Ποσειδώνια 2022: Μήνυμα αισιοδοξίας για το μέλλον της ναυτιλίας
Το μείζον ζήτημα των κυρώσεων στη Ρωσία από την ΕΕ και οι επιπτώσεις που προκαλούν στο θαλάσσιο εμπόριο καθώς και η μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία βρέθηκαν στο επίκεντρο του Συνεδρίου
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Μήνυμα αισιοδοξίας για τις προοπτικές των ναυλαγορών εξέπεμψαν κορυφαίοι έλληνες εφοπλιστές από το βήμα συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε κατά τη δεύτερη ημέρα της έκθεσης Ποσειδώνια 2022 από το περιοδικό Tradewinds. Στο επίκεντρο βρέθηκαν το μείζον ζήτημα των κυρώσεων στη Ρωσία από την ΕΕ και οι επιπτώσεις που προκαλούν στο θαλάσσιο εμπόριο αλλά και η μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία.
Ο επικεφαλής της Capital Maritime and Trading Βαγγέλης Μαρινάκης σχολιάζοντας τις κυρώσεις της ΕΕ στη Ρωσία επεσήμανε ότι τελικά βλάπτουν περισσότερο τους ευρωπαίους καταναλωτές παρά την ρωσική οικονομία, ωστόσο τόνισε ότι χρειάζεται σχέδιο και χρόνος για την απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο και πετρέλαιο.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία των ναύλων λέγοντας πως το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας θα τονώσει τη ζήτηση. Εκανε ειδική αναφορά και στο επενδυτικό πρόγραμμα Capital Maritime and Trading, λέγοντας πως τα τελευταία χρόνια εφαρμόσαμε ένα επενδυτικό πρόγραμμα ναυπήγησης νέων πλοίων όλων των κατηγοριών αξίας 4 δισ. δολαρίων και τόνισε τη δέσμευση του ομίλου στην απόκτηση νέων πλοίων.
Οσον αφορά στο LNG υπογράμμισε ότι θα καθιερωθεί ως ναυτιλιακό καύσιμο για τα επόμενα 10 – 15 χρόνια, επισημαίνοντας ότι είναι σε εξέλιξη συζητήσεις για τα νέα καύσιμα.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αναφέρθηκε επίσης στη Νότιγχαμ Φόρεστ και στην ιστορική επιστροφή της στην Πρέμιερ Λιγκ. Οπως είπε, η Πρέμιερ Λιγκ είναι η καλύτερη ποδοσφαιρική κατηγορία στον κόσμο και πρόσθεσε: «Είμαστε συνηθισμένοι στα δύσκολα. Νομίζω πως με τις επενδύσεις που θα κάνουμε θα είμαστε ανταγωνιστικοί και θα ξαναγράψουμε ιστορία. Ενα από τα παράξενα πράγματα είναι ότι τελευταία φορά που η ομάδα βρέθηκε στην κορυφή του αγγλικού ποδοσφαίρου ήταν πριν από 23 χρόνια όταν είχε γεννηθεί ο γιος μου. Και τώρα είναι ο γιος μου που πριν έναν χρόνο ασχολήθηκε με την ομάδα και βοήθησε στην ανάκαμψη της ομάδας».
Startups
Την ίδια στιγμή, περισσότερες από 30 νεοφυείς επιχειρήσεις (startups) ναυτιλιακής τεχνολογίας από όλο τον κόσμο παρουσίασαν τις λύσεις και τις πλατφόρμες τους στη διάρκεια της δεύτερης ημέρας των Ποσειδωνίων. Οι ιδρυτές και οι διευθύνοντες σύμβουλοι μερικών από αυτές μοιράστηκαν τις ιδέες και τις απόψεις τους.
Ο Σπύρος Καράμπαμπας, μέλος του ΔΣ, στον Ναυτιλιακό Τομέα του Συνδέσμου Εταιρειών Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ), δήλωσε πως η Ελλάδα προσφέρει πρόσφορο έδαφος στις εταιρείες τεχνολογίας για να καινοτομούν, να παρέχουν λύσεις σε προβλήματα και ταυτόχρονα να αναπτύσσουν την επιχειρηματική δραστηριότητά τους.
Η Ελένη Πολυχρονοπούλου, πρόεδρος της METIS CyberTechnology, ανέφερε ότι οι ναυτιλιακές χρειάζονται το λογισμικό και τις ψηφιακές λύσεις για να πετύχουν τους στόχους τους, ενώ η Birgit Liodden, διευθύνουσα σύμβουλος του Ocean Opportunity Lab, ανέφερε ότι πιστεύει ότι οι οικογενειακές επιχειρήσεις και οι βιομηχανικοί επενδυτές ταιριάζουν καλύτερα στους καινοτόμους της ναυτιλιακής τεχνολογίας και θα πρέπει να συνεργαστούν μαζί τους για να βοηθήσουν τον κλάδο να προχωρήσει μπροστά πιο γρήγορα».
Ο JesperBo Hansen, Chief Revenue Officer της Zero North ανέφερε πως η εταιρεία του δημιουργεί τεχνολογίες που μπορούν να κάνουν τη ναυτιλία πιο πράσινη, βοηθώντας έτσι το περιβάλλον και τις μελλοντικές γενιές και τόνισε ότι στο τέλος της μέρας τα δεδομένα θα κερδίσουν. «Είναι απλώς θέμα χρόνου πώς θα αποφασίσει κάποιος να τα αγκαλιάσει και να τα αξιοποιήσει. Είναι σημαντικό να μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε σωστά δεδομένα και να κατανοήσετε τι μπορούν να κάνουν αυτά τα δεδομένα για εσάς», σημείωσε χαρακτηριστικά. Παρότι ο παγκόσμιος τομέας της ναυτιλιακής τεχνολογίας κατέγραψε πέρσι ρεκόρ χρηματοδότησης, οι επιχειρηματίες παραμένουν επιφυλακτικοί σχετικά με την ικανότητά τους να διατηρήσουν αυτή τη δυναμική, ειδικά καθώς τα Venture Capitals (VC) δείχνουν κάποια απροθυμία να επενδύσουν εξαιτίας της αβεβαιότητας που περιβάλλει τους μακροπρόθεσμους ρυθμιστικούς κανόνες και την εφαρμογή των σχετικών πολιτικών.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις