Γερμανία: Στην πρώτη γραμμή τα ελληνικά φρούτα και λαχανικά
Η πορεία των εξαγωγών νωπών φρούτων και λαχανικών στη Γερμανία είναι αυξητική
Τον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου στην ενίσχυση των γερμανικών επενδύσεων στην Ελλάδα και την αύξηση των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων στη Γερμανία, επισήμανε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γιώργος Γεωργαντάς στο 8ο Ελληνογερμανικό Forum Τροφίμων που γίνεται στη Θεσσαλονίκη, ενώ παράλληλα ανέδειξε την αξία του πρωτογενούς τομέα στην διατήρηση της επισιτιστικής επάρκειας.
«Η διασύνδεση με τις μεγάλες γερμανικές εταιρείες και οι επιχειρηματικές γέφυρες επικοινωνίας που χτίζει, είναι θεμελιώδες στοιχείο για την οικοδόμηση του μέλλοντος και τον αναπτυξιακό σχεδιασμό μας. Αυτή η σύνδεση γίνεται πιο συνεκτική και πολύτιμη με την ταυτόχρονη μεταφορά τεχνογνωσίας που επιτελείται μέσα από τις δράσεις και τα προγράμματα του Επιμελητηρίου», τόνισε ο κ. Γεωργαντάς, ο οποίος σημείωσε ότι οι αλλεπάλληλες κρίσεις ανέδειξαν και ενίσχυσαν την αξία του πρωτογενούς τομέα στην καθημερινότητά μας. Και εξήγησε ότι αυτό συμβαίνει γιατί ο πρωτογενής τομέας «συνδέεται με την επισιτιστική επάρκεια αλλά και τη βελτιστοποίηση της ποιότητας ζωής, που όλοι επιδιώκουμε σε περιόδους ομαλότητας».
Οι εξαγωγές στη Γερμανία
Η πορεία των εξαγωγών νωπών φρούτων και λαχανικών στη Γερμανία είναι αυξητική. Η συγκεκριμένη αγορά, η οποία είναι απαιτητική, όπως είπε ο κ. Γεωργαντάς, δημιουργεί προκλήσεις και ευκαιρίες.
Το ισοζύγιο φρούτων και λαχανικών με τη Γερμανία εμφανίζει διαχρονικά θετικό πρόσημο για την Ελλάδα. Είναι ενδεικτικό ότι το 2021 οι εξαγωγές φρούτων, λαχανικών και παρασκευασμάτων τους προς τη Γερμανία ανήλθε σε 403.354.548 ευρώ έναντι εισαγωγών ύψους 57.493.309 ευρώ.
Το γεγονός ότι κεράσια, ακτινίδια, φράουλες, πορτοκάλια, βερίκοκα και καρπούζια βρίσκονται στην πρώτη γραμμή προτίμησης των Γερμανών καταναλωτών δείχνει, όπως διαπίστωσε ο ΥπΑΑΤ, και την τάση που επικρατεί στην αγορά, προς μια πιο υγιεινή διατροφή, τάση που έχει ενισχυθεί μετά από την πανδημία.
Και σημείωσε ότι σε αυτό συμβάλλει το γεγονός ότι η ελληνική γαστρονομία είναι ευρέως γνωστή στο γερμανικό καταναλωτικό κοινό, καθώς είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την πολιτιστική κληρονομιά των εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων μεταναστών που ζουν στη Γερμανία, αλλά και οι πρωτοβουλίες του Επιμελητηρίου, του ΣΕΒΕ και συνεταιρισμών.
«Η εμπορική σχέση μας με τη Γερμανία, σε ό,τι αφορά τα φρούτα και τα λαχανικά, έχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης, κυρίως γιατί τα προϊόντα μας διασφαλίζουν δύο σημαντικά στοιχεία: Και την διατροφική αξία και υγιεινή διατροφή. Στο χέρι όλων μας είναι να κάνουμε τους δεσμούς μας πιο ισχυρούς και τη συνεργασία μας στενότερη», τόνισε ο κ. Γεωργαντάς.
- Ναν Γκόλντιν: Γερμανία, ακούς; Η λέξη «αντισημιτισμός» χάνει το νόημά της
- Τροχαίο στη Θεσσαλονίκη: Δύο χρόνια από τη θανατηφόρα παράσυρση της Έμμας – Συγκλονίζει η μητέρα της
- Ακρίτα: Αν εκλεγεί ο Πολάκης, θα παραδώσω την έδρα στον ΣΥΡΙΖΑ και θα πάω σπίτι μου
- Τι αλλάζει στην παγκόσμια οικονομία – Πώς διαμορφώνεται το νέο μοντέλο
- Ηρακλής – ΠΑΟΚ Β’ 2-0: Ανώτερος ο «Γηραιός» επέστρεψε στις νίκες (vid)
- Καραμπόλα έξι οχημάτων στην Κηφισίας – Μετ΄ εμποδίων η κυκλοφορία