Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος: Ένα νέο διεθνές φεστιβάλ ιδρύεται από την Περιφέρεια Αττικής
Το «Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος» αναμένεται να ξεκινήσει την παρουσίαση παραστάσεων και δράσεων το καλοκαίρι του 2023
Το «Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος / Interbalkan Festival of Ancient Drama» αποτελεί έναν νέο διεθνή καλλιτεχνικό θεσμό που ιδρύεται από την Περιφέρεια Αττικής και καθιερώνεται από το Καλοκαίρι του 2022 σε ετήσια βάση, με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Αττικής Γιώργου Πατούλη και της Εντεταλμένης Περιφερειακής Συμβούλου για τον Πολιτισμό Μαίρης Βιδάλη. Στόχος, η άοκνη συνεργασία και η σταθερή παρουσία στη χώρα μας καλλιτεχνών, θεσμών και σχημάτων από τα Βαλκάνια, που εργάζονται σε υψηλό καλλιτεχνικό επίπεδο, εστιάζοντας στο Αρχαίο Δράμα και την έρευνα γύρω από αυτό.
Βασική επιδίωξη του νέου φεστιβάλ αποτελεί η ανάδειξη της μεγάλης θεατρικής παράδοσης και της σύγχρονης δημιουργίας των βαλκανικών χωρών πάνω στο Αρχαίο Δράμα. Για τον λόγο αυτό, η ανασκαφή όλου του φάσματος της δημιουργίας που απαντάται στο θεατρικό παλίμψηστο της βαλκανικής χερσονήσου – από τις παραδοσιακές θεσμικές θεατρικές δυνάμεις, έως τις νέες καλλιτεχνικές τάσεις που αναζητούν καινούργιες δραματουργικές και αισθητικές φόρμες – αποτελεί προτεραιότητα.
Στο πολύπαθο γεωγραφικό τοπίο των Βαλκανίων, εκεί όπου οι άνθρωποι βίωσαν και βιώνουν σύγχρονες τραγωδίες, το Αρχαίο Δράμα με τη διεθνή του εμβέλεια, τον ουμανισμό και τη θεραπευτική του διάσταση, έχει τη δύναμη να αναδείξει τις συγγενικές μας παραδόσεις και μέσα από την ουσιαστική καλλιτεχνική συνάντηση να στρέψει την πυξίδα προς τη βαθιά και ειλικρινή φιλία των λαών.
Το «Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος / Interbalkan Festival of Ancient Drama» αναμένεται να ξεκινήσει την παρουσίαση παραστάσεων και δράσεων το καλοκαίρι του 2023 με έναν καλλιτεχνικό προγραμματισμό διεθνών συμμετοχών, ο οποίος θα καταρτίζεται ετησίως κατόπιν ανοιχτού καλέσματος για την κατάθεση προτάσεων από την Ελλάδα και τις υπόλοιπες χώρες των Βαλκανίων.
Φέτος, το Φεστιβάλ θα συστηθεί στο ευρύ κοινό, διοργανώνοντας εναρκτήριο διεθνές συνέδριο με τίτλο:
«Το Αρχαίο Δράμα ως Διαχρονική Πηγή Έμπνευσης και Δημιουργίας».
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στο Θέατρο Αττικού Άλσους «Κατίνα Παξινού» στις 25 και 26 Ιουλίου 2022, με τη συμμετοχή σημαντικών εκπροσώπων του βαλκανικού θεάτρου, οι οποίοι θα καταφτάσουν στη χώρα μας για να χαιρετήσουν τον νέο θεσμό και να συζητήσουν πάνω στην θεατρική πραγματικότητα του τόπου τους και τη σχέση της με το Αρχαίο Δράμα διαχρονικά, αλλά και σήμερα.
Οι ομιλίες/συζητήσεις θα πραγματοποιηθούν στις 25 Ιουλίου, ενώ στις 26 Ιουλίου θα παρουσιαστεί η παράσταση «ΙΚΕΤΙΔΕΣ» του Ευριπίδη σε μετάφραση και σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη.
Η είσοδος για όλες τις εκδηλώσεις του Διαβαλκανικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος της Περιφέρειας Αττικής είναι δωρεάν.
Όροι και προϋποθέσεις συμμετοχής στο Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος / Interbalkan Festival of Ancient Drama ” Ένα νέο διεθνές φεστιβάλ ιδρύεται από την Περιφέρεια Αττικής” Κατάθεση προτάσεων για το 2023 – Περιφέρεια Αττικής (patt.gov.gr)
Κατάθεση προτάσεων για το 2023
Προτάσεις για τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό του Διαβαλκανικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος που θα λάβει χώρα το καλοκαίρι του 2023 στο Θέατρο Αττικού Άλσους «Κατίνα Παξινού» οι ενδιαφερόμενοι από την Ελλάδα και τις υπόλοιπες χώρες των Βαλκανίων μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονικά στο interbalkanfestival@patt.gov.gr έως τις 30 Δεκεμβρίου 2022. Οι επιλεχθέντες θα ειδοποιηθούν έως τις 6 Μαρτίου 2023.
Περιφέρεια Αττικής
Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος
Region of Attica
Interbalkan Festival of Ancient Drama
Καλλιτεχνικός Διευθυντής
Άρης Ασπρούλης
Συμβουλευτική Επιτροπή
Μαίρη Βιδάλη (Πρόεδρος)
Ιώ Βουλγαράκη
Έλενα Μαυρίδου
Άγις Μαρίνης
Ειρήνη Μουντράκη
Κωνσταντίνος Μπούρας
Περικλής Νεάρχου
Σίσσυ Παπαθανασίου
Λίγα λόγια για τον καλλιτεχνικό διευθυντή του νέου φεστιβάλ
Ο Άρης Ασπρούλης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Είναι Αριστούχος Διδάκτωρ του Παντείου Πανεπιστημίου με αντικείμενο την Κοινωνιολογία της Εργασίας, ειδικός στην Επικοινωνία του Πολιτισμού και θεατρικός συγγραφέας με σταθερή παρουσία στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εργάζεται στο ελληνικό θέατρο από το 2002 και σε διοικητικές θέσεις τα τελευταία 15 χρόνια. Σήμερα είναι Διευθυντής Επικοινωνίας & Προβολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν (από το 2014), Υπεύθυνος Επικοινωνίας & Προβολής του Φεστιβάλ Φιλίππων (από το 2012), Σύμβουλος Επικοινωνίας του Πολιτιστικού Οργανισμού «Λυκόφως» (από το 2015) και Υπεύθυνος Επικοινωνίας της Διεθνούς Μουσικής Ακαδημίας Σπετσών (από το 2021), ενώ διετέλεσε, μεταξύ άλλων, Υπεύθυνος Επικοινωνίας των πολιτιστικών δράσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος που διοργάνωσε η ΕΥΔΑΠ στο Φράγμα του Μαραθώνα (το 2010 και το 2012), του Φεστιβάλ Νάξου (από το 2010 έως το 2012), του Santorini Arts Factory (από το 2014 έως το 2017), της Ελληνοτουρκικής Ορχήστρας Νέων (το 2017 και το 2018) και του ElaiΩnas Festival (από το 2015 έως το 2021).
Τα τελευταία πέντε χρόνια διατελεί Υπεύθυνος Επικοινωνίας του Διεθνούς Εργαστήριου Αρχαίου Δράματος του Φεστιβάλ Φιλίππων, το οποίο διεξάγεται στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων, ενώ έχει διατελέσει πολλές φορές Υπεύθυνος Επικοινωνίας μεγάλης κλίμακας καλλιτεχνικών πρότζεκτ που αφορούν στο Αρχαίο Δράμα, μεταξύ των οποίων η «Ορέστεια» του Αισχύλου (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 2016, σκην. Γιάννης Χουβαρδάς), η «Μήδεια» του Ευριπίδη (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 2017, σκην. Μαριάννα Κάλμπαρη), ο «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 2017, σκην. Σταύρος Τσακίρης), η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 2022, σκην. Cezaris Graužinis), το «Οιδίπους – Ανασκαφή δεύτερη» (Αρχαίο Θέατρο Μίεζας, 2018, σκην. Θοδωρής Γκόνης) και ο «Αίας» του Σοφοκλή (Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, 2015, σκην. Σύλβια Λιούλιου). Επιπλέον, έχει διασκευάσει μαζί με τη σκηνοθέτη Ιόλη Ανδρεάδη την «Ελένη» του Ευριπίδη η οποία παρουσιάστηκε στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων το 2020 και τον «Ίωνα» του Ευριπίδη ο οποίος παρουσιάστηκε στο Θέατρο The Tank της Νέας Υόρκης, στη Βόρεια Κλιτύ της Ακρόπολης, στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων, στο Μουσείο των Δελφών και σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα από το 2017 έως 2019, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές.
Τη σεζόν 2012-2013 συμμετείχε στην ιδρυτική ομάδα για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του καλλιτεχνικού προγραμματισμού της εναρκτήριας χρονιάς του νεοσύστατου πολυχώρου «Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων (ΚΕΤ)», τη σεζόν 2015-2016 σχεδίασε τον Καλλιτεχνικό Προγραμματισμό της νεοσύστατης σκηνής «Μικρή Πόλη» του Θεάτρου Πόλη και το 2017 σχεδίασε τον Καλλιτεχνικό Προγραμματισμό των παραστάσεων θεάτρου και χορού στο νεοσύστατο «Φεστιβάλ στη θάλασσα» του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας.
Ως θεατρικός συγγραφέας έχει συνυπογράψει δεκατρία θεατρικά έργα τα οποία αποτελούν καλλιτεχνικά και επιστημονικά προϊόντα μακρόχρονης και ενδελεχούς έρευνας, όπως η δεκαετής μελέτη πάνω στην Οικογένεια Ροδοκανάκη, η τριλογία για τη ζωή και το έργο του Αντονέν Αρτώ και οι πρωτότυπες διασκευές για το θέατρο των κλασικών μυθιστορημάτων «Πόλεμος και Ειρήνη» και «Περηφάνια και Προκατάληψη». Τα έργα έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα, Αγγλία και Αμερική σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, έχουν μεταφραστεί στην αγγλική και ιταλική γλώσσα και έχουν εκδοθεί από την Κάπα Εκδοτική.
Ως επικεφαλής στον τομέα της Επικοινωνίας έχει συνεργαστεί με τους σημαντικότερους θεατρικούς και φεστιβαλικούς οργανισμούς της χώρας, αλλά και με σημαντικούς καλλιτέχνες και θεσμούς του εξωτερικού, όπως η Μόνικα Μπελούτσι (2021), ο Όζι Όσμπορν (2010), το The Tank Theatre της Νέας Υόρκης (2019-2022) και το Διεθνές εργαστήριο και φεστιβάλ σκηνοθετών «Word Wide Lab» σε Νέα Υόρκη, Ρώμη και Σύρο (από το 2013 έως το 2015). Δημιουργεί τη δημόσια εικόνα καλλιτεχνικών δράσεων (παραστάσεων, συναυλιών, βιβλίων, φεστιβάλ, εκθέσεων κ.ο.κ), προσώπων και θεσμών, μέσα από έναν επικοινωνιακό σχεδιασμό που λειτουργεί ως προέκταση του έργου τέχνης, του καλλιτέχνη ή του καλλιτεχνικού προγραμματισμού, με υψηλή αισθητική συνέπεια και εξειδικευμένη αντιμετώπιση βάσει της ιδιαιτερότητας και των προκλήσεων που θέτει η εκάστοτε καλλιτεχνική πρόταση. Ταυτόχρονα, η οπτική του γύρω από την επικοινωνία πολιτιστικών αγαθών διέπεται από τις αρχές της Κριτικής Προσέγγισης σχετικά με τη βιομηχανία του θεάματος και το πώς εκείνη συνδέεται με μια ευρύτερη χάραξη πολιτιστικής πολιτικής. Από το 2018 έως σήμερα εισηγείται στην ‘ARTENS – Σεμινάρια για τις Τέχνες και τον Πολιτισμό’ το μάθημα ‘Επικοινωνία του Πολιτισμού’ και διδάσκει ‘Επικοινωνία του Πολιτισμού’ ως επισκέπτης διδάσκων (Professional associate-instructor) στο ‘Εργαστήριο Πολιτισμού VΙ: Θέατρο/Σύγχρονη Παραστασιολογία’ που πραγματοποιείται από την Επίκουρη Καθηγήτρια Πατρίσια Κόκκορη στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου.
Ως κοινωνιολόγος έχει πραγματοποιήσει τη διατριβή του με επιτόπια έρευνα πεδίου στο Λιγνιτωρυχείο της Μεγαλόπολης διερευνώντας τον σιωπηρό αντίκτυπο της Κρίσης πάνω στη ζωή και την εργασία των εργαζομένων. Είναι Αριστούχος του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου με μεταπτυχιακή ειδίκευση στην Εφαρμοσμένη Κοινωνική Πολιτική, την Εργασία και τις Πολιτικές Απασχόλησης στο Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου. Από το 2002 έως σήμερα έχει συμμετάσχει σε έρευνες του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) και έχει δημοσιεύσει σε επιστημονικά περιοδικά, όπως η «Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών» και η «Επιστημονική Θεώρηση: Κοινωνική Συνοχή & Ανάπτυξη». Ως μέλος της ερευνητικής ομάδας του Καθηγητή Κοινωνιολογίας Ιορδάνη Ψημμένου τα τελευταία 20 χρόνια έχει συμμετάσχει σε έρευνες του Κέντρου Κοινωνικής Μορφολογίας & Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου (ΚΕΚΜΟΚΟΠ) και έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις σε ακαδημαϊκά συνέδρια στην Ελλάδα και την Αγγλία (Πανεπιστήμια Νιούκαστλ και Ντάραμ).
- Χαρίτσης: Έξι χρόνια μετά το τέλος των μνημονίων η κυβέρνηση επιμένει σε εφαρμογή μνημονιακών μέτρων
- Βλαντίμιρ Πούτιν: Υπόσχεται ακόμη περισσότερες «καταστροφές» στην Ουκρανία μετά την επίθεση στο Καζάν
- Στη Βαρβάκειο ο Κασσελάκης – Τι συζήτησε με εμπόρους και καταναλωτές
- Χριστουγεννιάτικο δέντρο: Το μεγαλύτερο του κόσμου έχει ύψος 750 μέτρα και αποτελείται μόνο από λαμπάκια
- Τρία «Σ» για το 2025
- Ηνωμένα Έθνη: Πόσες χώρες έχουν εκλέξει γυναίκα ηγέτιδα μέχρι το 2024;