Toyota: Ραντάρ θα αναγνωρίζει τους καρδιακούς παλμούς των επιβατών
Ένα προηγμένο τεχνολογικά μέσο ουσιαστικά θα προειδοποιεί τον οδηγό ότι κάποιος από τους μικρούς επιβάτες ή κάποιο κατοικίδιο έχει «ξεχαστεί» στο όχημα
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Κάθε χρόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες 23 παιδιά πεθαίνουν λόγω θερμοπληξίας, μετά από εγκατάλειψή τους σε ένα αυτοκίνητο κάποια ιδιαίτερη θερμή ημέρα, σύμφωνα με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό «Kids and Cars».
Με αυτό σαν δεδομένο οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν διάφορα εναλλακτικά συστήματα που θα αποτρέπουν στο μέλλον τέτοια τραγικά περιστατικά. Η Toyota, κινούμενη σε αυτό το πλαίσιο, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα ώστε να επιτύχει την οριστική επίλυση του προβλήματος.
Η Toyota Connected ανακοίνωσε την τεχνολογία Cabin Awareness η οποία βασίζεται στη χρήση ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος. Το συγκεκριμένο ραντάρ σαρώνει την καμπίνα του οχήματος και «καθορίζει» εάν κάποιο άτομο βρίσκεται μέσα, ενώ μέσω εφαρμογής ειδοποιείται ο οδηγός ή πραγματοποιείται κλήση έκτακτης ανάγκης.
Ραντάρ τεσσάρων διαστάσεων
Το… μυστικό στη συνταγή της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η τεχνολογία που η ίδια αποκαλεί «4D imaging radar». Αν και στη φυσική η 4η διάσταση είναι ο χρόνος, εδώ η αναφορά γίνεται για την ικανότητα του συστήματος να αναγνωρίζει πολύ περισσότερα δεδομένα σε σχέση με τα περισσότερα υπάρχοντα συστήματα παρακολούθησης της καμπίνας.
Τοποθετημένο στην οροφή του οχήματος, η Toyota υποστηρίζει ότι το ραντάρ μπορεί να εντοπίσει όχι μόνο κινήσεις αλλά και καρδιακούς παλμούς και την αναπνοή, ενώ παράλληλα μπορεί να καθορίσει το μέγεθος, την στάση και την θέση των πάντων εντός του οχήματος.
Εάν η τεχνολογία Cabin Awareness εντοπίζει κάτι σε ένα όχημα που κανονικά θα έπρεπε να είναι άδειο ξεκινά τις ειδοποιήσεις προς τον οδηγό ώστε αυτός να προβεί σε έλεγχο του αυτοκινήτου. Στις ειδοποιήσεις περιλαμβάνονται φώτα στο ταμπλό, η ενεργοποίηση της κόρνας και η ενεργοποίηση των αλάρμ.
Στην περίπτωση που δεν υπάρξει παρέμβαση, προφανώς γιατί ο οδηγός έχει ήδη απομακρυνθεί, θα δίνεται η δυνατότητα ειδοποίησης μέσω εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο του οδηγού ενώ αν είναι απαραίτητο θα μπορεί να γίνει και κλήση σε κάποια υπηρεσία που θα μπορεί να σπεύσει για βοήθεια.
Η… διαστημική προέλευση
Η ιδέα για τους μηχανικούς της Toyota προέκυψε από ένα αντίστοιχο ραντάρ στο Jet Propulsion Laboratory της NASA, το οποίο μπορεί να αναγνωρίζει καρδιακούς παλμούς και αναπνοές ώστε να δίνονται κατευθυντήριες οδηγίες σε συνεργεία διάσωσης για τον εντοπισμό εγκλωβισμένων σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.
Ανάλογα συστήματα
Το σύστημα της Toyota θα δοκιμασθεί από την May Mobility, μία από τις εταιρείες που χρησιμοποιούν το μίνι βαν Sienna της ιαπωνικής εταιρείας για την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων.
Ανάλογες προσπάθειες γίνονται και από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι κορεατικές Hyundai και Kia έχουν αναπτύξει ένα ανάλογο σύστημα το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες υπερήχων (πρόκειται για την ίδια τεχνολογία που χρησιμοποιείται στους αισθητήρες αυτόματους παρκαρίσματος) για να παρακολουθείται το εσωτερικό των οχημάτων όταν σβήνει η μηχανή.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις