Αυτοκίνητο: Εταιρείες και φορείς στην Ευρώπη αντιδρούν στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης
Ο ελληνικός Σύνδεσμος Εταιρειών Πετρελαιοειδών Ελλάδας συνυπογράφει επιστολή προς την ΕΕ.
- Λήγει το τελεσίγραφο της Ουάσιγκτον στο Ισραήλ – Τι αποκαλύπτει η Washington Post
- Οι αναρτήσεις της Ειρήνης μετά το θάνατο κάθε παιδιού στην Αμαλιάδα
- «Ευχαριστώ, αλλά δεν»: Η βασίλισσα Ελισάβετ αρνήθηκε το Νόμπελ Ειρήνης
- Σκάνδαλο υποκλοπών, slapp αγωγές Δημητριάδη, ελευθερία του Τύπου και η σημασία της για τη δημοκρατία
Να επιτρέπονται οι πωλήσεις οχημάτων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, με την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν καύσιμα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και όχι ορυκτά καύσιμα, ζητούν με ανοιχτή επιστολή τους περισσότεροι από 100 ευρωπαϊκοί φορείς και εταιρείες από τους κλάδους της ενέργειας και των μεταφορών.
Η επιστολή απευθύνεται στους ευρωπαίους νομοθέτες (Ευρωκοινοβούλιο & Συμβούλιο της ΕΕ), ενόψει της συζήτησης που θα διεξαχθεί στις 7 Ιουνίου στο Ευρωκοινοβούλιο, όπου θα κριθεί το μέλλον των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και η πιθανή κατάργηση των πωλήσεων τους από το 2035, σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής.
Σημαντική μερίδα του Ευρωκοινοβουλίου έχει στηρίξει την άποψη ότι πρέπει να αναγνωρισθεί η συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλού άνθρακα στη μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα.
Η πρόταση επιτρέπει στα ανανεώσιμα καύσιμα να διαδραματίσoυν σημαντικό ρόλο στην πορεία για μείωση των εκπομπών, στο σύνολο των 240 εκατ. οχημάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Από την πλευρά των επιχειρήσεων επισημαίνεται ακόμη ο κίνδυνος, αν καταργηθούν τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, στην πράξη να κυκλοφορούν με ηλεκτρικά οχήματα οι οικονομικά ισχυρότεροι ενώ η μεσαία και χαμηλή τάξη να παραμείνει λόγω κόστους στα παλιά και ρυπογόνα οχήματα.
Την επιστολή υπογράφουν, μεταξύ άλλων, σημαντικοί ευρωπαϊκοί Σύνδεσμοι (CLEPA, FuelsEurope, eFuel Alliance, EBB, ECFD, UPEI, αλλά και ο ελληνικός Σύνδεσμος Εταιρειών Πετρελαιοειδών Ελλάδας (ΣΕΕΠΕ), εταιρείες διύλισης (ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, Repsol, ENI, Neste, MOL), μαζί με αρκετές εταιρείες αερίου, βιοκαυσίμων, αλλά και εταιρείες από τον κλάδο κατασκευής οχημάτων όπως η Siemens Energy, Mazda κ.ά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις