράγοντες που επηρεάζουν τον κλάδο του κρασιού στις ΗΠΑ σε πέντε: κοροναϊός, καταναλωτές, κυκλώματα, αλυσίδες (εφοδιασμού) και ανταγωνιστές. Εάν και ο πρώτος παραμένει απρόβλεπτος, οι άλλοι αποτελούν μέρος των υποκείμενων τάσεων. Για παράδειγμα, μόνο το 32% των Αμερικανών ενηλίκων πίνουν κρασί, ποσοστό που αντιπροσωπεύει το 25% των ηλικιών 20-29 ετών.
Οι καταναλωτές κρασιού είναι επίσης κυρίως μη Ισπανοί λευκοί, τονίζοντας, όπως επισημαίνει η Δρ. Liz Thach σε ένα άρθρο στο Forbes, την έλλειψη στρατολόγησης καταναλωτών από άλλες εθνοτικές και πολιτισμικές ομάδες. Ταυτόχρονα, τα οινοπνευματώδη ποτά «δράττουν επιθετικά τις νέες καταναλωτικές ευκαιρίες και αλληλεπιδρούν με ένα ποικίλο καταναλωτικό κοινό που περιλαμβάνει όλες τις ηλικιακές ομάδες, σημειώνει η Rabobank, η οποία αναφέρει επίσης την άνοδο της κουλτούρας των κοκτέιλ και τις θετικές πολιτιστικές αναφορές που σχετίζονται με τα οινοπνευματώδη ποτά (μέσω τηλεοπτικών σειρών όπως το Mad Men ή το Boardwalk Empire).
Τα όρια μεταξύ των κατηγοριών ποτών είναι ασαφή
Να προστεθεί σε αυτό και η απώλεια ισχύος της κατηγορίας κρασιού σε ένα κύκλωμα διανομής στο οποίο κυριαρχούσε εδώ και καιρό: το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τη Rabobank, το μερίδιο του κρασιού στις πωλήσεις αλκοολούχων ποτών στο διαδίκτυο ανέρχεται σε 62% (72% το 2018) έναντι λιγότερο από 25% στα φυσικά καταστήματα.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει το 10,9% των πωλήσεων κρασιού στις ΗΠΑ, έναντι 3,1% για τα οινοπνευματώδη και 1,5% για την μπύρα. Και εδώ, τα οινοπνευματώδη ποτά αρχίζουν να κατακτούν αυτόν τον τομέα κρασιών, τα οποία αναφέρονται τώρα, για παράδειγμα, σε μεγάλους ιστότοπους όπως το Wine.com, για να μην αναφέρουμε τις συνεχιζόμενες ρυθμιστικές πρωτοβουλίες που στοχεύουν στην εξουσιοδότηση απευθείας πωλήσεων οινοπνευματωδών ποτών.
Για τον Gabe Barkley, διευθύνοντα σύμβουλο της εισαγωγικής εταιρείας MHW, η εξέλιξη των διαδικτυακών πωλήσεων αντικατοπτρίζει στην πραγματικότητα έναν μεγαλύτερο νομαδισμό μεταξύ των κατηγοριών αλκοολούχων ποτών ανάμεσα στους καταναλωτές: μόνο το 17% από αυτούς πίνουν μόνο κρασί. Επικαλούμενος την επιτάχυνση της εμπλοκής εμπορικών σημάτων της BRSA όπως η Pepsi και η Coca Cola στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών, ο εισαγωγέας πιστεύει ότι το φαινόμενο αυτό οδηγεί σε βαθιά αλλαγή στα κανάλια διανομής, στις πολιτικές εμπορευμάτων και στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις