Την ανάγκη  της ενίσχυσης των έξυπνων πόλεων ως πυλώνων εμπορικής δραστηριοποίησης στο σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον που διαμορφώνει η ραγδαία εξέλιξη της ψηφιακής μετάβασης, υπογράμμισε ο περιφερειάρχης Αττικής, Γ. Πατούλης, στο συνέδριο «future of retail 2022» που διοργάνωσε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.

Ο κ. Πατούλης εξέφρασε τη βούληση της Περιφέρειας Αττικής να ενισχύσει με δράσεις, έργα και κάθε δυνατό τρόπο, τον εμπορικό κόσμο, αξιοποιώντας κονδύλια ύψους 1,6 δισ. ευρώ που παρεχει το αυξημένο κατά 54% νέο ΠΕΠ Αττικής.

«Στην Περιφέρεια στοχεύουμε στην αναβάθμιση των υποδομών και των δικτύων ώστε το έξυπνο φυσικό κατάστημα να συμπληρώνετε και να ενισχύεται από την ψηφιακή εμπειρία ενώ η διασυνδεδεμένη εφοδιαστική αλυσίδα θα είναι η ραχοκοκαλιά όλης της αλυσίδας αξίας» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πατούλης.

Βεβαίωσε ότι η  Περιφέρεια παρακολουθεί τις εξελίξεις στο χώρο των επιχειρήσεων, το λιανικό εμπόριο και την ψηφιακή πρόκληση, με καινοτόμες παρεμβάσεις. «Μέσω των εργαλείων που μας προσφέρει το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 και σε στενή συνεργασία με τα έξι Επιμελητήρια, ενισχύουμε ποικιλοτρόπως την παραγωγή και την εμπορία στο πλαίσιο της γενικής αναπτυξιακής στρατηγικής μας».

Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε στο μεγάλο  πρόγραμμα των  250 εκατ. ευρώ από το οποίο ενισχύθηκαν 9.800 μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις του Λεκανοπεδίου άλλα και στο πρόγραμμα ύψους 8 εκατ. ευρώ, μέσω του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020 για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων 6.000 εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, που υλοποιείται σε συνεργασία με τα επιμελητήρια.

Διαβάστε επίσης Τσίπρας στο Συνέδριο της ΕΣΕΕ: Από ραχοκοκαλιά ζόμπι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις – Τι είπε για τα επεισόδια στο ΑΠΘ

Αναφορικά με την προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού του ελληνικού εμπορίου το οποίο αποτελεί προτεραιότητα για την Περιφέρεια, όπως σημειωσε, σε συνεργασία με την ΕΣΣΕ θα προχωρήσει σε  στοχευμένες δράσεις κατά την νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027.  «Είναι σημαντικό για εμάς, όλες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εναρμονιστούν με τις ανάγκες του μέλλοντος και να περάσουν στη νέα ψηφιακή εποχή βελτιώνοντας το επίπεδο υπηρεσιών τους, προς καταναλωτές, ανέφερε, διαβεβαιώνοντας, για την σταθερή βούληση της Περιφέρειας να συμβάλει στον εκσυγχρονισμό της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας.

Ωστόσο, χαρακτήρισε αναγκαία την κατάρτιση μιας βιώσιμης στρατηγικής για την ανάπτυξη του εμπορίου στη χώρα, μέσα από την συνεργασία και τη συνεννόηση όλων των εμπλεκομένων του κλάδου. Προς την κατεύθυνση αυτή, χαρακτήρισε απαραίτητη την προώθηση της συνεργασίας με αντίστοιχες επιχειρήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή και τρίτων χωρών καθώς και την ανάληψη και στήριξη κάθε πρωτοβουλίας από την οποία μπορεί να βοηθηθεί η επιχειρηματική ανάπτυξη στους Δήμους, όπου δραστηριοποιείται η κάθε εταιρεία ή το κάθε κατάστημα λιανικής πώλησης.

Τέλος, ο κ. Πατουλης επισήμανε τη σημασία της μέγιστης δυνατής αξιοποιησης δράσεων και προγραμμάτων προς όφελος των επιχειρήσεων, καθώς και την υιοθέτηση περιβαλλοντικά πιο φιλικών πρακτικών εκ μέρους τους, ώστε να προσαρμοστούν στα σύγχρονα δεδομένα.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ