Μια performance για τη ραγάδα, το αποτύπωμα που αφήνει στο σώμα η επιμονή και η πίεση
Σε συνέχεια της επιτυχημένης παρουσίασης των “Θραυσμάτων της performance RAGADA” τον Μάρτιο, ο Mario Banushi επανέρχεται με μια νέα εκδοχή του έργου σε έναν απρόβλεπτο χώρο στην Ηλιούπολη.
Ο Mario Banushi, με τις performers Χρυσή Βιδαλάκη, Ξένια Ντάνια και Aulona Lupa, ανασυστήνει προσωπικές σκηνές από την παιδική του ηλικία στην Αλβανία και γεννά τη μορφή της μητέρας του σε μια παράσταση που δημιουργείται μέσα από θραυσματικές εικόνες που ζωντανεύουν μπροστά μας σαν ένα τρυφερό pop-up παραμύθι.
Δουλεύοντας με έμφαση στην υλικότητα των αναμνήσεων, εμπνεόμενος από καλλιτεχνικές πρακτικές που ενεργοποιούνται ανάμεσα στα εικαστικά, το ντοκιμαντέρ και την κίνηση, ο Mario δημιουργεί μια αφήγηση για την πολλαπλότητα της γυναίκας-μητέρας και μας παίρνει από το χέρι.
Μας βάζει μέσα στον σκοτεινό θάλαμο από όπου μας καλεί να κοιτάξουμε με θαυμασμό και συγκίνηση τη μορφή εκείνης της μητέρας από την οποία ίσως γεννηθήκαμε όλοι.
Τα “Θραύσματα της performance RAGADA” παρουσιάζονται σε μια νέα εκδοχή στο Θέατρο στη Σάλα (Κολοκοτρώνη 7, Ηλιούπολη) για 10 μοναδικές παραστάσεις με περιορισμένο αριθμό θέσεων.
Σημείωμα του Mario Banushi
Η μητέρα μου, έφερε στον κόσμο εμένα και άλλα χιλιάδες παιδιά. Ήταν μαία. Δε θα μπορούσε λοιπόν παρά να με αφορά ο άνθρωπος και τα πρώτα βασικά ένστικτά του. Θέλω μέσα από τη δημιουργία μου να ξαναγνωρίσω τις αισθήσεις, την ακοή, την αφή, την όσφρηση, την όραση, τη γεύση. Αυτός είναι ο λόγος που χρησιμοποιώ απτά υλικά, όπως το νερό, το γάλα το αλεύρι κ.α. Εμπνέομαι από τις ιστορίες της μητέρας μου και των γυναικών που μεγάλωσα μαζί τους στην Αλβανία καθώς και από τις προσωπικές μαρτυρίες των γυναικών ηθοποιών με τις οποίες συνεργάστηκα.
Με αφορά η κακοποίηση της γυναίκας σε όλες τις εκφάνσεις της. Μια παράσταση της γέννας, της μητρότητας, της δημιουργίας. Τα σκηνικά αντικείμενα μεταπλάθονται από τους ηθοποιούς και αλλάζουν όπως και αυτοί, επηρεάζουν και επηρεάζονται, παίρνουν μορφή, γίνονται ιδέες, χάνουν την υλικότητά τους.
Λίγα λόγια για τον δημιουργό
Ο Mario Banushi είναι σκηνοθέτης και performer. Γεννήθηκε το 1998 και μέχρι την ηλικία των έξι μεγάλωσε στην Αλβανία, ύστερα εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Ελλάδα και σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών.
Αποφοίτησε το 2020 και έφτιαξε την πρώτη του ταινία μικρού μήκους με τίτλο “PRANVERA” η οποία προβλήθηκε στο Tirana International Film Festival (2021).
Μεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί με τον Ευριπίδη Λασκαρίδη/OSMOSIS ως βοηθός παραγωγής για την περφόρμανς “THIRIO” (Athens Biennale AB6, 2018), ενώ αυτή την περίοδο συνεργάζεται με την ομάδα Nova Melancholia ως ερμηνευτής στο έργο “Marcel Duchamp”.
H “RAGADA” αποτελεί την πρώτη του σκηνοθετική ιδέα, η οποία παρουσιάστηκε υπό μορφή αποσπασμάτων στο πλαίσιο της έκθεσης σύγχρονης τέχνης “PERFORMANCE ROOMS 2022” από την Αίθουσα Τέχνης Καππάτος. Η ταυτότητα της δουλειάς του περιέχει στοιχεία από τα εικαστικά, το ντοκιμαντέρ και την κίνηση.
Συντελεστές
Σύλληψη, σκηνοθεσία, σχεδιασμός φωτισμού: Mario Banushi
Ερμηνεύουν: Χρυσή Βιδαλάκη, Ξένια Ντάνια, Aulona Lupa, Mario Banushi
Ηχητικός σχεδιασμός: Εμμανουήλ Ροβίθης
Σκηνογραφία: Mario Banushi, Αντρέας Βούκενας
Βοηθός σκηνοθέτη: Πηνελόπη Τσούτσουβα
Φωτογραφίες: Mario Banushi, Μυρτώ Σταματοπούλου
Βίντεο: Andy Xhuma
Γραφιστικά, μοντάζ: Νίκος Πάστρας
Project management: Ελένη Σαλβαρά
Επικοινωνία: Γιώργος Κατσώνης
Tour management: TooFarEast
Παραγωγή: Θέατρο στη Σάλα
Πληροφορίες
Ημέρες παραστάσεων: Τετάρτη έως Κυριακή
Ημερομηνίες παραστάσεων: 4 – 8 Μαΐου & 11 – 15 Μαΐου 2022
Ώρα έναρξης: 21.15, Διάρκεια: 50 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Χώρος διεξαγωγής: Θέατρο στη Σάλα (Κολοκοτρώνη 7, Ηλιούπολη, 163 42)
Γενική είσοδος: 10€
Κατάλληλο για άτομα άνω των 16 ετών
Προπώληση εισιτηρίων
TICKET SERVICES
Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου)
Τηλεφωνικά: 2107234567
Online: https://www.ticketservices.gr/event/mario-banushi-ragada
- Υπουργικό συμβούλιο: Τις κυβερνητικές προτεραιότητες για το 2025 θα αναπτύξει ο Μητσοτάκης
- Τριντό: Τον εγκατέλειψε η πλειοψηφία των βουλευτών του – Πολιτική κρίση στο φόντο της εκλογής Τραμπ
- «Ήταν όλοι τους παιδιά μου», το αριστούργημα του Άρθουρ Μίλλερ στο θέατρο Αλκυονίς
- Το ΕΚΠΑ στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο του CIVIS: Μια Διαδρομή Πρωτοπορίας και Εξωστρέφειας
- Εφορία: Αυτόματη επιβολή προστίμων για εκπρόθεσμες φορο-δηλώσεις
- Πως ο πόλεμος στην Ουκρανία έκανε ακροδεξιά και πληθωρισμό παγκόσμιους «βασιλιάδες»