Ποσειδώνια 2022: Στρατηγική συνεργασία της Spirit WorldGroup για την ανάπτυξη Cargo Drones
Ο όμιλος βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης ναυπηγείων για την κατασκευή των αυτόνομων αερόπλοιων σε ελληνικό έδαφος
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Σε στρατηγική συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία Flying Ships για την ανάπτυξη cargo drones προχώρησε η SpiritWorld Group, όπως ανακοίνωσε στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων 2022. Παράλληλα, ο όμιλος βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης ναυπηγείων (για στρατηγική συνεργασία ή και εξαγορά) για την κατασκευή των αυτόνομων αερόπλοιων σε ελληνικό έδαφος.
H SpiritWorld Group, με εμπειρία στην ανάπτυξη πολιτικής και στρατιωτικής χρήσης drones, εξετάζει επίσης τον τρόπο δραστηριοποίησής της στον κλάδο των αυτόνομων αεροταξί (passenger drones).
Ευνοϊκή γεωγραφική θέση Ελλάδας
H γεωγραφική θέση της Ελλάδας στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων (Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής), επισημαίνεται στην ανακοίνωση, την καθιστά, από την πρώιμη αρχαιότητα, στρατηγικό κομβικό σημείο σύνδεσης διαφορετικών λαών, αγαθών και πολιτισμών, κατέχοντας έτσι νευραλγική θέση στην ανάπτυξη των μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή.
Οι θαλάσσιες μεταφορές είναι ο πιο διαδεδομένος τρόπος για τη διεκπεραίωση των παγκόσμιων μεταφορών, αντιπροσωπεύοντας το 80% του παγκόσμιου εμπορίου σε όγκο, και άνω του 70% σε αξία. H διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε ευρωπαϊκά λιμάνια αυξάνεται κατά 6% ετησίως, ενώ η κυκλοφορία μέσω των λιμανιών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αυξάνεται κατά περισσότερο από 8% ετησίως.
Σε αυτό το περιβάλλον, η ευνοϊκή γεωγραφική θέση της Ελλάδας, λειτουργώντας, ως πύλη μεταξύ Δύσης και Ανατολής, καθιστά τη χώρα ιδιαίτερα ελκυστική για επενδύσεις στους κλάδους του εφοδιασμού και των μεταφορών, με απώτερο σκοπό την αποτελεσματική και αποδοτική εκμετάλλευση των συνεχώς αυξανόμενων εμπορικών ροών.
Όπως πολύ εύστοχα αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Enterprise Greece “Invest&Trade”, η θέση της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή και στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των Logistics & Last Mile Delivery είναι πολύ σημαντική. Μια αγορά στην οποία, μόνο η επένδυση για την νέα γενιά υποδομών στην Ελλάδα με σκοπό την ενίσχυση του ρόλου της στις ευρωπαϊκές αλυσίδες εφοδιασμού ανέρχεται στα δεκατρία δισεκατομμύρια ευρώ (13 δις €) την τελευταία πενταετία.
Τα cargo drones στο last mile logistic
Η SpiritWorld Group παρουσιάζει στα Posidonia 22 (hall 3, stand 429) την εναλλακτική διαχείριση του last mile logistic. Σε μια σειρά από cargo drones τα οποία μπορούν ταυτόχρονα να μετατραπούν σε πλατφόρμες SRS-1SAR, πυρόσβεσης SRS-1F, επιθεώρησης, μεταφοράς φορτίων SRS-1C, αλλά και στρατιωτικής χρήσης SRS-1A.
Συγκεκριμένα, τα cargo drones της σειράς empusa-sarisa έχουν δυνατότητα μεταφοράς φορτίου από 5-40 κιλά, με δυνατότητα επέκτασης με κατασκευή νέων μοντέλων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των πελατών.
Επιπρόσθετα, σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, με 16.000 χλμ ακτογραμμή (9.942 miles), 2000 νησιά από τα οποία κατοικούνται τα 227, με 53 να έχουν πληθυσμό άνω των 1000 ατόμων και 79 να έχουν πληθυσμό άνω των 100 κατοίκων (άγονες γραμμές) κρίνεται απαραίτητη η άμεση διασύνδεση τους με τον κεντρικό αστικό ιστό, τουλάχιστον για τα προϊόντα πρώτης ανάγκης αλλά και όλα όσα οι ακτοπλοϊκές και οι αεροπορικές διασυνδέσεις δεν μπορούν να καλύψουν.
Λαμβάνοντας υπόψη επίσης την υποχρεωτική μετάβαση στην “πράσινη μεταφορά”, βάσει των διεθνών κανονισμών IMO (green deal, fit 55) και την αποδεδειγμένη αύξηση πλέων του 35% στο κόστος μεταφοράς έως το 2026, καθώς και τα εμπόδια που υπάρχουν πανευρωπαϊκώς, όχι μόνο στην χρήση εναλλακτικού καυσίμου αλλά και στο χρονικό περιθώριο ανάπτυξης και εφαρμογής του, η SW GROUP, υπέρμαχος των νέων τεχνολογιών και της πράσινης ενέργειας, έκρινε απαραίτητη την εύρεση νέων, καινοτόμων τρόπων αντιμετώπισης και διαχείρισης του last mile logistic.
Η ανακοίνωση της εταιρείας συνεχίζει ως εξής:
«Έχοντας:
- Πολύ καλή γνώση των κανονισμών της ναυτιλίας ( IMO , Σημαία, κλάση κ.α) μέσω της ναυτιλιακής Spirit Management Services.
- Άμεση σχέση και διαχείριση φορτίων για πελάτες εσωτερικού αναλαμβάνοντας μεταφορά, εκτελωνισμό, αποθήκευση και παράδοση μέσω της διαμεταφορικής εταιρείας του ομίλου SpiritWorld Ναυτιλιακή και Διαμεταφορική ΕΠΕ.
- Εισαγωγή, αποθήκευση και διανομή τροφίμων (food logistic service) σε όλη την Αττική και την νησιωτική Ελλάδα, μέσω της εταιρείας Spirit Supplies Εμπορική.
- Διαχείριση, αποθήκευση και διανομή φαρμακευτικών και παρα φαρμακευτικών προϊόντων μέσω της εταιρείας του ομίλου “Asθenis”.
- Εμπειρία, γνώση, τεχνολογία, εγκατάσταση και εξειδικευμένο προσωπικό για σχεδίαση , κατασκευή και ανάπτυξη κάθε είδους μη επανδρωμένων αεροσκαφών μέσω της Sas Technology.
- Δικτύωση με περισσότερα από 10.000 freight forwarding and logistic agents, σε όλη την Ευρώπη μέσω των network που συμμετέχει ο όμιλος που έχουν βασική ενασχόληση με όλα τα ανωτέρω προϊόντα, την μεταφορά τους, αποθήκευση και last mile delivery.
- Φέρνει για πρώτη φορά στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδος το πρώτο αυτόνομο logistic αερόπλοιο (flying ship) το οποίο
α) Είναι μη επανδρωμένο
β) Αξιοποιεί το φαινόμενο του ground effect δίνοντας: ¼ Λιγότερο κόστος από αεροπλάνα, 10 φορές ταχύτερα από πλοίο, Μηδενικούς ρύπους / eco friendly, 10.000 φορές περισσότερες επιλογές παραδόσεων, ακόμα και σε σημεία δύσκολα προσβάσιμα από άλλα μέσα.
Σε στενή συνεργασία με την αμερικάνικη εταιρεία Flying Ship, που είναι και ο ιδρυτής του συγκεκριμένου project στην Αμερική και με την ελληνική εταιρεία Probotek η οποία είναι πρωτοπόρα και εξελίσσει για λογαριασμό της Flying Ship τα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης (AI) για το αερόπλοιο, η SpiritWorld Group φέρνει την ανατροπή στον τομέα των μεταφορών και των logistic και στον πολιτικό αλλά και στον στρατιωτικό τομέα.
Η κατασκευή και πτήση του συγκεκριμένου οχήματος που μοιάζει με αεροσκάφος, βασίζεται στο φαινόμενο της επίδρασης του εδάφους (ground effect). Τα οχήματα επίδρασης εδάφους (Ground effect vehicles, GEV) πετούν πάνω από οποιαδήποτε επίπεδη επιφάνεια, ενώ το ύψος πτήσης τους πάνω από το έδαφος εξαρτάται από το μέγεθος του οχήματος.
Το πιο γνωστό τέτοιο όχημα, ήταν το “Θαλάσσιο Τέρας της Κασπίας”, στο απόρρητο Σοβιετικό στρατιωτικό πρόγραμμα, το οποίο είχε μήκος 100 μέτρων (328 ft), ζύγιζε 540 τόνους με πλήρες φορτίο και μπορούσε να ταξιδέψει με ταχύτητες μεγαλύτερες των 400 χιλιομέτρων την ώρα (249 mph), λίγα μόλις μέτρα πάνω από την επιφάνεια του νερού.
Λόγω των ανωτέρω, τα συγκεκριμένα αερόπλοια αντιμετωπίζονται αποκλειστικά και μόνο ως πλοία, όντα υποχρεωμένα να ακολουθούν τους νόμους της θάλασσας βάσει IMO, σημαία και class. Ένα τέτοιο σκάφος δεν θα μπορούσε να μην υπάρχει, λειτουργεί, εξελίσσεται και κατασκευάζεται στην Ελλάδα, την πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο αλλά και την μοναδική με τόσο μεγάλο σύμπλεγμα νησιών.
Με ένα αρχικό μοντέλο μήκους 12 μέτρων , με μεταφορική ικανότητα 1200 κιλών και εμβέλεια πτήσης (RANGE) 300 ναυτικά μίλια, έχει σχεδιαστεί να αναπτυχθεί σταδιακά μέσα στα επόμενα 10 έτη. Σε μοντέλα των 16m – 32m και 80 m με αντίστοιχη μεταφορική ικανότητα των 2,700 kg – 15,000 kg και 77,000 kg. Κάνει το ντεμπούτο του στην Ελλάδα, στα Posidonia σαν την πρώτη επίσημη για την Ευρώπη και Μεσόγειο / Αφρική μέσω του SpiritWorld Group. ( https://www.youtube.com/watch?v=SVTAjtCX1Cw)
Η αμερικανική εταιρεία, έχοντας στα χέρια της ένα προσύμφωνο παραγγελίας πλέων των 100 εκατομμυρίων ευρώ για Ευρωπαίο τελικό χρήστη, επέλεξε την Ελλάδα σαν την βάση κατασκευης, επέκτασης και διαχείρισης για την ευρύτερη περιοχή για όλους τους ανωτέρω λόγους.
Πολύ προσεκτικά επέλεξε και τους στρατηγικούς συνεργάτες της, τόσο για το κομμάτι της τεχνολογίας της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) μέσω της Probotek Hellas (probotek.eu) όσο και στο κομμάτι της:
- Κατασκευής Μη Επανδρωμένων
- Αεροδυναμικής Τεχνολογίας
- Ναυτιλιακής Γνώσης
- Μεταφορικής Γνώσης
- Γνώσεις Logistics
Μέσω της SpiritWοrld Group
Ήδη, το ενδιαφέρον για την νέα αυτή τεχνολογία και το καινοτόμο αυτό προϊόν έχει εκδηλωθεί τόσο από μεγάλες εταιρείες (ομίλους) logistic του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού (Ευρώπης και Μ. Ανατολής) ενώ αναμένεται να κορυφωθεί κατά την διάρκεια των Ποσειδωνίων και μετά.
Στρατηγική συνεργασία με ελληνικά ναυπηγεία και Airtaxi
Ο Eλληνικός Όμιλος ωστόσο, “ζεσταίνει τις μηχανές του” και βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις για την εξεύρεση ναυπηγείου για στρατηγική συνεργασία ή ακόμα και εξαγορά του. Σκοπός, μαζί με τις υπόλοιπες ναυτιλιακές δραστηριότητες να δώσει μια επιπλέον μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στις υπηρεσίες προς τους πελάτες της, δημιουργώντας έτσι στην Ελλάδα την πρώτη παραγωγική μονάδα κατασκευής Αερόπλοιων, μια επένδυση αρκετά σημαντική, όχι μόνο για το μέγεθός της, αλλά και για την εμπιστοσύνη προς το ελληνικό επιχειρείν και τις θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν.
Έχοντας πλέον στη φαρέτρα της μια ολοκληρωμένη σειρά τεχνολογιών και γνώσης στα Μη Επανδρωμένα, τα επόμενα βήματα του Ομίλου είναι σχεδόν προδιαγεγραμμένα.
Σε μια αγορά που συνεχώς αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, έχοντας αγγίξει επιτυχημένα όλους τους τομείς και ιδίως της μεταφοράς οπλικών συστημάτων, μεταφοράς αγαθών, μεταφοράς φορτίων, η SpiritWorld Group εξετάζει το επόμενο πεδίο δραστηριοποίησής της.
Ο λόγος για την υπηρεσία μεταφοράς προσώπων με drones FLYING TAXI, (μια αγορά 1,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως έως το 2040, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Morgan Stanley), μια ακόμα επαναστατική καινοτομία στην οποία εργάζεται εντατικά ο Όμιλος SpiritWorld».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις