Παντελιάδης για ανατιμήσεις: Δεν έχουμε δει ακόμη το ταβάνι
«Σε όγκους έχουμε σαφή μείωση της κατανάλωσης, ο καταναλωτής πλέον δυσκολεύεται» τόνισε ο CEO του ομίλου Metro
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Της Ξανθής Γούναρη
Στο μεγαλύτερο μέρος τους οι ανατιμήσεις θα περάσουν στην κατανάλωση, δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για συγκράτηση τιμών, τόνισε ο Aριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Metro, ελπίζοντας ωστόσο ότι θα βρουν κορυφή μέσα στο έτος.
Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, οι ανατιμήσεις περνούν με χρονική υστέρηση 2-3 μηνών από όταν τα σούπερ μάρκετ λαμβάνουν τους τιμοκαταλόγους από τους προμηθευτές, «προσπαθώντας με την αγορά μεγάλων ποσοτήτων να τις συγκρατούμε όσο μπορούμε», όπως είπε.
«Σε όγκους έχουμε σαφή μείωση της κατανάλωσης, ο καταναλωτής πλέον δυσκολεύεται» σημείωσε ο κ. Παντελιάδης κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης για την πορεία της εταιρείας, ενώ παραδέχτηκε ότι οι προμηθευτές πιέζονται από τη σημαντική αύξηση στα κόστη τους και μετακυλίουν, αναπόφευκτα, μέρος αυτής στα τελικά προϊόντα.
Η μείωση του όγκου πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ φτάνει ακόμη και το 8% από τις αρχές του έτους έως σήμερα, με συνέπεια να καταγράφεται οριακή πτώση και στην αξία πωλήσεων της τάξης του 1%-1,5% παρά τις ανατιμήσεις.
Ανάπτυξη από τη χονδρική
Η ανάπτυξη για τον όμιλο Metro, η οποία για εφέτος υπολογίζεται σε 6% σε επίπεδο κύκλου εργασιών, θα προέλθει κυρίως από το κομμάτι της χονδρικής, δηλαδή της METRO Cash & Carry, καθώς αναπτύσσεται με πολύ υψηλούς ρυθμούς, τόσο σε όγκους όσο και σε τζίρο.
Παράλληλα, ο όμιλος φιλοδοξεί να διατηρήσει την κερδοφορία (προ φόρων) στα επίπεδα του 2021, δηλαδή στα επίπεδα των 23-24 εκατ. ευρώ.
Στα 15 εκατ. ευρώ η αύξηση στο κόστος ενέργειας
Βασικός παράγοντας ανάσχεσης της κερδοφορίας είναι το ενεργειακό κόστος. Για εφέτος το κόστος ενέργειας για τον όμιλο Metro θα είναι αυξημένο κατά 7 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά στην τελευταία διετία, το ενεργειακό κόστος αυξήθηκε κατά 15 εκατ. ευρώ και παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση ρεύματος παραμένει σταθερή.
Μάλιστα, τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2021 έχουν επηρεαστεί από τη σημαντική αύξηση στο κόστος της ενέργειας που ξεκίνησε από τον Ιούλιο, και παρά τις επενδύσεις της εταιρείας σε αυτόν τον τομέα, έχει επηρεάσει την τελική διαμόρφωση των κερδών προ φόρων και του EBITDA με ποσό πάνω από 8 εκατ. ευρώ.
Επενδύσεις 62 εκατ. ευρώ στην εξοικονόμηση ενέργειας
Ο όμιλος Metro για την αντιμετώπιση του ενεργειακού κόστους έχει προχωρήσει σε συγκεκριμένες επενδύσεις, οι οποίες είχαν τεθεί σε εφαρμογή πριν την έλευση της πανδημίας.
Στην τελευταία πενταετία ο όμιλος Metro έχει επενδύσει 62 εκατ. ευρώ σε ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, ήτοι σε ψυγεία, φωτισμό και κλιματισμό.
Μετά την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων σε κάθε κατάστημα επιτυγχάνεται μείωση της τάξεως του 48%.
Μέχρι το 2023, η εταιρεία στοχεύει να καλύπτει πάνω από το 30% των ενεργειακών της απαιτήσεων από ιδιόκτητες, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μέσω της σημαντικής επένδυσης φωτοβολταϊκών, ύψους 18 εκατ. ευρώ.
Με την ολοκλήρωση της επένδυσης θα έχει εγκαταστήσει 97 σταθμούς σε στέγες καταστημάτων και αποθηκών.
Επιδίωξη εντός της πενταετίας που ακολουθεί είναι να καταστεί ο όμιλος ενεργειακά ουδέτερος, είτε αγοράζοντας ενέργεια από ΑΠΕ, είτε καταργώντας τα καύσιμα και αγοράζοντας ενέργεια από τρίτους παραγωγούς.
(Πηγή: ΟΤ)
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις