Κωνσταντίνος Μπιμπής στο in: Στον καλλιτεχνικό χώρο συμβαίνουν εργασιακά εγκλήματα
Ο Κωνσταντίνος Μπιμπής, διετέλεσε αντιπρόεδρος του ΔΣ στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών την τελευταία διετία και μας μιλά με αφορμή τις εκλογές που θα διεξαχθούν από τις 15/06 μέχρι και τις 19/06.
- Η Alex Consani είναι ένα από τα πρώτα τρανς μοντέλα που περπάτησαν για τη Victoria’s Secret – «Είναι τρελό»
- Κι όμως, η καρδιά του χρυσού χτυπάει σε ένα πρώην ψαροχώρι!
- Ένα αντίο στον σπουδαίο δημοσιογράφο Νίκο Ψιλάκη
- Δεν ανήκει στο ΠΑΜΕ η διαδηλώτρια που φίλησε τον Άδωνι Γεωργιάδη στο Καρπενήσι - «Ασυνάρτητη ανάρτηση»
Ο Κωνσταντίνος Μπιμπής, ταλαντούχος ηθοποιός αποφάσισε τα τελευταία χρόνια να εμπλακεί και με τον συνδικαλισμό.
Ο ίδιος κατεβαίνει υποψήφιος στο ψηφοδέλτιο της παράταξης Από Κοινού και μοιράστηκε μαζί μας, πως ενήργησε ως αντιπρόεδρος σε ένα Σωματείο που βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα.
Πως ήταν τα 2 χρόνια σας ως αντιπρόεδρος στο ΔΣ;
«Ήταν δύο δύσκολα χρόνια, δώσαμε μεγάλους αγώνες αλλά πετύχαμε σημαντικά θέματα, όπως η συλλογική σύμβαση στο Εθνικό, στο ΚΘΒΕ και ξεκινήσαμε την προσπάθεια να συμβεί το ίδιο και στο ελεύθερο θέατρο.
Ένας από τους βασικούς λόγους που θέλουμε να συνεχίσουμε ως παράταξη είναι ενταντικοποιήσουμε και να καταφέρουμε αυτό που ξεκινήσαμε.
Επίσης δημιουργήσαμε ένα σωματείο – καταφύγιο για τους συναδέλφους μας, με σημαντικό λόγο και δράση σε περιπτώσεις εργοδοτικής αυθαιρεσίας και κακοποιητικών συμπεριφορών. Αγωνιστήκαμε για ένταξη στα κρατικά μέτρα στήριξης στην πανδημία καθώς και την ασφαλιστική τους κάλυψη το δύσκολο διάστημα.
Πραγματοποιήσαμε πολλές δράσεις αλληλεγγύης, συλλογή τροφίμων, κοινωνική κουζίνα και συγκέντρωσης χρημάτων.»
Μιλήστε μας για το κίνημα του metoo και ποιος ήταν ο ρόλος του σωματείου;
«Το σωματείο έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο, άνοιξε τις πόρτες του ώστε να μπορεί να απευθυνθεί ο κάθε συνάδελφος, που αντιμετώπιζε μια δύσκολη κατάσταση και ήθελε να μιλήσει.
Επιτέλους ο κύκλος της σιωπής έσπασε και εύχομαι να είναι η αρχή, ώστε να συμβεί το ίδιο και σε άλλους κλάδους, που συμβαίνουν αντίστοιχα φαινόμενα.
Επίσης, ήταν η πρώτη φορά που λειτούργησε το Πειθαρχικό Συμβούλιο, όχι ως δικαστήριο αλλά ως μια επιρροή στην κλαδική συνείδηση.
Παλέψαμε πολύ συμβουλευόμενοι συνεχώς δικηγόρους, ομάδες ακτιβιστών, ψυχολόγους.
Οι συνάδελφοι έκαναν πολύ σοβαρή δουλειά, με πολύ ωριμότητα. Οι προηγούμενες διοικήσεις, χωρίς να θέλω να τις υποτιμήσω, δεν θεωρούσαν ότι πρέπει να έχει ενεργό ρόλο.»
Ποια είναι η κατάσταση που επικρατεί στο ελεύθερο θέατρο;
«Το ελεύθερο θέατρο βρίσκεται σε πολύ θολό τοπίο.
Δεν υπάρχει κανένα εργασιακό πλαίσιο.
Δυστυχώς κατά τη θητεία μας αντιμετωπίσαμε πολλές εργασιακές καταγγελίες και καταφέραμε νίκες για τα ένσημα των συναδέλφων, τους μισθούς, τις αποζημιώσεις τους.
Στο χώρο μας συμβαίνουν εργασιακά εγκλήματα.»
Το Υπουργείο Πολιτισμού στάθηκε δίπλα σας την περίοδο της πανδημίας αλλά και γενικότερα στα προβλήματα του κλάδου σας;
«Πολλές φορές έχουμε παρέμβει στο ΥΠΠΟΑ ζητώντας επίλυση σε πολλά προβλήματα μας.
Παλέψαμε με νύχια και με δόντια για τα αυτονόητα και μας έδωσαν τα ελάχιστα που δικαιούμαστε.
Με τα επιδόματα έγιναν μεγάλα λάθη, με αποτέλεσμα να γίνονται κατασχέσεις σε λογαριασμούς συναδέλφων ή να τους ζητάνε επιστροφή χρημάτων από τον ΟΑΕΔ. Και για όχι μικρά ποσά. Πολλοί καλούνται να επιστρέψουν ποσά που φτάνουν μέχρι και 3000 ευρώ.»
Πως είναι για έναν ηθοποιό να συνδυάζει και το ρόλο του συνδικαλιστή;
«Δεν νιώθω συνδικαλιστής.
Η ειδοποιός διαφορά των «Από Κοινού» με τις άλλες παρατάξεις είναι ότι δεν είχαμε καμία συνδικαλιστική εμπειρία, κανένα συνδικαλιστικό κίνητρο και καμία συνδικαλιστική φιλοδοξία.
Ξεκινήσαμε από τους Support Art Workers και σκοπός μας είναι να είμαστε δίπλα στα πραγματικά προβλήματα των συναδέλφων μας.
Η αλήθεια είναι ότι αντιμετωπίσαμε την αντιπαλότητα, ως νέο αίμα, από τους συνδικαλιστές του Σωματείου.
Μάλιστα πολλές φορές μας τραβούσαν το χαλί.
Δεν θεωρώ το Σωματείο πως πρέπει να προωθεί συγκεκριμένη κομματική ατζέντα αλλά να λειτουργούμε όλοι ομαδικά, με συσπείρωση ώστε να πετύχουμε κλαδικούς στόχους.»
Ποια είναι η γνώμη σας για τον πρόεδρο του ΣΕΗ τον Σπύρο Μπιμπίλα. Συγκέντρωσε ποικιλόμορφα σχόλια και κριτικές για τη θητεία του
«Ο Σπύρος είναι ένας υπέροχος άνθρωπος, που βοηθά τους ηθοποιούς και μάλιστα πολλές φορές χωρίς να το προβάλλει.
Μπορεί να είχε τις κακές του στιγμές όντως κατά τη συγκεκριμένη θητεία.»
Πως ήταν η σύμπραξη και συνδιοίκηση σας με την παράταξη Α.ΕΝ.Α.Η, οι οποίοι ιδρύθηκαν και εκείνοι το ίδιο διάστημα με εσάς το 2020;
«Ήταν μια δύσκολη συμπόρευση, μιας και είμαστε εκ διαμέτρου αντίθετα πολιτικά παρατάξεις. Θα έλεγα δεν λειτούργησε αρμονικά.»
Πως ήταν ο φετινός καλλιτεχνικός χειμώνας;
«Μέχρι τον Γενάρη, η κατάσταση ήταν απόλυτα θλιβερή. Εκτός από 3-4 παραστάσεις, οι υπόλοιποι δυστυχώς φυτοζωούσαν.
Η εικόνα έφτιαξε λίγο από τον Μάρτιο και ελπίζουμε σε ένα δυνατό καλοκαίρι, μιας και ο κόσμος δείχνει την ανάγκη του για εξωστρέφεια, να παρακολουθήσει πολιτιστικές δράσεις.
Επίσης πρέπει να τονίσουμε ότι ευνοήθηκαν οι παραγωγοί και επιχειρηματίες, οι οποίοι εισέπραξαν την επιδότηση των θέσεων για τα θέατρα (αρκετά εκατομμύρια ευρώ) ενώ οι ηθοποιοί κυνηγούσαν ένα πενιχρό επίδομα.»
Είστε αισιόδοξος για τον κλάδο σας;
«Ναι, είμαι αισιόδοξος ότι το σωματείο μπορεί να γίνει πόλος έλξης για τους συναδέλφους μας.
Αποδειχθήκαμε έτοιμοι στα θέματα που μας προέκυψαν και έχουμε τον ίδιο ζήλο και διάθεση να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε.
Σκοπός είναι να δημιουργηθεί ένα θέατρο με αγάπη και όχι κακία.
Εμείς οι ηθοποιοί, να ανοίξουμε τον δρόμο για μια ουσιαστικότερη διεκδίκηση του δικαιώματος στην αξιοπρεπή εργασία όλων των
εργαζομένων στις Τέχνες.»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις