BMW X1: Πληθωρική ηλεκτρικά
H τρίτη κατά σειρά γενιά του μικρότερου SUV της BMW αποκαλύπτεται με νέα εμφάνιση, μεγαλύτερες διαστάσεις, αναβαθμισμένα ψηφιακά gadgets και περιλαμβάνοντας στις επιλογές της όλο το φάσμα ηλεκτρικής τεχνολογίας
- Πού βρίσκεται η Ahoo Daryaei; - «Αν την έχουν πειράξει θα πάρουν φωτιά οι δρόμοι»
- Πόλεμος Ρωσίας - Ουκρανίας: Μήπως είναι πολύ αργά για να αλλάξει η πορεία του;
- SciArt: Πώς η ρομποτική τέχνη μπορεί να κάνει τους εργαζόμενους σε ένα γραφείο πιο παραγωγικούς
- Καθηλώθηκαν δεκάδες πτήσεις της British Airways - Τι συνέβη
H βαυαρική φίρμα παρουσιάζει την νέα γενιά του μικρότερου και δημοφιλούς SUV της το οποίο πλέον θα περιλαμβάνει στις επιλογές του μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση με τα διακριτικά iX1 καθώς και εκδόσεις με ήπια υβριδική και plug-in υβριδική τεχνολογία.
Ξεκινώντας από την εξωτερική της εμφάνιση, εκτός από την πιο μυώδη και πιο παραδοσιακή SUV σχεδίαση και τις περισσότερες ακμές, η νέα Χ1 έχει αυξήσει τις διαστάσεις της, προσθέτοντας 5,3 εκ. κατά μήκος (4,5 μέτρα) 2,5 εκ. κατά πλάτος (1,845 μ.) ενώ αυξημένο είναι και το μεταξόνιο κατά 2,2 εκ. Αφετηρία για την νέα Χ1 αποτελεί η ευέλικτη αρχιτεκτονική UKL2 η οποία ήδη φιλοξενεί την BMW Σειρά 1 αλλά και τα νεότερα μοντέλα της ΜΙΝΙ.
Στο εσωτερικό παίρνει θέση η τελευταία εκδοχή του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης της BMW που συγκεντρώνει πίσω από μια ενιαία, κοίλη οθόνη τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,7 ιντσών και το infotainment των 10,25 ιντσών οι οποίες τρέχουν με την νεότερη εκδοχή λογισμικού της βαυαρικής φίρμας, OS 8.
Eκτός από την σημαντικά αναβαθμισμένη ψηφιακή πτυχή του, το εσωτερικό διαθέτει συρόμενα πίσω καθίσματα τα οποία αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού στην πλειονότητα των διαθέσιμων εκδόσεων.
Η συγκεκριμένη δυνατότητα μπορεί να δώσει προτεραιότητα ή ακριβέστερα χώρο είτε στους επιβάτες του πίσω καθίσματος είτε στο πορτ μπαγκάζ ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Το πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 540 λίτρα και φτάνει έως και 1.600 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων στην περίπτωση των συμβατικών εκδόσεων ενώ στην περίπτωση της ηλεκτροκίνητης και των plug-in υβριδικών τα αντίστοιχα μεγέθη διαμορφώνεται σε 490 και 1.495 λίτρα.
Εφαλτήριο για την γκάμα αποτελεί η εμπροσθοκίνητη «συμβατική» έκδοση diesel sDrive 18d με ισχύ 150 ίππων και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 129 γρ./χλμ.
Οι τετρακίνητες εκδόσεις xDrive βενζίνης και πετρελαίου εφοδιάζονται de facto με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας που έγκειται στην παρουσία ενός μικρού ηλεκτρικού μοτέρ και παράλληλου ηλεκτρικού κυκλώματος 48 Volt.
Αναλυτικότερα, η βενζινοκίνητη ήπια υβριδική και τετρακίνητη έκδοση xDrive23i αποδίδει 218 ίππους εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δευτερόλεπτα και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 146 γρ./χλμ. Το πετρελαιοκίνητο «ισοδύναμο» της συγκεκριμένης έκδοσης xDrive23d αποδίδει 211 ίππους και 400 Nm ροπής, ολοκληρώνοντας το sprint των «0-100» σε 7,4 δευτερόλεπτα ενώ περιορίζει τις εκπομπές ρύπων σε 125 γρ./χλμ. CO2.
Εκτός από τις ήπιες υβριδικές εκδόσεις, η νέα Χ1 θα είναι διαθέσιμη προοδευτικά και σε δύο plug-in υβριδικές παραλλαγές, αμφότερες με πρωταγωνιστή ένα τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης που κινεί τον μπροστινό άξονα, επικουρούμενο από ηλεκτρικό μοτέρ που αναλαμβάνει τους πίσω τροχούς.
Ειδικότερα, πρόκειται για τις εκδόσεις xDrive25e με ισχύ 245 ίππων, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 17 γρ./χλμ. και ηλεκτρική αυτονομία που υπερβαίνει τα 85 χλμ. και την xDrive30e με ισχύ 326 ίππων, ίδιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα η οποία εξασφαλίζει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα είναι δηλαδή πείπου κατά ένα δευτερόλεπτο ταχύτερη από την 25e (6,8 δευτερόλεπτα)στη διαδικασία των 0-100.
Να σημειωθεί ότι η νέα Χ1 θα είναι διαθέσιμη σε πέντε εξοπλιστικά επίπεδα, περιλαμβάνοντας ήδη από τη βασική έκδοση στον εξοπλισμό της τροχούς 17 ιντσών, LED φωτιστικά σώματα, ηλεκτρική θύρα αποσκευών, αισθητήρες στάθμευσης και κάμερα οπισθοπορείας.
iX1: Η ηλεκτρική πλευρά
Εκτός από τις παραπάνω εκδόσεις η νέα Χ1 θα είναι για πρώτη φορά διαθέσιμη και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη με την iX1 να αποτελεί πλέον, το σημείο εισόδου στην EV γκάμα της BMW.
Η iX1 xDrive30e όπως είναι η πλήρης ονομασία της έκδοσης, επωφελείται από ένα δίδυμο ηλεκτροκινητήρων -ένα σε κάθε άξονα- μέγιστης συνδυαστικής ισχύος 313 ίππων και 494 Nm ροπής με τη συνδρομή της λειτουργίας overboost. Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς από την διάταξη των κινητήρων, η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς και εξασφαλίζει στην ηλεκτρική BMW τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται σε 180 χλμ./ώρα για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας. Αυτή προέρχεται από μπαταρία ιόντων λιθίου 64,7 kWh.
H αυτονομία ανέρχεται σε 438 χλμ. βάσει του πρωτοκόλλου WLTP ενώ το κύκλωμα φόρτισης υποστηρίζει τη δυνατότητα επαναφόρτισης των συστοιχιών σε ταχύφορτιστή 130 kW. Aυτό μεταφράζεται στην αναπλήρωση της ενέργειας από 10% έως 80% ή όση απαιτείται για διαδρομή 120 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά. Επίσης η iX1 διαθέτει σύστημα προθέρμανσης της μπαταρίας το οποίο εγγυάται τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας φόρτισης και κατ΄επέκταση μικρότερους χρόνους.
Σε ό,τι αφορά την οικιακή φόρτιση με φορτιστή 11 kW απαιτεί εξίμισι ώρες ή τρεις ώρες και 45 λεπτά συνδυαστικά με το σύστημα φόρτισης των 11 kW.
Σχεδιαστικά η iX1 δεν διαφέρει ριζικά από τις συμβατικές εκδόσεις της όπως συνηθίζει η BMW με εξαίρεση βέβαια τα στοιχεία όπως η κλειστή γρίλια, η απουσία εξατμίσεων αλλά και μια σειρά αεροδυναμικών βελτιώσεων που παίζουν το δικό τους ρόλο στην επίτευξη της παραπάνω αυτονομίας. Από την εξίσωση δεν λείπουν οι γαλάζιες λεπτομέρειες σε στρατηγικά σημεία οι οποίες είναι συνδυασμένες με την ηλεκτροκίνηση δια χειρός BMW.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις