Πιλότοι «κοιμήθηκαν εν ώρα πτήσης»: Δεν απαντούσαν στον πύργο ελέγχου επί 10 λεπτά
Η εξέλιξη έφερε την κινητοποίηση δύο γαλλικών μαχητικών υπό τον φόβο τρομοκρατικής ενέργειας
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Συναγερμός σήμανε στις γαλλικές αρχές τη νύχτα μεταξύ της 30ης Απριλίου και 1ης Μαΐου, όταν η πτήση AZ609 της Ita Airways από τη Νέα Υόρκη με προορισμό τη Ρώμη δεν επικοινωνούσε με πύργο ελέγχου καθώς πέρναγε πάνω από τη χώρα.
Όταν η πτήση έφτασε πάνω από τη νότια Γαλλία, το κέντρο ραντάρ της Μασσαλίας προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος, χωρίς όμως να λάβει καμία ανταπόκριση για τουλάχιστον 10 λεπτά.
Η εξέλιξη έφερε την κινητοποίηση δύο γαλλικών μαχητικών υπό τον φόβο τρομοκρατικής ενέργειας ώστε να συνοδεύσουν το αεροσκάφος για παν ενδεχόμενο.
Λήξη συναγερμού
Ύστερα από λίγη ώρα υπήρξε τελικά ανταπόκριση από το αεροσκάφος, με αποτέλεσμα να γίνει η ανάκληση του συναγερμού.
Η πτήση έφτασε κανονικά στη Ρώμη, με τους επιβάτες να μην έχουν παρατηρήσει τίποτα το ασυνήθιστο, και μάλιστα χωρίς καθυστέρηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ιta ξεκίνησε έρευνα για το συμβάν, κατά τη διάρκεια της οποίας ο κυβερνήτης ισχυρίστηκε πως υπήρξε βλάβη στα συστήματα επικοινωνίας. Όμως, και σύμφωνα με τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν στο αεροσκάφος, το σύστημα λειτουργούσε κανονικά, ενώ αντιθέτως φαίνεται πως για ένα ολιγόλεπτο διάστημα και οι δύο πιλότοι κοιμόντουσαν και το αεροσκάφος να πετά με τον αυτόματο πιλότο.
Όπως συνηθίζεται σε αυτά τα δρομολόγια, ένας από τους δύο πιλότους μπορεί να κοιμηθεί για λίγα λεπτά και λίγο πριν ξεκινήσει η καθοδική πορεία προς τον προορισμό, αρκεί βέβαια ο άλλος πιλότος να παραμείνει ξύπνιος.
Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία, οι «έντονες ασυνέπειες μεταξύ των δηλώσεων του διοικητή και του αποτελέσματος των εσωτερικών ερευνών» οδήγησαν στην απόλυση του κυβερνήτη του αεροσκάφους, εφόσον θίχτηκε η «σχέση εμπιστοσύνης στον εργασιακό χώρο».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις