Mercedes-Benz GLC: Η νέα γενιά ενός best-seller
H νέα, δεύτερη κατά σειρά γενιά του εξαιρετικά δημοφιλούς SUV αποκαλύπτεται και υιοθετεί μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα εκδόσεων καθώς και ένα πλήρως αναβαθμισμένο ψηφιακά εσωτερικό
Παρά την ολοένα και πιο επιθετική πολιτική της γερμανικής φίρμας προς τις νέες, ηλεκτρικές κατευθύνσεις όπως άλλωστε επιβάλλουν οι επιταγές των καιρών, η «συμβατικής τεχνολογίας» GLC είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της Mercedes-Benz με δεδομένο και ότι από τότε που πρωτοεμφανίστηκε έχει συγκεντρώσει πάνω από 2,6 πωλήσεις παγκοσμίως, αποτελώντας best-seller για την φίρμα με το αστέρι.
Αναμενόμενα, η Mercedes-Benz δεν εξέλιξε μια ξεχωριστή ηλεκτροκίνητη έκδοση μιας και το συγκεκριμένο ρόλο θα εξακολουθήσει να επιτελεί η EQC για λίγα χρόνια ακόμα μέχρι να τη διαδεχτεί ένα νέο μοντέλο με την τελευταία ηλεκτρική τεχνολογία της γερμανικής φίρμας.
Αφετηρία για την νέα γενιά της GLC αποτελεί η νέα εκδοχή της πλατφόρμας MRA με τον κωδικό αριθμό 2 και η οποία έχει ήδη παρουσιάσει τα διαπιστευτήριά της μέσω της νέας C-Class. Αν και η GLC επωφελείται εξολοκλήρου από νέες τεχνολογίες στην αθέατη πλευρά της, η εξωτερική σχεδίαση ακολουθεί την συνήθη εξελικτική οδό της Mercedes-Benz αν και αυξάνει οριακά τις διαστάσεις της και φυσικά ενσωματώνει τις νεότερες αισθητικές λεπτομέρειες που έχουν κάνει την εμφάνισή του στον αισθητικό κώδικα της γερμανικής φίρμας.
Αναλυτικότερα, με μήκος 4,716 μέτρα η νέα GLC έχει προσθέσει 6,0 εκατοστά ως προς το συγκεκριμένο μέγεθος ενώ αυξημένα είναι και τα μετατρόχια κατά 6 και 2,3 χιλιοστά αντίστοιχα. Παρ΄όλα αυτά το συνολικό της πλάτος μένει αμετάβλητο ενώ το ύψος έχει μειωθεί οριακά κατά 4,0 χιλιοστά.
Οι εξασφαλίσεις της νέας πλατφόρμας στη διάταξη σε συνδυασμό με το αυξημένο μήκος έχουν αυξήσει κατά 50 λίτρα την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ το οποίο ξεκινά πλέον από τα 600 λίτρα και εφοδιάζεται ως standard με ηλεκτρική θύρα.
Στο εσωτερικό, η GLC απομακρύνεται ριζικά από το παρελθόν της υιοθετώντας μια αντίστοιχη ψηφιακή διάταξη με την νέα C-Class. Αυτή μεταφράζεται στην παρουσία δύο οθονών, μια κάθετου προσανατολισμού 11,9 ιντσών για το infotainment και μία με διαγώνιο 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων. Προαιρετικά διατίθεται και head-up display. Ο παραπάνω ψηφιακός εξοπλισμός «τρέχει» την τελευταία εκδοχή του MBUX το οποίο προσφέρει περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης και νέες εφαρμογές μέσω Mercedes Me Store αλλά και επιδέχεται αυτόματες over-the-air αναβαθμίσεις.
Σε αυτές συγκαταλέγεται η νέα εφαρμογή Newsflash η οποία συνεργάζεται με τον ψηφιακό βοηθό Mercedes Me και μπορεί κατά παραίνεση του χρήστη οδηγού να εκπαιδευτεί για να επιλέγει και να διαβάζει.. μεγαλοφώνως τις ειδήσεις του ενδιαφέροντός του.
Ανεξαρτήτως κινητήρα, όλες οι εκδόσεις της νέας GLC επωφελούνται από αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης 4Matic. Προς το παρόν όλες οι εκδόσεις επωφελούνται από τετρακύλινδρους turbo κινητήρες 2,0 λίτρων. Οι κινητήρες βενζίνης και diesel συνδυάζονται με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48 Volt ενώ την γκάμα συμπληρώνουν τρεις plug-in υβριδικές εκδόσεις. Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί εκδόσεις με τα σήματα και την φροντίδα του Affalterbach αν και δεδομένα θα υπάρξουν στην πορεία.
Αναλυτικότερα, εφαλτήριο για τις επιλογές βενζίνης αποτελεί η έκδοση 200 4Matic με απόδοση 204 ίππους και 320 Nm ροπής που δίνει τη σκυτάλη στην 300 4Matic των 258 ίππων και 400 Nm ροπής. Αμφότερες υπόσχονται εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 167 γρ./χλμ. και κατανάλωση καυσίμου από 7,3 λίτρα/100 χλμ. Η diesel επιλογή αποδίδει 197 ίππους και 440 Nm ροπής και αναμενόμενα προσφέρει χαμηλότερα μεγέθη σε ό,τι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και την κατανάλωση καυσίμου τα οποία συνοψίζονται σε 136 γρ./χλμ. και 5,2 λίτρα/100 χλμ.
Να σημειωθεί ότι η ήπια υβριδική τεχνολογία από την οποία επωφελούνται όλες οι παραπάνω εκδόσεις έγκειται στην παρουσία ενός μικρού ηλεκτρικού μοτέρ 23 ίππων το οποίο επιτρέπει λειτουργία coasting αλλά και λειτουργεί επικουρικά σε υψηλές επιταχύνσεις.
Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι τρεις plug-in υβριδικές εκδόσεις δύο βενζίνης και μία diesel. Όλες επωφελούνται από ηλεκτρικό μοτέρ 100 kW και 440 Nm ροπής που τροφοδοτείται από μπαταρία 31 kWh. Η τελευταία εξασφαλίζει σε όλες τις εκδόσεις ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει και ενίοτε υπερβαίνει τα 100 χλμ. σε ταχύτητες έως και 140 χλμ./ώρα.
Αναλυτικότερα η GLC 300 e 4Matic αξιοποιεί τον ίδιο δίλιτρο κινητήρα με την GLC 200 αν και σε συνδυασμό το παραπάνω ηλεκτρικό σύνολο η ισχύς διαμορφώνεται σε 313 ίππους και 550 ροπής. Ψηλότερα η επίσης βενζινοκίνητη plug-in υβριδική έκδοση 400 e 4Matic αποδίδει 382 ίππους και 650 Nm ροπής εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα. Το κρίσιμο μέγεθος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα προσδιορίζεται και στις δύο περιπτώσεις σε μόλις 14 γρ./χλμ.
Η diesel plug-in υβριδική επιλογή 300 de 4Matic εφοδιάζεται με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα προσφέροντας 335 ίππους και 750 Nm ροπής και μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 13 γρ./χλμ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο μέγεθος αντιστοιχεί κατανάλωση καυσίμου που προσδιορίζεται σε 0,5 λίτρου/100 χλμ.
- Χριστουγεννιάτικο δέντρο: Από την εορταστική μαγεία, στην νέα περιβαλλοντική «αμαρτία»;
- «Λουκέτο» σε βαριά παραβατικό ιδιωτικό σχολείο βάζει το ΥΠΑΙΘ, μετά από καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ και γονέων
- Οι Ελληνες αγοράζουν κρυπτονομίσματα
- Συρία: Νεκρός ηγέτης του ISIS – Σε επιδρομή των ΗΠΑ
- Βραζιλία: Απολάμβανε την κοτομπουκιά όταν… του έσκασε στο στόμα
- Άρης: Αμφίβολοι Μορόν και Μάγιο για το παιχνίδι στην Τρίπολη