Κίνα: Τελικά το Boeing δεν έπεσε, το έριξαν
Ειδικοί που μελέτησαν το μαύρο κουτί του αερο-σκάφους της China Eastern Airlines συμπέραναν ότι για τη βουτιά θανάτου δόθηκε εντολή από το πιλοτήριο
Η πτήση της China Eastern Airlines που συνετρίβη τον Μάρτιο παρασύροντας στον θάνατο τους 132 επιβαίνοντες φαίνεται να οδηγήθηκε επίτηδες πάνω στο βουνό, αποκάλυψε χθες η εφημερίδα «Wall Street Journal», δημοσιοποιώντας εκτίμηση ειδικών που μελέτησαν το μαύρο κουτί. Η ανάλυση δείχνει ότι κάποιος στο πιλοτήριο του Boeing 737-800 έκανε, σκοπίμως, τη μοιραία βουτιά.
Το αεροσκάφος, που πραγματοποιούσε εσωτερική πτήση στην Κίνα, διατηρούσε σταθερό ύψος μέχρι να πέσει, απότομα, 20.000 πόδια πριν τελικώς συντριβεί. Η διαδρομή που ακολούθησε το αεροσκάφος, το γεγονός ότι δεν εξέπεμψε έκκληση για βοήθεια και το ότι δεν χάθηκε ποτέ το σήμα δημιούργησαν υποψίες στους ερευνητές που είδαν ομοιότητες με τη συντριβή πτήσης της Germanwings το 2015, Βαρκελώνη – Ντύσελντορφ.
Σε εκείνη την περίπτωση, ο συγκυβερνήτης Αντρέας Λούμπιτς κλείδωσε κάποια στιγμή τον κυβερνήτη έξω από το πιλοτήριο και έριξε επίτηδες το αεροσκάφος στις γαλλικές Αλπεις, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 150 άτομα. Ο 28χρονος Λούμπιτς είχε διαγνωστεί με αυτοκτονικές τάσεις από ψυχίατρο, ο οποίος τον χαρακτήρισε «ακατάλληλο για εργασία», εκείνος όμως είχε αποκρύψει τη διάγνωση από τη γερμανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας ανέφερε ότι το πλήρωμα πληρούσε τις απαιτήσεις ασφαλείας πριν από την απογείωση, το αεροσκάφος δεν μετέφερε επικίνδυνα υλικά και δεν φάνηκε να συνάντησε κακοκαιρία, ενώ η αεροπορική εταιρεία σημείωσε πως κυβερνήτης και συγκυβερνήτης δεν αντιμετώπιζαν κάποιο πρόβλημα υγείας. Η αλήθεια είναι όμως ότι καθώς δεν εντοπίζονται προβλήματα στο αεροσκάφος και τα συστήματά του γίνεται ενδελεχής έρευνα για τους πιλότους.
Τα δεδομένα πτήσης δείχνουν ότι κάποιος στο πιλοτήριο έριξε σκόπιμα το αεροσκάφος, το οποίο ταξίδευε σε μεγάλο υψόμετρο, όταν ξαφνικά έκανε μια σχεδόν κάθετη κάθοδο, πέφτοντας κατακόρυφα σε ένα βουνό με τεράστια ταχύτητα. Τα δεδομένα από το μαύρο κουτί που ανακτήθηκε μετά τη συντριβή υποδηλώνουν ότι η απότομη πτώση προήλθε από εντολή που δόθηκε. «Το αεροπλάνο έκανε ό,τι του έδωσε εντολή να κάνει κάποιος στο πιλοτήριο», ανέφερε άτομο που γνωρίζει την προκαταρκτική αξιολόγηση των αμερικανών αξιωματούχων, η οποία περιλαμβάνει ανάλυση πληροφοριών οι οποίες εξήχθησαν από τον κατεστραμμένο καταγραφέα δεδομένων πτήσης του αεροπλάνου.
Οπως έγινε γνωστό, οι κινεζικές Αρχές μέχρι στιγμής δεν έχουν επισημάνει κανένα μηχανικό πρόβλημα ή πρόβλημα ελέγχου πτήσης στο αεροπλάνο που συνετρίβη στις 21 Μαρτίου στη Νότια Κίνα. Το συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους θεωρείται ένα από τα πιο ασφαλή για εμπορικές πτήσεις της Boeing.
Οι πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν από την έρευνα οδήγησαν τους αξιωματούχους των ΗΠΑ που συμμετείχαν σε αυτή να στρέψουν την προσοχή τους στις ενέργειες ενός πιλότου. Υπάρχει επίσης η πιθανότητα κάποιος άλλος στο αεροπλάνο να είχε εισβάλει στο πιλοτήριο και να προκάλεσε εσκεμμένα τη συντριβή. Ούτε η εταιρεία Boeing ούτε οι ρυθμιστικές Αρχές της εναέριας ασφάλειας έχουν εκδώσει ενημερωτικά δελτία ή οδηγίες για την ασφάλεια λόγω της συντριβής. Τέτοια μηνύματα θα υπήρχαν εάν οι Αρχές πίστευαν ότι έπρεπε να ειδοποιηθούν οι αεροπορικές εταιρείες και οι πιλότοι για προβλήματα που αντιμετώπισε το πλήρωμα πτήσης ή για λεπτομέρειες που απαιτούσαν επισκευές στο αεροσκάφος.
Στέλεχος της China Eastern σε δήλωσή του στη «Wall Street Journal» ανέφερε ότι δεν προέκυψαν στοιχεία που να δείχνουν ότι υπήρχαν προβλήματα με το αεροσκάφος που ενεπλάκη στο δυστύχημα. Η αεροπορική εταιρεία ανέφερε ότι η υγεία και η οικογενειακή κατάσταση των πιλότων ήταν καλές και πρόσθεσε ότι η οικονομική τους κατάσταση ήταν επίσης καλή.
Ερωτηθείς για πιθανή εισβολή στο πιλοτήριο, ο εκπρόσωπος της κινεζικής αεροπορικής εταιρείας είπε ότι ένα τέτοιο σενάριο δεν ήταν πιθανό, καθώς δεν είχε σταλεί κωδικός έκτακτης ανάγκης από το αεροπλάνο πριν από τη συντριβή. Μετά το δυστύχημα η China Eastern καθήλωσε όλο τον στόλο της με ίδια μοντέλα Boeing για περίπου έναν μήνα. Το 2018 και το 2019 είχαν καταγραφεί δύο συντριβές Boeing 737-Max, μεταγενέστερου μοντέλου του 737-800, αλλά σε εκείνες τις περιπτώσεις διαπιστώθηκαν προβλήματα στον σχεδιασμό. Τα αεροσκάφη Max δεν επέστρεψαν σε εμπορικές πτήσεις στην Κίνα για περισσότερα από τρία χρόνια ύστερα από αυτά τα δύο δυστυχήματα σε άλλες χώρες που συνδέονταν με ελαττωματικό σύστημα ελέγχου πτήσης.
Η προκαταρκτική έκθεση των κινεζικών Αρχών ανέφερε ότι οι επικοινωνίες μεταξύ του πληρώματος και των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας δεν έδειξαν κάτι μη φυσιολογικό πριν από τη συντριβή του αεροπλάνου. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με τους πιλότους, αφού το είδαν να πέφτει, αλλά δεν έλαβαν απάντηση.
Το αεροσκάφος της China Eastern διαλύθηκε όταν προσέκρουσε στο βουνό, σκορπίζοντας συντρίμμια σε δασώδες έδαφος. Οι ομάδες έρευνας και διάσωσης δεν βρήκαν επιζώντες. Μεταξύ των επιβατών ήταν ένα 17χρονο αγόρι στην πρώτη του πτήση, έξι άτομα που ταξίδευαν μαζί για μια κηδεία και ένας πρώην λογιστής που είχε πρόσφατα μετακομίσει για να ξεκινήσει νέα δουλειά στην εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba και να παντρευτεί την αγαπημένη του.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις