Σανγκάη: Οι εταιρίες ειδών πολυτελείας κακομαθαίνουν τους VIP πελάτες τους – Τους στέλνουν δώρα εν μέσω lockdown
Την ώρα που οι περισσότεροι κάτοικοι πασχίζουν να αγοράσουν τρόφιμα, εν μέσω lockdown, οι εταιρείες πολυτελείας στέλνουν δωράκια στους VIP πελάτες τους.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Αυτό που δεν περίμενε η κ. Τζανγκ όταν κλείστηκε στο σπίτι της στο πλαίσιο του lockdown που επιβλήθηκε στη Σανγκάη ήταν ότι ακριβώς την επόμενη ημέρα θα άρχιζαν να καταφθάνουν έτοιμα γεύματα και γλυκά ως δώρα από εταιρίες ειδών πολυτελείας, όπως η Louis Vuitton και η Cartier.
Από τότε που ξεκίνησε το lockdown λόγω της COVID-19 την 1η Απριλίου, με αποτέλεσμα να κλείσουν καταστήματα και να παραλύσουν οι διαδικτυακές αγορές, οι εταιρίες ξεπέρασαν τις δυσκολίες που προέκυψαν στις διανομές με παροχές δώρων σε σε «πολύ σημαντικούς πελάτες» (very important clients-VIC) όπως η 24χρονη Τζανγκ.
Αν και δεν πρόκειται για πολύ ακριβά δώρα, η προσπάθεια να διατηρήσουν επαφή «μας εντυπωσίασε και μας εξέπληξε», δήλωσε η Τζανγκ, που θέλησε να δώσει μόνο το επίθετό της.
Η Σανγκάη έχει βιώσει κάποια από τα αυστηρότερα παγκοσμίως περιοριστικά μέτρα, με τους κατοίκους να απαγορεύεται να βγουν από διαμερίσματά τους σε συγκροτήματα όπου έχουν βρεθεί κρούσματα COVID-19, ενώ κάποια κτίρια και ολόκληροι δρόμοι έχουν αποκλειστεί.
Οι περισσότεροι πασχίζουν να αγοράσουν τρόφιμα…
Με κλειστά σούπερ μάρκετ και μεγάλες δυσκολίες στις αλυσίδες επιμελητείας, οι κάτοικοι πασχίζουν να αγοράσουν τρόφιμα. Οι κρατικές προμήθειες που στόχο έχουν να καλύψουν κενά έχουν διανεμηθεί σποραδικά, με αναφορές για διαφορετικές ποιότητες προϊόντων από περιοχή σε περιοχή.
Σε μια προσπάθεια να βοηθήσουν, πολλές εταιρίες έχουν διανείμει προμήθειες σε υπαλλήλους τους. Για τους πλουσιότερους, τράπεζες και ακριβά ξενοδοχεία έχουν ακολουθήσει το παράδειγμα εταιριών ειδών πολυτελείας και αποστέλλουν δώρα –ένα προνόμιο που δεν έχει περάσει απαρατήρητο από τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Πιο εμφανής ο διαχωρισμός των τάξεων
«Κατά τη διάρκεια της επιδημίας, ο διαχωρισμός των τάξεων είναι πιο εμφανής. Οι απλοί πολίτες πασχίζουν να βρουν ρύζι ενώ γνωστές εταιρίες ειδών πολυτελείας σπεύδουν να προσφέρουν πρώτης τάξεως διανομές σε πελάτες VIP», έγραψε χρήστης του Weibo.
Εκτός από δώρα, κάποιες εταιρίες διοργανώνουν διαδικτυακά μαθήματα. Η La Mer διδάσκει πώς να κάνει κάποιος μόνος του μασάζ στο πρόσωπο ενώ η Dior προσέφερε πάσο επτά ημερών για διαδικτυακά μαθήματα σε πολυτελές στούντιο γιόγκα. Η Prada διοργάνωσε μια διαδικτυακή πολιτιστική λέσχη, προσκαλώντας συγγραφείς, σκηνοθέτες και μουσικούς για να προτείνουν βιβλία, ταινίες και άλμπουμ. Η Prada SpA αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες όταν ρωτήθηκε από το Reuters, δηλώνοντας απλά ότι η πρωτοβουλία αυτή έχει τύχει ιδιαίτερης αποδοχής.
«Συναισθηματικό δέσιμο»
Έως και το 12% της λιανικής πώλησης ειδών πολυτελείας σε φυσικά καταστήματα στην Κίνα λαμβάνει χώρα στη Σανγκάη, άρα το κλείσιμο σημείων πώλησης κατέστησε αναγκαία τη στροφή στη διαδικτυακή, αν και προσωποποιημένη, εξυπηρέτηση VIP, δήλωσε ο Τομάς Πιασό, επικεφαλής στρατηγικής στην εταιρία συμβούλων Re-Hub της Σανγκάης.
Οι καταναλωτές σε αυτό το κομμάτι της αγοράς είναι πιθανότερο να γλιτώσουν τον οικονομικό αντίκτυπο του lockdown και εμφανίζονται περισσότεροι έτοιμοι να ξοδέψουν χρήματα, δήλωσε ο Πιασό. «Αυτού του είδους οι VIP πελάτες είναι αυτοί που οι εταιρίες πραγματικά γνωρίζουν σε πιο προσωπικό επίπεδο. Οι εταιρίες ξέρουν πώς να προσαρμόσουν την επικοινωνία τους και να τους μιλήσουν», δήλωσε.
Πολυτέλεια δεν σημαίνει απλά πώληση προϊόντων, σημαίνει επίσης πώληση μιας συναισθηματικής σύνδεσης, δήλωσε η Λίλι Λου, υψηλόβαθμο στέλεχος στην εταιρία μάρκετινγκ Gusto Luxe, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ. «Υπάρχει ένας δεσμός που ξεπερνά το προϊόν», δήλωσε η Λου. «Ακόμα και κατά τη διάρκεια των δυσκολότερων εποχών, παρόλο που ο πελάτης δεν μπορεί να αγοράσει πράγματα από την εταιρία (αυτή τη στιγμή) αυτή η σχέση χρειάζεται να συντηρηθεί και να καλλιεργηθεί».
Το καθεστώς VIC
Το καθεστώς VIC συνοδεύει ετήσιες δαπάνες εκατοντάδες χιλιάδων γιουάν (περίπου 15.000 δολαρίων) σε κάποιες εταιρίες, αν και το κατώτατο ποσό ποικίλει. Ορισμένα στελέχη πωλήσεων μπορούν να αποδώσουν το καθεστώς αυτό σε ανθρώπους που πιστεύουν ότι θα δαπανήσουν περισσότερα χρήματα στο μέλλον.
Αν και οι VIC της Σανγκάης δεν μπορούν να δαπανήσουν χρήματα σε καταστήματα αυτή τη στιγμή, οι εταιρίες προσπαθούν να διασφαλίσουν ότι θα το κάνουν μόλις αρθεί το lockdown.
«Λάβαμε σχεδόν 10 τούρτες γενεθλίων και λουλούδια από διαφορετικές εταιρίες», δήλωσε η Τζανγκ, αναφερόμενη στη μητέρα της, που είναι επίσης VIC. «Είμαι σίγουρη ότι μετά το lockdown, θα γίνουν αγορές».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις