Κρασί: Πώς ευνοεί η αμερικανική νομοθεσία τους μικρούς εξαγωγείς
Από την 1η Ιανουαρίου 2023, οι εισαγωγείς θα πρέπει να πληρώσουν τους οφειλόμενους φόρους και στη συνέχεια να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων
Έως το 2023, ο νόμος Craft Beverage Modernisation Act (CBMA) θα λάβει νέα τροπή, με νέους περιορισμούς, αλλά και άλλες τόσες ευκαιρίες για τους εξαγωγείς κρασιού.
Η Alison Leavitt, διευθύντρια του Wine & Spirits Shippers Association, αξιοποίησε την ProWein για να εξηγήσει πώς οι ξένοι φορείς μπορούν να επωφεληθούν από το οικονομικό απροσδόκητο κέρδος που προβλέπει αυτός ο νόμος.
Για τους εξαγωγείς που επιθυμούν να εισέλθουν στην αμερικανική αγορά, το CBMA ανοίγει ενδιαφέρουσες δυνατότητες, επισημαίνει σε σχετική ανάρτηση η ΚΕΟΣΕΟ.
Μάλλον παραγνωρισμένος τόσο από τους εξαγωγείς όσο και από τους εισαγωγείς, ο νόμος Craft Beverage Modernisation Act στοχεύει να θέσει τους μεγάλους φορείς και τις μικρές οντότητες σε ισότιμη βάση, προσφέροντας φορολογικές εκπτώσεις στους τελευταίους. «Αυτός ο νόμος, που αρχικά ζητήθηκε από βιοτεχνίες ζυθοποιίας, τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2018. Κανείς δεν υποψιαζόταν ότι θα είχε τόσο σημαντικό αντίκτυπο στον κλάδο», εξηγεί, κατά τη διάρκεια της έκθεσης ProWein, η Alison Leavitt, διευθύντρια του Wine & Spirits Shippers Association, που είναι επιφορτισμένη να διευκολύνει τη μεταφορά κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών για τα περίπου 700 μέλη του.
Μέχρι τώρα, ο νόμος είχε προσωρινό χαρακτήρα που υπονόμευε την αποτελεσματικότητά του. Αμερικανοί επαγγελματίες, συμπεριλαμβανομένου του WSSA, άσκησαν πίεση στις δημόσιες αρχές να τον μονιμοποιήσουν, ένα αίτημα που έγινε πλέον αποδεκτό, αλλά με ορισμένες σημαντικές τροποποιήσεις.
Εξοικονόμηση χιλιάδων δολαρίων
Από την 1η Ιανουαρίου 2023, οι εισαγωγείς θα πρέπει να πληρώσουν τους οφειλόμενους φόρους και στη συνέχεια να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων. Επιπλέον, η διάταξη δεν θα βρίσκεται πλέον υπό την επίβλεψη των τελωνείων, αλλά θα τη διαχειρίζεται το αμερικανικό γραφείο φορολογίας για το αλκοόλ και τον καπνό (TTB). Το τελευταίο βρίσκεται στη διαδικασία δημιουργίας δύο διευθύνσεων διαχείρισης, η μία που προορίζεται για ξένους προμηθευτές και η άλλη για εισαγωγείς. Συγκεκριμένα, για να επωφεληθούν από το φορολογικό πλεονέκτημα, οι εξαγωγείς πρέπει να συντάξουν μια τυπική επιστολή με τη μορφή επιστολής αποδοχής, αποδίδοντας την έκπτωση στους εισαγωγείς τους. «Ο ξένος προμηθευτής είναι αυτός που αποφασίζει σε ποιον θα διαθέσει τα μεγαλύτερα ποσά, γνωρίζοντας ότι γενικά επιλέγουμε τον κύριο εισαγωγέα μας». Τα ποσά μειώνονται ανάλογα με τον όγκο των εισαγόμενων κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών. Για παράδειγμα, για το κρασί, η έκπτωση είναι $1 ανά γαλόνι (3,79 λίτρα) για τα πρώτα 30.000 γαλόνια (113.700 λίτρα). «Η εξοικονόμηση των οινοπνευματωδών ποτών είναι πολύ σημαντική», εξηγεί η Alison Leavitt. «Σε ένα κοντέινερ αντιπροσωπεύουν $36.000».
Ένας άγνωστος νόμος
Οι αλλαγές που έγιναν για τις αρχές του 2023 δεν θα τροποποιήσουν τα προβλεπόμενα ποσά, παρά μόνο το σύστημα εγγραφής στο TTB. «Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι δύο διευθύνσεις που ετοιμάζονται να μην είναι έτοιμες στις αρχές του επόμενου έτους, αλλά σε κάθε περίπτωση οι δηλώσεις θα γίνουν μόνο από το τέλος του πρώτου τριμήνου και μετά». Μέχρι τότε, η WSSA θα συνεχίσει να ευαισθητοποιεί τους διάφορους παράγοντες της αλυσίδας εφοδιασμού σχετικά με την ύπαρξη αυτού του φορολογικού πλεονεκτήματος. «Τουλάχιστον το 25% των εισαγωγέων δεν γνωρίζει αυτή τη δυνατότητα. Μερικοί πιστεύουν ότι είναι πολύ περίπλοκο και ακόμη και οι εκτελωνιστές δεν θέλουν απαραίτητα να ασχοληθούν. Πρέπει να τους δώσουμε τη σκληρή δουλειά!».
Κι όμως, οι επιπτώσεις είναι προφανείς, ειδικά στο πλαίσιο εκτίναξης των τιμών. Αυτή η φορολογική ελάφρυνση θα μπορούσε ακόμη και να ενθαρρύνει τους Αμερικανούς επιχειρηματίες να μετεγκαταστήσουν την παραγωγή κρασιών που προορίζονται για το εμπορικό σήμα τους, προκειμένου να επωφεληθούν από αυτήν. Ή τα οφέλη θα μπορούσαν απλώς να μοιραστούν και στα δύο μέρη». Η Alison Leavitt βλέπει ακόμη και ένα άλλο μη χρηματικό όφελος σε αυτό: «Για τους παραγωγούς που το γνωρίζουν, το CBMA μπορεί να τους βοηθήσει να διεισδύσουν στην αμερικανική αγορά. Δίνει ένα σαφές πλεονέκτημα στους ξένους παραγωγούς. Όλοι πρέπει να γνωρίζουν την ύπαρξή του, πρέπει να μεταφέρουμε αυτό το μήνυμα δυνατά και καθαρά».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις