Θέμα στο Reuters… το σουβλάκι: Αυξήθηκε 30% η τιμή του σε σχέση με το περασμένο καλοκαίρι
Το Reuters εξηγεί ότι το σουβλάκι αποτελούσε για τους Έλληνες μια φθηνή απόλαυση, προσιτή σχεδόν σε οποιονδήποτε, αλλά πλέον όλο και περισσότερο έχει γίνει είδος φαγητού που οι άνθρωποι με περιορισμένους προϋπολογισμούς σκέφτονται διπλά πριν το αγοράσουν
- «Mr Everyman»: Οι 51 άνδρες που καταδικάστηκαν για τους βιασμούς της Ζιζέλ - Γιατί τους ονόμασαν έτσι;
- Νέα επιδείνωση του καιρού με καταιγίδες, θυελλώδεις ανέμους και χιόνια
- Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί στη Μοζαμβίκη μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
Η εκρηκτική άνοδος στην τιμή του σουβλακιού αποτέλεσε αντικείμενο ρεπορτάζ του Reuters.
«Καθώς οι Έλληνες εστιάτορες προετοιμάζονται για την καλοκαιρινή περίοδο, παρακολουθούν προσεκτικά τις δυνητικά επιζήμιες επιπτώσεις του πληθωρισμού – όπως φαίνεται επαρκώς από την ραγδαία αύξηση της τιμής του γνωστότερου και δημοφιλέστερου σνακ τόσο στους ντόπιους όσο και στους επισκέπτες», γράφει το Reuters.
«Το κλασικό ελληνικό φαγητό με ψητό κρέας τυλιγμένο σε πίτα με σαλάτα και τζατζίκι κοστίζει πλέον 3,30 ευρώ κατά μέσο όρο στην Αθήνα και είναι αυξημένο κατά 30% από το περασμένο καλοκαίρι», αναφέρει το το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο και προσθέτει πως «οι μέσες τιμές για το σουβλάκι έχουν αυξηθεί πολύ πιο γρήγορα από τις βασικές μετρήσεις του πληθωρισμού -που κυμαίνονται σε υψηλό 28 ετών γύρω στο 10% στην Ελλάδα».
Με το κόστος των κύριων συστατικών του – κρέας, λαχανικά και ηλιέλαιο – να έχει αυξηθεί απότομα μαζί με τις τιμές της ενέργειας, καθώς ο πόλεμος και η πανδημία διαταράσσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού, η αύξηση αυτή αποκαλύπτει μερικές από τις κύριες πιέσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια οικονομία σε επίπεδο βάσης.
«Ο πόλεμος στην Ουκρανία μας έχει επηρεάσει πολύ« λέει στο Reuters ο 79χρονος Θανάσης Γκόλας, ιδιοκτήτης ενός από τα παλαιότερα κεμπαπτζίδικα στo Μοναστηράκι. «Οι Έλληνες πελάτες έχουν μειωθεί σημαντικά».
Είδος… πολυτελείας
Το Reuters εξηγεί ότι το σουβλάκι αποτελούσε για τους Έλληνες μια φθηνή απόλαυση, προσιτή σχεδόν σε οποιονδήποτε, αλλά πλέον όλο και περισσότερο έχει γίνει είδος φαγητού που οι άνθρωποι με περιορισμένους προϋπολογισμούς σκέφτονται διπλά πριν το αγοράσουν. «Παλιότερα αγόραζα τρία ή δύο σουβλάκια, σήμερα αγόρασα μόνο ένα, γιατί είναι πολύ ακριβό και οι μισθοί είναι χαμηλοί αυτή τη στιγμή», λέει η Μορίνα Ντότση, μια 58χρονη καθαρίστρια που βγάζει 720 ευρώ τον μήνα.
Η Ένωση Ψητοπωλείων και Εστιατορίων στην Αθήνα αναφέρει ότι η τιμή του χοιρινού κρέατος έχει αυξηθεί κατά 30% τους τελευταίους 12 μήνες, του ηλιελαίου που εισάγεται γενικά από την Ουκρανία κατά 125% και οι λογαριασμοί ρεύματος πάνω από 100%.
«Ελπίζω ο πόλεμος να τελειώσει σύντομα», είπε ο Σπύρος Μπαϊρακτάρης, η οικογένεια του οποίου έχει εστιατόριο κοντά στην Ακρόπολη για περισσότερα από 140 χρόνια και ο οποίος, μετά από διπλασιασμό του λογαριασμού του ρεύματος, παλεύει να κρατήσει το σουβλάκι του κάτω από 3 ευρώ ανά μερίδα. .
Για τουλάχιστον έναν τουρίστα, ωστόσο, το σνακ παραμένει ευκαιρία σε αυτή την τιμή.
«Θα πλήρωνα 10 ευρώ για αυτό το σουβλάκι, είναι νόστιμο», είπε ο Ντέιβ Ντάισις, από την πολιτεία της Τζόρτζια των ΗΠΑ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις