To Σάββατο με «ΤΑ ΝΕΑ»: Αριστοτέλης: Ποιητική, Γενοκτονία των Ποντίων, & ΟΚ! Το περιοδικό των διασήμων
«Εστιν ουν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας...». Τον ορισμό της τραγωδίας που δίνει στην Ποιητική ο Αριστοτέλης τον έχουν απομνημονεύσει γενιές μαθητών από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
To Σάββατο με «ΤΑ ΝΕΑ»: Αριστοτέλης: Ποιητική, Γενοκτονία των Ποντίων, & ΟΚ! Το περιοδικό των διασήμων
Ουκ εν τω πολλώ το ευ
Τα αγαθά κόποις κτώνται
Ο άνθρωπος φύσει πολιτικόν ζώον
Αριστοτέλης. Η κορυφαία μορφή της αρχαίας ελληνικής σκέψης.
Το αξεπέραστο φιλοσοφικό έργο του δασκάλου του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
«Αθηναίων Πολιτεία», «Ποιητική», «Περί ψυχής». Τρεις διαχρονικές πραγματείες του Αριστοτέλη περί πολιτικής, περί λογοτεχνίας και περί ψυχής κυκλοφορούν μαζί με τα «Νέα».
Τα αυθεντικά κείμενα με τη μετάφρασή τους, επεξηγηματικά σχόλια και διαφωτιστικές αναλύσεις.
Αριστοτέλης, ο πανεπιστήμων φιλόσοφος
Ο τίτλος του πανεπιστήμονα φιλοσόφου είναι χαρακτηριστικός της πολυπραγμοσύνης του Αριστοτέλη, ο οποίος ασχολήθηκε στα έργα του με πολλά και ποικίλα θέματα: θέματα λογικής, θέματα της φύσης και του κόσμου, θέματα μεταφυσικής, θέματα ηθικής, θέματα πολιτικής φιλοσοφίας, θέματα ρητορικής και ποίησης.
Αυτή την εβδομάδα,
Ποιητική
«Εστιν ουν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας».
Η Ποιητική γράφτηκε πιθανότατα μεταξύ 360-355 π.Χ. Σε αντίθεση με τον δάσκαλό του Πλάτωνα, ο οποίος υποτιμούσε την ποίηση, ο Αριστοτέλης την υπερασπίζεται ως μορφή λόγου η οποία υπερβαίνει το ιστορικό, το ειδικό και το συγκεκριμένο και ανοίγεται στο οικουμενικό και στο καθολικό εμπνέοντας στον άνθρωπο αξίες και πρότυπα ηρωικής συμπεριφοράς. Μύθος, πλοκή, χαρακτήρες, μεταφορά και άλλοι όροι αναλύονται σε αυτό το έργο που θεωρείται το πρώτο κείμενο θεωρίας της λογοτεχνίας.
Τον ορισμό της τραγωδίας που δίνει εδώ ο Αριστοτέλης τον έχουν απομνημονεύσει γενιές μαθητών από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα: «Εστιν ουν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας, μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω, χωρίς εκάστω των ειδών εν τοις μορίοις, δρώντων και ου δι’ απαγγελίας, δι’ ελέου και φόβου περαίνουσα την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν». Στην έκδοση που κυκλοφορεί με το «Βήμα», το έργο, σε κείμενο, μετάφραση και σχόλια του Δημητρίου Λυπουρλή, συστηματικού μελετητή του Αριστοτέλη, δεινού φιλόλογου και χαρισματικού συγγραφέα, συνοδεύεται από γλαφυρή εισαγωγή για τη ζωή και το έργο του φιλοσόφου.
Μαζί
Η Γενοκτονία των Ποντίων του Κυριάκου Σαχανίδη
H τραγική πορεία του ποντιακού ελληνισμού. Η γενοκτονία και ο ξεριζωμός.
Τα γεγονότα που σημάδεψαν τη ζωή χιλιάδων προσφύγων που κατέφυγαν σε κάθε γωνιά της γης.
Η ιστορία και η παράδοση των αλησμόνητων πατρίδων μέσα από κείμενα, αφηγήσεις και σπάνιο φωτογραφικό υλικό.
Ενα μοναδικό έργο που συμβαλλει στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης.
Το έργο είναι αφιερωμένο στους αδικοχαμένους Ποντίους κατά τη διάρκεια της γενοκτονίας 1914-1922, που υπέστησαν από τον τουρκικό εθνικισμό και εκπληρώνει μέσα από αυτό, το χρέος του απέναντι στην ιστορία και την παράδοση των αλησμόνητων πατρίδων και ιδιαίτερα της ποντιακής διαλέκτου που τείνει να εξαφανιστεί. Μέσα στις σελίδες του έργου ξετυλίγεται η τραγική πορεία του ποντιακού ελληνισμού κατά τη διάρκεια της γενοκτονίας και του ξεριζωμού, καθώς και οι συνέπειες που σημάδεψαν τη ζωή χιλιάδων προσφύγων που κατέφυγαν σε κάθε γωνιά της γης.Το βιβλίο αναφέρεται με ιστορικά κείμενα αλλά και ποιήματα στην ποντιακή διάλεκτο και παράλληλα στην Νεοελληνική γλώσσα για την κατανόηση… επίσης πλαισιώνεται από σπάνιο φωτογραφικό υλικό.
Η ώρα της προσφυγιάς
Οι γειτονιές των προσφύγων δεν είχαν διαφορές. Ιδιος ο πόνος, ίδια η φτώχεια, η πείνα, η εγκατάλειψη, ίδια και τα όνειρα. Οι μνήμες από τη ζωή τους στην πατρίδα δεν τους κατέβαλαν. Αντίθετα, τους δυνάμωσαν. Οι αξίες και η εργατικότητά τους ήταν αρκετές για να ξαναγεννηθούν από τις στάχτες τους. Κάτω από το τσαλακωμένο φως ήξεραν ότι δε θα ξανασυναντήσουν γρήγορα χαρούμενα παιδιά να παίζουν. Δεν ήξεραν αν πηγαίνουν από τον θάνατο στη ζωή ή το αντίστροφο. Αλλωστε οι αποστάσεις δεν ήταν μεγάλες. Καραβάνια κυνηγημένων κουρελήδων. Φόβος, φρίκη, αγωνία, απόγνωση. Σκελετοί από τις κακουχίες, τις στερήσεις, την πείνα. Τα χωράφια περίμεναν για να βγάλουν λίγο καρπό. Παντού σκόνες, λάσπες, σκουπίδια. Παντού παράγκες. Σκελετοί, με καρφωμένες σανίδες πάνω τους. Ντουβάρια που τρικλίζουν και στραβά παράθυρα. Μοιάζουν σαν να έπεσαν από ψηλά. Βαμμένες από τον ήλιο και τη βροχή, με εκείνο το ακαθόριστο χρώμα που παίρνει το ξύλο όσο παλιώνει. Μια ζωή που δεν περιγράφεται σε λίγες σειρές… Οι Πόντιοι πρόσφυγες ήξεραν ότι σε λίγα χρόνια θα μπορέσουν να ξανακάνουν το θαύμα τους. Να ξαναφτιάξουν τα σπίτια και τα περιβόλια τους. Εχουν ζήσει τα χειρότερα, ξεφεύγοντας από το θάνατο. Οι μνήμες από το δύσκολο αγώνα μιας ζωής μπορούν να ξεχαστούν στην προσωπική διαδρομή του καθενός. Οι μνήμες του μυαλού ελέγχονται, οι μνήμες της ψυχής είναι το πρόβλημα…
Και μαζί όπως πάντα το
ΟΚ!
Το περιοδικό των διασήμων!
Δήμητρα Παπαδοπούλου
«Επανάσταση είναι να ακολουθείς την αλήθεια σου».
Επιστρέφει με μια all-star επιθεώρηση, κυκλοφορεί τον νέο της βιβλίο και μιλάει για τον ρόλο του έρωτα της στη ζωή της και την ιδιαίτερη σχέση με τους γονείς της.
Μόνικα Μπελούτσι
Η βράβευσή της στο Maria Callas Gala του Μονακό
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ
Ανδρέας Γεωργίου
«Απολαμβάνω την αδρεναλίη του X-Factor»
Σιωπηλός Δρόμος
Η σειρά του MEGA ταξιδεύει στις Κάννες
-Αγαπημένοι σταρ σε καθημερινές στιγμές
-Αποκλειστικά ρεπορτάζ
-Αποκαλυπτικές συνεντεύξεις
Η αγαπημένη αναγνωστική συνήθεια, κάθε εβδομάδα με ΤΑ ΝΕΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις