Eurovision: Πόλος έλξης για τους νέους ο διαγωνισμός – Πώς έκανε «στροφή» και προσέλκυσε νεότερες ηλικίες
Με άλλο μάτι φαίνεται πως έχουν αρχίσει να βλέπουν οι νέοι την μεγάλη γιορτή της μουσικής.
- Συνεχίζεται ο «πόλεμος» καταγγελιών στον ΣΥΡΙΖΑ για νοθεία - Τη σκυτάλη παίρνει η Επιτροπή Νομιμοποίησης
- Η Μπιγιονσέ έπαθε... Πάμελα Άντερσον και το διαδίκτυο έχασε το μυαλό του
- Ακρόαση Τζιτζικώστα: «Βγάλτε τον έξω» φώναζε η Βόζεμπεργκ όταν επιχείρησε να ρωτήσει ο Παπαδάκης
- Έλα Έμχοφ και Ιβάνκα Τραμπ: Οι δύο διαφορετικές όψεις του ίδιου προεκλογικού νομίσματος
Λίγες ώρες έχουν μείνει για τον μεγάλο τελικό της Eurovision 2022, που πραγματοποιείται στο Τορίνο της Ιταλίας.
O μουσικός διαγωνισμός ξεκίνησε το 1956 και πραγματοποιείται κάθε χρόνο, με εξαίρεση το 2020 που δεν διεξήχθη λόγω της πανδημίας.
Τα 66 αυτά χρόνια έχουν αλλάξει πολλά, όπως οι ερμηνείες, οι ενδυματολογικές επιλογές, η ψηφοφορία αλλά και η δομή γενικότερα.
Μάλιστα, αξιοσημείωτο είναι ότι πλέον δεν τον παρακολουθούν μόνο άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας αλλά και νεότεροι.
Είναι αλήθεια ότι πέρυσι και φέτος, η Eurovision έχει «κερδίσει» τους νέους και υπεύθυνα για αυτό είναι τα τραγούδια που έχουν διαφορετικό στυλ αλλά και οι εκκεντρικές εμφανίσεις των χωρών.
Η Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση, γνωστή και ως EBU, φροντίζει για ένα τηλεοπτικό υπερθέαμα ενώ στο διαγωνισμό συνεχίζει να συμμετέχει η Βρετανία παρά το Brexit.
Επίσης, λαμβάνουν μέρος και χώρες του σοβιετικού μπλοκ αλλά και… η Αυστραλία.
«Δεν υπάρχει άλλο πολιτιστικό πρότζεκτ που να ενώνει τους Ευρωπαίους τόσο όσο η Eurovision», δήλωσε στο Politico ο ιστορικός της Eurovision στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, Ντιν Βούλετικ.
Περίπου 200 εκατομμύρια άνθρωποι έκατσαν μπροστά από την τηλεόρασή τους και παρακολούθησαν τον διαγωνισμό πέρυσι. Μάλιστα, περισσότεροι από τους μισούς ήταν ηλικίας 15 έως 24 ετών.
Την ίδια ώρα, περίπου 50 εκατομμύρια άτομα (το 70% ήταν μεταξύ 18 και 34 ετών) προτίμησαν το live streaming στο YouTube.
«Ο διαγωνισμός κινείται προς μεγαλύτερη γλωσσική ποικιλομορφία τα τελευταία χρόνια με περισσότερους καλλιτέχνες να τραγουδούν στη μητρική τους γλώσσα. Πέρυσι, το ροκ συγκρότημα από την Ιταλία Maneskin σάρωσε στην ψηφοφορία και έγινε το πιο επιτυχημένο προϊόν που βγήκε από τη Eurovision μετά τη Σελίν Ντιόν το 1988», τόνισε ο Βούλετικ.
Εκτός από τα παραπάνω, η Eurovision τα τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει και πολιτική χροιά καθώς πολλά από τα τραγούδια στέλνουν τα δικά τους μηνύματα για την κλιματική αλλαγή, τα πρότυπα ομορφιάς και τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ.
«Φέτος πολλά από τα τραγούδια με δημιουργικές αναφορές στο φύλο και τη σεξουαλικότητα, ερμηνεύονται από άνδρες, κάτι που τονίζει τη ρευστή κατάσταση όσον αφορά αυτά τα θέματα», επισήμανε ο ιστορικός.
Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζουν τα οπτικά εφέ. Καθώς πρόκειται για ένα σόου με 16 γλώσσες από 40 χώρες οι θεατές δεν καταλαβαίνουν πάντα τους στίχους των τραγουδιών, ως εκ τούτου οι αποστολές επικεντρώνονται στην σκηνική παρουσία και στο πως θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον με άλλους τρόπους.
Τέλος, μεγάλο «όπλο» της είναι και το TikTok.
Το συγκεκριμένο social media είχε 1,4 δισεκατομμύρια θεάσεις σε βίντεο σχετικά με τον διαγωνισμό το 2021 και φέτος παρείχε ειδική χορηγία.
Στο μεταξύ, ο εκπρόσωπος του Ηνωμένου Βασιλείου φέτος στο Τορίνο, ο Σαμ Ράιντερ είναι (και) TikToker με πάνω από 12 εκατομμύρια ακολούθους ενώ το κομμάτι που θα ερμηνεύσει μετρά πάνω από 6 εκατομμύρια views στο YouTube.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις