Mercedes-AMG One: Αγωνιστική… πραγματικότητα
Παρά το εξωπραγματικό παρουσιαστικό η έκδοση παραγωγής του υπερβατικού μοντέλου της γερμανικής φίρμας που αντλεί τις τεχνολογικές επιρροές του από την F1, είναι απολύτως νόμιμη για το δρόμο και υπόσχεται επιτάχυνση από 0-200 χλμ./ώρα σε 7,0 δευτερόλεπτα
Πεντέμισι χρόνια μετά την τολμηρή ανακοίνωση της γερμανικής φίρμας ότι σκοπεύει να μεταφέρει στο «δρόμο» ένα αυτοκίνητο με τεχνολογία από την Formula 1, το τελικό προϊόν αποκαλύπτεται, υποσχόμενο υπόσχεται εξίσου εξωπραγματικές τεχνολογία και επιδόσεις με την εξωτερική του εμφάνιση καθώς η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 1.063 ίππους.
«Με την Mercedes-AMG One, αναζητήσαμε νέα όρια. Οι τεράστιες τεχνολογικές προκλήσεις που ενέχει η κατασκευή ενός σύγχρονου αγωνιστικού αυτοκινήτου F1 συμβατού του με την καθημερινή χρήση στο δημόσιο οδικό δίκτυο, επαναπροσδιόρισαν τα όρια μας», τόνισε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της AMG, Philipp Schiemer κατά την παρουσίαση του AMG One ως έκδοσης παραγωγής.
«Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης πολλοί σκέφτηκαν ότι επρόκειτο για ένα ανέφικτο project. Παρ΄όλα αυτά οι ομάδες εξέλιξης στο Affalterbach και στη Βρετανία δεν εγκατέλειψαν ποτέ. Για αυτό και είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος για το αποτέλεσμα και την ομαδική εργασία» συμπλήρωσε ο ίδιος.
Επίκεντρο του AMG One αποτελεί ο κινητήρας του και όχι μόνο μεταφορικά. Πρόκειται για ένα κινητήριο σύνολο αντίστοιχο του μονοθεσίου της Mercedes-AMG στην Formula 1 o οποίος όμως έχει προσαρμοστεί για να υπηρετεί και καθημερινή χρήση. Πρωταγωνιστεί ο V6 κινητήρας βενζίνης με χωρητικότητα μόλις 1,6 λίτρου ο οποίος έχει όριο στροφών τις 11.000 σ.α.λ. αξιοποιεί δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, άμεσο ψεκασμό, turbo με ηλεκτρική υποβοήθηση, ένα σοφιστικέ σύστημα εξαγωγής με ενσωματωμένο σύστημα καθαρισμού και πνευματικές βαλβίδες.
Η ισχύς του διαμορφώνεται σε 574 ίππους ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την αφθονία σε ίππους και τις προδιαγραφές της F1 συμβαδίζει με το πρότυπο Euro6.
O V6 του 1,6 λίτρου αποτελεί ωστόσο το ήμισυ του κινητήριου συνόλου καθώς συμπληρώνεται από τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ τα οποία και συνεισφέρουν στο σύνολο με 326+163+122 ίππους και εξασφαλίζουν τετρακίνηση. Δύο από τα τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ με απόδοση 326 ίππους τοποθετούνται σε κάθε έναν από τους μπροστινούς τροχούς. Το τρίτο ενσωματώνεται στον κινητήρα βενζίνης αποδίδοντας 163 ίππους ενώ το τέταρτο στο σύστημα υπερτροφοδότησης αποδίδοντας 122 ίππους και συμβάλλοντας στην ανάκτηση ενέργειας μέσω της επανακυκλοφορίας των καυσαερίων.
Eκτός από τον κινητήρα, οι μηχανικοί του Affalterbach έχουν επιδείξει την ίδια αφοσίωση και στις μπαταρίες ιόντων λιθίου με τις οποίες εφοδιάζεται το AMG One.
Αν και με δεδομένο το plug-in υβριδικό χαρακτήρα του μοντέλου οι μπαταρίες δεν σκοράρουν ψηλά στην ενεργειακή απόδοση καθώς αυτή προσδιορίζεται σε μόλις 8,4 kWh ωστόσο συνοδεύονται από ένα περίτεχνο σύστημα ψύξης το οποίο παρά την θηριώδη απόδοση ισχύος και την αναπόφευκτη θερμότητα που αυτή συνεπάγεται, καταφέρνει να διατηρεί την θερμοκρασία τους σταθερά στους 45 βαθμούς Κελσίου. Για την ιστορία η ηλεκτρική αυτονομία που εξασφαλίζουν διαμορφώνεται σε περίπου 20 χλμ. Η αποφυγή εγκατάστασης μιας μεγαλύτερης μπαταρίας έχει συμβάλλει στη διατήρηση του βάρους σε 1.695 κιλά.
Όλα τα παραπάνω με τη συνδρομή του συστήματος τετρακίνησης AMG 4Matic+ και του νέου αυτοματοποιημένου χειροκίνητου κιβωτίου επτά σχέσεων εξασφαλίζουν στο AMG One τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα και από 0-200 χλμ./ώρα σε μόλις 7,0 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά σε 350 χλμ./ώρα.
- Χάρης Δούκας: Φοβόμαστε μη ζήσουμε συνθήκες Βαλένθια – Χρειαζόμαστε χρήματα για αντιπλημμυρική θωράκιση
- Ασημένιο συλλεκτικό νόμισμα για τα Μαρτυρικά Χωριά: Ιστορική δικαίωση με πρωτοβουλία του Δήμου Πλατανιά
- Όλοι δυσαρεστημένοι με το σχέδιο συμφωνίας στην COP29 – Παραμένει το χάσμα πλούσιων και φτωχών
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις