Polestar 5: Νέα ταυτότητα
Η σουηδική φίρμα ετοιμάζει τη δική της εκδοχή για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο fastback μοντέλο το οποίο θα αποτελέσει το επόμενο βήμα στην σχεδιαστική ταυτότητά της -και όχι μόνο
- Η τηλεθέαση του debate ΣΥΡΙΖΑ – Ελπίδες για τη συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής – Η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
H Polestar έχει ήδη δώσει στη δημοσιότητα κάποια teaser για το μεθεπόμενο project της που φέρει τον αύξοντα αριθμό 5 και θα πάρει την μορφή ενός fastback το οποίο θα υιοθετήσει αμιγώς ηλεκτροκίνητη τεχνολογία. Να σημειωθεί ότι το αμέσως επόμενο project την Polestar θα είναι το μοντέλο με τον αριθμό 3 και αναμένεται να παρουσιαστεί στο φθινόπωρο.
Επιστρέφοντας στο σουηδικό «5άρι», μια διαρροή από το ευρωπαϊκό γραφείο ευρεσιτεχνιών αποτυπώνει την τελική μορφή του η οποία φέρει εμφανείς επιρροές από το πρωτότυπο Precept, αλλά και καθιστά σαφή την πρόθεση περαιτέρω διαχωρισμού της αισθητικής της Polestar από αυτή της Volvo, με την πρώτη να αναζητά μια νέα ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα.
Εξάλλου, όπως έχει επισημάνει η σουηδική φίρμα στο πρόσφατο παρελθόν «το Polestar 5 θα ενσωματώσει ένα πιο ανεξάρτητο και πιο μυώδη σχεδιαστικό κώδικα, στοιχεία του οποίου θα υπάρξουν και στο νέο Polestar 3».
Στην όψη του ξεχωρίζουν τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα που η Polestar έχει κωδικοποιήσει με την ευφάνταστη ονομασία «Το σφυρί του Θορ» αν και στην παρούσα μορφή υιοθετούν μια διαιρούμενη διάταξη, διαφορετική σε σχέση με τα Polestar 1 και 2.
Αν και η σιλουέτα της έκδοσης παραγωγής δείχνει να υπακούει σε πιο προσγειωμένες αναλογίες σε σχέση με το παραπάνω πρωτότυπο μοντέλο, λεπτομέρειες όπως οι έντονες ακμές στα κατώτερα πλευρικά τμήματα, η χαρακτηριστική χάραξη των γυάλινων επιφανειών και της οροφής παραμένουν ανέπαφες.
Αναμενόμενα δεν ισχύει το ίδιο για τις ανάποδα ανοιγόμενες πίσω πόρτες του Precept. Αντιθέτως η ευμεγέθης γυάλινη οροφή όπως και η το χαρακτηριστικό γεωμετρικό μοτίβο των πίσω φωτιστικών σωμάτων δείχνει να «επιβιώνει» και στην έκδοση παραγωγής.
Επίσης στα σκίτσα που διέρρευσαν, το Polestar διαθέτει συμβατικούς εξωτερικούς καθρέφτες αντί καμερών αν και κάθε άλλο παρά θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο οι τελευταίες να διατίθενται ως προαιρετική επιλογή.
Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις του, με μήκος που θα φτάνει περίπου 4,7 μέτρα και μεταξόνιο 3,1 μέτρων και ισορροπώντας σχεδιαστικά ανάμεσα σε Fastback και τετράθυρο coupe, το Polestar 5 θα «κυνηγήσει» μοντέλα όπως το Tesla Model S, η Porsche Taycan διεκδικώντας κοινό ακόμα και από πιο παραδοσιακά μοντέλα όπως η Mercedes-Benz S-Class.
Στην αθέατη πλευρά του αναμένεται να βρεθεί η αρχιτεκτονική SPA2 όπου θα βασίζονται τα νέα μοντέλα της Volvo που βρίσκονται κοντά στην κορυφή της γκάμας αν και περισσότερες λεπτομέρειες αναμένονται να διευκρινιστούν πιο κοντά στην έλευση του μοντέλου που θα κάνει την εμφάνισή του στα τέλη του 2023.
Ο στόχος πάντως της Polestar είναι το 5 να λειτουργήσει ως “halo car” για τα μοντέλα που υπόκεινται στους όρους της βιώσιμης κινητικότητας. Υπό αυτό το σκεπτικό, η σουηδική φίρμα αναμένεται να αξιοποιήσει πρώτες ύλες από ανακυκλωμένα υλικά ή φυσική προέλευση σε μεγάλο βαθμό αποφεύγοντας την εκτεταμένη χρήση πλαστικού. Ήδη η Polestar έχει ήδη ενώσει τις δυνάμεις της με την Bcomp εξελίσσοντας πλαστικά μέρη με πρώτη ύλη το λιναρόσπορο, με στόχο την χρήση τους στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του αυτοκινήτου.
Επιπλέον των παραπάνω το Polestar 5 που θα παράγεται στην Κίνα, θα κατασκευάζεται σε ένα νέο εργοστάσιο με κλιματικά ουδέτερο αποτύπωμα η τοποθεσία του οποίου δεν έχει ακόμα αποκαλυφθεί.
Εξάλλου όπως έχει δηλώσει στο πρόσφατο παρελθόν ο επικεφαλής της σουηδικής φίρμας, Thomas Ingenlath, «πρόκειται για ένα αυτοκίνητο στο οποίο θα δώσουμε μεγάλη έμφαση κατ΄επέκταση θα περάσουν τρία χρόνια πριν μπορούμε να μιλήσουμε για παραγωγή».
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, λόγω του μεγέθους αλλά και της διαφορετικότητας του σε σχέση με τα μέχρι σήμερα γνωστά προϊόντα της Polestar το 5 θα αποτελέσει τον «φυσικό ηγέτη» της γκάμας της σουηδικής φίρμας με δεδομένο και το Polestar 1 αποτέλεσε ουσιαστικά μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής.
Με δεδομένη την χρονική απόσταση μέχρι την έλευσή του δεν υπάρχουν στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, όπως ωστόσο έχει αφήσει να εννοηθεί ο T. Ingenlath το Polestar 5 δεν θα προσφέρει αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χλμ. καθώς η Polestar επιθυμεί να επικεντρωθεί σε μικρότερα μεγέθη μπαταριών που θα επιτρέπουν ταχύτερους χρόνους επαναφόρτισης.
«Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στους εαυτούς μας να αποδυθούν σε ένα αγώνα αυτονομίας. Αυτό δεν είναι η λύση αν θέλουμε να κάνουμε πραγματικά ένα αποδοτικό αυτοκίνητο. Ο στόχος του να «εφοδιάσεις» ένα αυτοκίνητο με όσο το δυνατόν περισσότερες kWh προκειμένου να επιτύχεις την μέγιστη αυτονομία είναι κάπως παρανοϊκός καθώς αυτό δεν βοηθά σε καμία περίπτωση στην δημιουργία ενός πραγματικά βιώσιμου αυτοκινήτου», είχε υπογραμμίσει ο ίδιος προσθέτοντας ότι «από την στιγμή που ένα αυτοκίνητο μπορεί να επιτύχει αυτονομία 450-550 χλμ. δεν υπάρχει κανένας λόγος για να αναζητήσει κανείς περισσότερα. Δεν μπορώ να οδηγήσω τόσες ώρες αλλά ακόμα και αν μπορούσα τα παιδιά μου θα μου είχαν ζητήσει να σταματήσω. Πρέπει να υπάρχει μια αξιοπρεπής αυτονομία αλλά αυτή πρέπει να είναι αλληλένδετη κατά κάποιο τρόπο με το πόσο χρόνο μπορεί να καθήσει κανείς σε ένα αυτοκίνητο. Αντιθέτως πολύ σημαντικότερη είναι η ταχεία φόρτιση.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις