Αντίνα Βαλεάν: Η ΕΕ είναι παρούσα για να στηρίξει τις προσπάθειες για την απανθρακοποίηση
Η Ευρωπαία Επίτροπος είπε ότι η Ελλάδα ηγείται της παγκόσμιας ναυτιλίας
- Νέα επιδείνωση του καιρού με καταιγίδες, θυελλώδεις ανέμους και χιόνια
- Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί στη Μοζαμβίκη μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Απίστευτο περιστατικό σε κηδεία: 20χρονος χόρευε δίπλα στο φέρετρο και τράβαγε τα γένια των ιερέων
Η Ελλάδα ηγείται της παγκόσμιας ναυτιλίας, χάρη στους πρώτους Έλληνες που καινοτόμησαν στη θάλασσα πριν από χιλιάδες χρόνια, αλλά και χάρη στους σημερινούς της επιχειρηματίες, τόνισε στην ομιλία της κατά τη διάρκεια της ναυτιλιακής έκθεσης των Ποσειδωνίων η Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, Αντίνα Βαλεάν.
«Έχουμε δει στα Ποσειδώνια τη δημιουργία εταιρειών που πλέον τις γνωρίζουν και τις θαυμάζουν σε όλο τον κόσμο. Ίσως κατά τις επόμενες ημέρες οι συζητήσεις να στραφούν γύρω από τη γέννηση νέων εταιρειών ή συμπράξεων, καθώς ο κλάδος ετοιμάζεται για μια πιο έξυπνη και βιώσιμη ναυτιλία», πρόσθεσε η ίδια.
Αναφερόμενη στις θαλάσσιες μεταφορές είπε ότι πρόσφατα δοκιμάστηκαν λόγω της πανδημίας, ενώ το 2020 ανέφερε ότι το θαλάσσιο εμπόριο κατέγραψε πτώση της τάξης του 3,8 %.
Εξήρε την ικανότητα των ναυτικών, προσθέτοντας ότι συγκαταλέγονται στους αφανείς ήρωες της εποχής μας, αφού όπως είπε διατήρησαν ανέπαφες τις εφοδιαστικές αλυσίδες και κράτησαν το διεθνές εμπόριο σε λειτουργία.
Οι προκλήσεις
Το 2021 καταγράφηκε αύξηση του εμπορίου, το οποίο ξεπέρασε τα προ της πανδημίας επίπεδα, ωστόσο ο κλάδος, είπε, σήμερα και πάλι είναι αντιμέτωπος με δυσκολίες.
Τόνισε ότι ο πόλεμος της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας έχει γεωπολιτικές και οικονομικές επιπτώσεις που επηρεάζουν ολόκληρο τον ναυτιλιακό κλάδο και τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.
Για την απανθρακοποίηση και ψηφιοποίηση της ναυτιλίας είπε ότι είναι δύο σημαντικές προκλήσεις και μπορεί να σχεδιαστεί η μετάβαση προς έναν πιο βιώσιμο και αποδοτικό τρόπο λειτουργίας, αξιοποιώντας πλήρως την ψηφιακή επανάσταση. Πρόκειται για μια ευκαιρία ανάπτυξης για όλους τους κλάδους, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας τόνισε ο κ. Αντίνα Βαλεάν.
Βιώσιμα βιοκαύσιμα
Η Ευρωπαία αξιωματούχος δήλωσε, επίσης, ότι θα πρέπει να δοκιμάσουμε λύσεις και να χρησιμοποιήσουμε τα μέσα που έχουμε ήδη στη διάθεσή μας, συμπεριλαμβανομένων των βιώσιμων βιοκαυσίμων και του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Τόνισε εξάλλου ότι η μετάβαση στην πράσινη εποχή θα διαρκέσει πολλά χρόνια και γι’ αυτό πρέπει να ξεκινήσουμε τώρα.
Επιπλέον δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι παρούσα για να στηρίξει τις προσπάθειες για την απανθρακοποίηση αναφέροντας ότι από το 2014 ως το 2020, μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη», στηρίξαμε 185 θαλάσσια έργα με συνολικά 1,64 δισ. ευρώ. Μεταξύ αυτών και 14 ελληνικά έργα.
Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων
Τόνισε επίσης ότι η Ελλάδα ωφελήθηκε επίσης από τα περίπου 30 εκατ. ευρώ που κινητοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων για την κατασκευή ενός νέου σκάφους ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο στο λιμάνι του Πειραιά.
“Μέσω του έργου E-Ferry, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζων 2020», η Επιτροπή χρηματοδότησε το πρώτο 100% ηλεκτρικό οχηματαγωγό στον κόσμο, το «Ellen», το οποίο τροφοδοτείται με τη μεγαλύτερη μπαταρία στον κόσμο. Το έργο αυτό πραγματοποιήθηκε και με ελληνική συμμετοχή”, είπε η κ. Αντίνα Βαλεάν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις