Μια σπουδαία αναδρομική έκθεση του εικαστικού Δημήτρη Μανίνη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
«Από το Φαίνεσθαι στο Είναι»: Η διάρκεια της έκθεσης είναι από τις 19 έως 29 Μαίου και ώρες επισκέψεως 18.00 έως 22.00, όλες τις ημέρες
- Σοκ στην Πάρο: Άγρια επίθεση ανήλικων με μαχαίρι σε βάρος δύο ανδρών
- «Υπάρχει θέμα» με το «De Grece» – Πυρά κομμάτων με το επίθετο που διάλεξαν οι Γλύξμπουργκ
- Βίντεο ντοκουμέντο λίγο μετά τη δολοφονία της Ράνιας στην Κρήτη - «Σκότωσα τον πατέρα μου» έλεγε ο δράστης
- «Συνεργαζόταν με Τούρκους για να με σκοτώσουν» - 10 μέρες σχεδίαζε τη δολοφονία του 52χρονου ο δράστης
Μια σημαντική έκθεση θα λάβει χώρα την Πέμπτη 19 Μαίου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (τα εγκαίνια στις 20.30). Πρόκειται για την έκθεση του σπουδαίου εικαστικού Δημήτρη Μανίνη ο οποίος θα παρουσιάσει έργα ζωγραφικής και γλυπτά, αντιπροσωπευτικά μισού αιώνα διαδρομής στην εικαστική πράξη.
Είναι η δεύτερη αναδρομική του έκθεση, μετά από εκείνην στην Μπιενάλε της Βενετίας, προσκαλεσμένος από το διεθνές ίδρυμα Εικαστικών Antonio dal Ponte. Πρόκειται για 35 έργα που καλύπτουν αντιπροσωπευτικώς όλες τις περιόδους της εικαστικής του δραστηριότητας 45 χρόνων. Κατά περίπτωση, είναι δουλεμένα με λάδι οργανικού διαλύτη, με λάδι υδατοδιαλυτό, με ακρυλικό, βινύλ και αερογράφο.
Οι διαστάσεις τους από 30χ45 έως 100χ160 εκ. Εκτίθενται επίσης, 2 γλυπτά από κεραμικό υλικό υψηλής θερμοκρασίας και μέταλλα, «ντυμένα» με έγχρωμα σμάλτα που παρασκευάσθηκαν στο εργαστήρι Τέχνης Eroterra, στην Τσαγκαράδα Πηλίου τα οποία καθ ύψος φτάνουν έως 70 εκ καθώς και 5 γλυπτά από σύνθετα υλικά, αφαιρετικές ανθρώπινες μορφές σε φυσικό μέγεθος…
Τα έργα είναι ανθρωποκεντρικά, και το ονειρικό κλίμα που επικρατεί, προέρχεται από την αντιπαράθεση του βροτού προς το άφθαρτο, του πρόσκαιρου προς το αιώνιο, πράγμα που παραδίδει στο βλέμμα του θεατή τον αυτοσαρκασμό του δημιουργού. Διάρκεια εκθέσεως έως 29 Μαϊου.
Επιμέλεια, Αννίτα Πατσουράκη Ιστορικός Τέχνης
Επισκέψεις, 18.00 έως 22.00 κάθε μέρα και Σαββατοκύριακο
Κριτικές για το έργο του Δημήτρη Μανίνη
Enzo di Martino Ιστορικός – Κριτικός Τέχνης, συγγραφέας του βιβλίου The History of Venice Biennale
Καλά τεκμηριωμένος και ταυτόχρονα συναρπαστικός εμφανίζεται ο φανταστικός κόσμος του Μανίνη
Ζωγραφίζει φιγούρες γεμάτες πόνο, με χαρακτηριστικά ενός μυθικού εξπρεσιονισμού. Δηλαδή, ειδωμένες κάτω από την υπαρξιακή τους αγωνία, και το ίδιο πράττει στην περίπτωση των ζευγαριών.
Ο Μανίνης αποφεύγει τον κίνδυνο του ναίφ, καθώς είναι προικισμένος με την σκληρή και οξυδερκή σφραγίδα του ζωγράφου, πάντοτε εκφραστική, ικανή να προκαλέσει στον θεατή την αίσθηση της συγκίνησης και της συμπαράστασης για τους απεικονιζόμενους χαρακτήρες.
Χάρης Καμπουρίδης τεχνοκριτικός-σημειολόγος, μέλος της Academia Europaea
“…Άκρως εξατομικευμένη, ισχυρή, επιμονή και γοητευτική στην αφήγηση της η ζωγραφική του Δημήτρη Μανίνη. Ήταν μια από τις πρώτες μου κριτικές που δημοσίευσα πριν 45 χρόνια, καθώς με συνεπήρε ο συμβολισμός και η μυστική ζωή των μορφών στα έργα του.
Εξελισσόμενος έκτοτε συνεχώς ο ζωγράφος, ουσιαστικά όμως ο ίδιος στον εικαστικό κόσμο του, πάντα μεταξύ ποιητικής και μαγικής ματιάς στα οράματα που απεικονίζει, αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο για την σύγχρονη ελληνική τέχνη, μέσα κι έξω από το κεντρικό ρεύμα της συλλογικής εικαστικής μας ιστορίας.
Νίκος Σιδέρης ψυχίατρος-ψυχαναλυτής ,συγγραφέας
‘’Ο Δημήτρης Μανίνης είναι δείγμα ανθρώπου που δεν θα έπρεπε να σπανίζει στους τόπους και τους καιρούς που ζούμε.
Τα έργα του πολύπτυχα, πολυπλόκαμα, πολύχρωμα, στέρεα και ανοιχτά. Λεπτοφυής αδρότητα, ρέουσα αναλογία, ζυγισμένη δομή, πνοή απόλαυσης.
Όλβιοι όσοι τον συνάντησαν και όσοι θα τον συναντήσουν. Αν κάποιος αναζητά την καθολική ενότητα του πνεύματος, η πιθανότητα να συναντηθεί με κάποια από τις εκφάνσεις του Δημήτρη αυξάνεται εκθετικά.’’
Νίκος Σκανδάμης Ακαδημαϊκός διδάσκαλος
Ζωγράφος, γλύπτης, συγγραφέας αλλά και ερευνητής της ύλης χημικός, ο Μανίνης διακυβεύεται ακούραστα σε όλες τις μορφές πνευματικής άσκησης που επιλέγει σε μια προσπάθεια που κινείται στο όριο: Φυγή από την κατασταλαγμένη θέαση που θα αποστερούσε τη γοητεία της ριψοκίνδυνης αναζήτησης, δυσπιστία απέναντι στην παγίδα της προοπτικής και τα δεσμά της αναπαράστασης, έλξη προς το παραμύθι και το όνειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΝΙΝΗΣ
Ατομικές εκθέσεις
Ιταλία
2006 Torino, μετά από πρόσκληση της γκαλερί ²Accademia², ενταγμένη στο πλαίσο των χειμερινών Ολυμπιακών αγώνων
2009 Biennale Βενετίας, μετά από πρόσκληση του Διεθνούς Ιδρύματος Εικαστικών Antonio dal Ponte
Ελλάδα
1974, Θεσσαλονίκη, γκαλερί ”Ενημέρωση”
1976, Θεσσαλονίκη, γκαλερί ”Ενημέρωση”
1980, Θεσσαλονίκη, ”Λέσχη Γραμμάτων και τεχνών”
1986, Θεσσαλονίκη, γκαλερί ”Κ7”
1989, Θεσσαλονίκη, αναδρομική, ”Ινστιτούτο Γκαίτε”
1995, Αθήνα, γκαλερί ”Μπουζιάνη”, Δήμος Αθηναίων
1997, Αθήνα, γκαλερί ”Titanium”
1999, Αθήνα, γκαλερί ”Μετώπη”
2003, Αθήνα, αναδρομική 1980-2002, αμφιθέατρο Κολλεγίου Αθηνών
2020 Κηφισιά γκαλερί Ισόγειο
Ομαδικές εκθέσεις
Έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις. Οι σημαντικότερες είναι:
“Δημήτρια 1981” Θεσσαλονίκη,
“Δέκα Έλληνες ζωγράφοι” 1998 Πάρκο Ελευθερίας, Αθήνα
“I colori dell’ Arte” Ολυμπιακό χωριό Bardonecchia, Τορίνο 2006
Δραστηριότητες σχετικές με τα εικαστικά
§ Το 1989 μαζί με την κεραμίστρια Ευαγγελία Μαρίνου εγκατέστησε το εργαστήρι τέχνης Eroterra στο Ανατολικό Πήλιο, στην Τσαγκαράδα, όπου λειτουργεί ως σήμερα.
§ Από το 1985 ως το 1988 παρουσίασε το θεωρητικό του έργο ”Ένα παραμετρικό μοντέλο για την σύγχρονη τέχνη” σε διαλέξεις στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στο Ίδρυμα Μελετών Αίμου.
§ Από το 1979 ως το 1985 έγραψε κριτικές για εικαστικά γεγονότα και άρθρα με περιεχόμενο ”Αισθητική και κοινωνία” στις εφημερίδες ”Θεσσαλονίκη”, ”Μακεδονία”, καθώς και στο περιοδικό ”Αντί”
§ Κατά τα έτη 2003 και 2004 έδωσε σειρά διαλέξεων με θέματα:
“Παιδική εικαστική δραστηριότητα. τέχνη;”
“Τι είναι αυτό που βλέπουμε;»
«Η βρεφική ηλικία του πολιτισμού», στην Αθήνα
§ Ιδρυτικό μέλος της ”Λέσχης κινηματογράφου Θεσσαλονίκης” και μέλος της συντακτικής επιτροπής τους περιοδικού ”Κινηματογράφος”
§ Οργανωτής και ομιλητής της ημερίδας «Η τέχνη υπό το βλέμμα του εγκεφάλου», Αγ. Παρασκευή Αθήνα 2005. (Πανεπιστημιακοί νευροανατόμοι ερευνητές καθώς και σπουδαστές του Δ. Μανίνη κατέθεσαν εισηγήσεις για την λειτουργία του Οπτικού Εγκεφάλου, και εν συνεχεία, ακολούθησε συζήτηση)
§ Αρθρα του για τα Εικαστικά στα περιοδικά «Culture” και «Αίτιον»
Διδασκαλία
• 2001 – 2003 συνεργάζεται με το Κολλέγιο Αθηνών (Ψυχικό), διδάσκοντας Εικαστικά σε ενήλικες
• 2003-2006 συνεργάζεται με τα Εργαστήρια Εικαστικών του Δήμου Αγίας Παρασκευής διδάσκοντας σε ενήλικες το μάθημα ˝Εικαστικά Παίγνια˝, που περιλαμβάνει θεωρία και εφαρμογή στο πεδίο της ζωγραφικής
• 2006 έως τον Μάρτιο του 2011 αναλαμβάνει την διεύθυνση των εργαστηρίων Εικαστικών του Δήμου Παλλήνης, όπου και διδάσκει το μάθημα ˝Εικαστικά Παίγνια˝,
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις