Ο Κώστας Γκουσγκούνης και οι εκκεντρικές καλλιτεχνικές αναζητήσεις του που τον καθιέρωσαν
Η cult προσωπικότητα του δημιούργησε φανατικό κοινό που τον ακολουθούσε σε κάθε καλλιτεχνικό του βήμα από τις ερωτικές ταινίες μέχρι τις θεατρικές παραστάσεις και την τηλεόραση.
- Τον απόλυτο εφιάλτη έζησε μαθητής από την Πάτρα σε πενθήμερη - Του έδωσαν ποτό με ούρα και τον χτύπησαν
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
- Η Νικόλ Κίντμαν απαντά με «αγένεια» στο κόκκινο χαλί της πρεμιέρας του Babygirl και διχάζει
- Τα ζώδια σήμερα: Το μάτι μου με κοίταγε
Έμαθε την τέχνη της φωτογραφίας στη Λάρισα κοντά στον πατέρα του Μίμη Γκουσγκούνη και στη συνέχεια πήγε στην Αθήνα, όπου αργότερα άνοιξε φωτογραφείο στο Χολαργό.
Το 1952 σε ηλικία 31 χρόνων, κάνει την πρώτη εμφάνιση στα καλλιτεχνικά δρώμενα της χώρας συμμετέχοντας στην ταινία «Η Αγνή του Λιμανιού», με τον Αλέκο Αλεξανδράκη και τον Νίκο Ρίζο
(στη μουσική ο ίδιος ο Μάνος Χατζιδάκης).
Ακολουθούν «Η Θεία από το Σικάγο» (1957), «Ο Λεφτάς» (1958) και «Μια Ζωή την Έχουμε» (1958), στον ρόλο του καφετζή.
Το 1959 εμφανίστηκε στην ταινία του Ρόμπερτ Όλντριτς «Angry Hills» (ελληνικός τίτλος «Οργισμένοι Λόφοι»), η οποία γυρίστηκε στην Ελλάδα.
Το 1965 έπαιξε τον πρώτο πρωταγωνιστικό ρόλο του στην ταινία του Λαρισαίου σκηνοθέτη Χρυσόστομου Λιάμπου «Χωρίς Ιδανικά» και ξυρίζει το κεφάλι του μιμούμενος τον Γιουλ Μπρίνερ.
Σύμφωνα με το στόρι της ταινίας, ένας υπαστυνόμος προσπαθεί να εξαρθρώσει ένα δίκτυο σωματεμπορίας.
Η ταινία έκοψε 19.174 εισιτήρια (90η σε 93 ταινίες της περιόδου 1964-1965).
Το 1966 πρωταγωνίστησε στην ταινία «Η Λεωφόρος του Θανάτου» σε σενάριο και σκηνοθεσία Χρυσόστομου Λιάμπου, όπου πλέον και καθιερώνεται ως cult πρωταγωνιστής του πορνό.
Η ταινία βέβαια έκοψε μόλις 25.969 εισιτήρια (94η ανάμεσα σε 101 ταινίες).
Συνεχίζει τη συνεργασία με τον σκηνοθέτη και ακολουθεί η ταινία «Sex… 13 Μποφόρ», οπού και τον καθιερώνει.
Συμπρωταγωνιστές του ο Λυκούργος Καλλέργης, που υπήρξε και βουλευτής του Κ.Κ.Ε., η Λίζα Λορέντζου, η Πάρη Βασιλάκη και η Βίκυ Κωνσταντινίδη.
Στη συγκεκριμένη παραγωγή είναι και ο αλησμόνητος διάλογος των Καλλέργη-Γκουσγκούνη που μένει στην ιστορία.
Καλλέργης: Στάσου!
Γκουσγκούνης: Τι είναι;
Κ.: Μπήκες στο σπίτι μου;
Γ. Μπήκα!
Κ. Ξεπλάνεψες την κόρη μου;
Γ. Τα ‘θέλε και τα ‘παθε!
Κ. Θα την παντρευτείς;
Γ. Όχι.
Κ. Θα σε σκοτώσω!
Γ. Μέριασε γέρο να διαβώ!
Η ταινία έκοψε 85.918 εισιτήρια (52η σε 90 ταινίες της περιόδου 1971-1972) και καθιέρωσε τον Κώστα Γκουσγκούνη ως απόλυτο σταρ του ελληνικού πορνό.
Ακολουθούν οι:
«Διεστραμμένοι από τη Γέννα τους» (1974, 30.388 εισιτήρια), «Ο Ανώμαλος» (1975, 36.618 εισιτήρια), «Στην Παγίδα του Σεξ και του Εγκλήματος» (1975, 34.299 εισιτήρια).
Φυσικά δεν είπε όχι ούτε στην τηλεόραση.
Τον είδαμε να συμμετέχει στα 6 πρώτα επεισόδια της σειράς «ο Χριστός ξανασταυρώνεται» [1975] στον ρόλο του σεΐζη, του ιπποκόμου δηλαδή.
Το 1996 ήταν ένας από τους πρωταγωνιστές της ταινίας του πρόωρα χαμένου Νίκου Τριανταφυλλίδη «Ράδιο Μόσχα» και το 1999 πρωταγωνίστησε στην ταινία του Ν. Τριανταφυλλίδη «Μαύρο Γάλα» στον ρόλο του αστυνόμου.
Επίσης πήρε μέρος και στην κωμική σειρά «Της Ελλάδος τα παιδιά» [1993 – 1995], στον Αντέννα.
Ο Γκουσγκούνης και το θέατρο
Τη δεκαετία του ’70 ο Όμηρος Ευστρατιάδης ανέβασε στον κινηματογράφο «Σταρ» της οδού Αγίου Κωνσταντίνου στην Ομόνοια την παράσταση «Ο Γκουσγκούνης και η Φυλή των Χαμένων Αμαζόνων».
Φυσικά, η παράσταση γνώριζε απίστευτη επιτυχία όμως υπήρξε εισαγγελική παρέμβαση και κατέβηκε με συνοπτικές διαδικασίες.
Λίγο αργότερα όμως ανέβηκε στο «Ελίτ» της οδού Πειραιώς.
Η παράσταση ξεκινούσε από το πρωί και συνεχιζόταν ανά δίωρο ως το βράδυ!
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο υπήρχαν μεταμεσονύχτιες παραστάσεις! Οι πρωινές παραστάσεις είχαν πληρότητα 60%-70% ενώ οι απογευματινές ήταν συχνά sold out!
Θεατές κατέφθαναν με πούλμαν από Θήβα, Λαμία, Λάρισα, Βόλο και άλλες επαρχιακές πόλεις!
Σύμφωνα με την υπόθεση του έργου, ο Κώστας Γκουσγκούνης (καπετάνιος)και τρεις μούτσοι ναυαγούν σ’ ένα νησί που κατοικείται από μια άγρια φυλή Αμαζόνων, οι οποίες έχοντας τάσεις μισανδρισμού εξοντώνουν τους ναυαγούς κάνοντας σεξ.
Όλες οι ατάκες των ηθοποιών ήταν γραμμένες σε έμμετρο στίχο.
Μετά από ενάμιση μήνα ο Γκουσγκούνης όμως εγκατέλειψε οριστικά την παράσταση.
Αντικαταστάθηκε από σωσία του, όμως ο σκηνοθέτης της παράστασης έκανε ασφαλιστικά μέτρα για «παραποίηση του καλλιτεχνικού του έργου».
Και κάπως έτσι το ζωντανό πορνό έλαβε τέλος.
Το φαν κλαμπ
Κάθε ταινία του αντιμετωπιζόταν σαν μεγάλο κοινωνικό γεγονός.
Από τις προβολές περνούσαν εξάλλου από χαβαλετζήδες φοιτητές μέχρι και η αφρόκρεμα, καθώς ο σκοπός δεν ήταν η ερωτική έξαψη αλλά το γέλιο που προσέφερε απλόχερα ο μετρ.
Πραγματικές ουρές σημειώνονταν έξω από το σινεμά, ενώ μέσα στη σκοτεινή αίθουσα το φανατικό κοινό είχε ήδη αποστηθίσει τις ατάκες του φιλμ. «Πού είναι τα πουλάκια σου;», ρωτούσαν εν χορώ οι παρέες απόλυτα συγχρονισμένες με την ταινία, για να πάρουν από το πανί την απάντηση του Γκουσγκούνη «Εδώ είναι τα πουλάκια μου»!
Η ιαχή «άξιος, άξιος» δονούσε το σινεμά και η μυσταγωγία συμπληρωνόταν συνήθως με τους αναμμένους αναπτήρες.
Τη δεκαετία του ’70 είχε δημιουργηθεί φαν κλαμπ του Γκουσγκούνη με το όνομα «Ο Λεκές» όπως και το ότι έγινε… τραγούδι με παραφθορά των στίχων από «Το Γελαστό Παιδί» του μεγάλου Μίκη Θεοδωράκη.
«Ήταν πρωί τ’ Απρίλη στο σινεμά το Ρεξ/σκοτώσαν οι μαλλιάδες, το σύμβολο του σεξ./Ανάθεμα την ώρα, κατάρα τη στιγμή, σκοτώσαν οι μαλλιάδες, το φαλακρό παιδί…».
Στη Θεσσαλονίκη γίνονταν πορείες από τουλάχιστον 2.000 φαν του Γκουσγκούνη, με αναμμένα κεριά!
Πριν την προβολή της ταινίας «Ο Ανώμαλος» (1975) στην οποία πρωταγωνιστούσε, υπήρχε, σε κόκκινο πλαίσιο στην οθόνη, παράκληση-σύσταση στους θεατές της ταινίας να μην ασχημονούν, καθώς είχαν δημιουργηθεί διάφορα παρατράγουδα σε προβολές άλλων ταινιών του…
Οι γυναίκες της ζωής του
Ο Γκουσγκούνης ήταν πάντα ένας λαϊκός ήρωας, μια αυθεντική καλτ προσωπικότητα αγαπητή σε όλους.
Ο ίδιος βέβαια, παρά την αποθέωση που γνώριζε σε κάθε δημόσια εμφάνιση, προτιμούσε να αποτραβιέται από τα φώτα των προβολέων, ζώντας διακριτικά και αθέατα την προσωπική του ζωή. «Δεν ζω χωρίς σεξ, με αναζωογονεί», έλεγε απλώς φουντώνοντας τον μύθο του.
Όπως εξομολογήθηκε σε συνέντευξή του, ερωτεύτηκε μόνο μια φορά στη ζωή του και αυτή τη γυναίκα της καρδιάς του την παντρεύτηκε δυο φορές:
«Μία μόνο φορά ερωτεύτηκα στη ζωή μου, και αυτήν τη γυναίκα την παντρεύτηκα. Παντρευτήκαμε μάλιστα δύο φορές. Η γυναίκα μου δε ζήλευε, αλλά της έβαζε λόγια η πεθερά μου, κι έτσι χωρίσαμε. Όταν με πήρε πάλι, δεύτερη φορά, της λέω: «Γιατί ήθελες να με ξαναπαντρευτείς. Γιατί μετά από σένα είναι το χάος», μου απάντησε.
Πήγα με πολλές γυναίκες, πολλές από αυτές με αγάπησαν, αλλά εγώ μόνο με εκείνη ήμουνα δεμένος.».
- Ηράκλειο: Στα δικαστήρια ο 33χρονος Γάλλος – Μήνυση κατά παντός υπευθύνου από την οικογένεια της 36χρονης
- Ανδρουλάκης: Οι πρωτοβουλίες να διαδεχτούν την αμηχανία – Αποτροπή του σεναρίου για «τουρκοσυριακό σύμφωνο»
- Σοκάρουν οι περιγραφές για τον αστυνομικό της Βουλής: «Ειρωνικός, σαρκαστικός, λες και έχει κάνει κατορθώματα»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις