Μετακίνηση – βόμβα: Η Universal πήγε στην Αυτοδιαχείριση
Η Universal Music Publishing αναθέτει τη διαχείριση του καταλόγου της στην Αυτοδιαχείριση, η οποία ήδη διαχειρίζεται το ρεπερτόριο της Sony Music,
Παγιώνεται και βαθαίνει ακόμα πιο πολύ η διαφορά στη δυναμική ισχύος στα μουσικά πνευματικά δικαιώματα, όσον αφορά τους δύο οργανισμούς, την Αυτοδιαχείριση και την ΕΔΕΜ, μετά τις πρόσφατες ανακατατάξεις και τις μετακινήσεις σημαντικών ρεπερτορίων και μεγάλων μουσικών καταλόγων.
Η τελευταία εξέλιξη θέλει τη Universal Music Publishing να αναθέτει τη διαχείριση του καταλόγου της στην Αυτοδιαχείριση, η οποία ήδη διαχειρίζεται το ρεπερτόριο της Sony Music, ενός ακόμη κορυφαίου εκδότη.
Έτσι, η Αυτοδιαχείριση αναλαμβάνει στην Ελλάδα τη διαχείριση του ρεπερτορίου (και του αγγλοαμερικανικού) ενός ακόμη εκδότη αφήνοντας πολύ πίσω της τόσο την ΕΔΕΜ -που δεν έχει καμία σύμβαση αμοιβαιότητας με ξένο οργανισμό- όσο και την ανεξάρτητη οντότητα διαχείρισης Orfium που δραστηριοποιείται κυρίως στα online.
Η μετακίνηση του διεθνούς εκδότη με ρεπερτόριο «πολλών μεγατόνων» εδραιώνει ακόμα περισσότερο τη θέση της Αυτοδιαχείρισης στην αγορά, όσον αφορά το ελληνικό και ξένο ρεπερτόριο που εκπροσωπεί συνολικά.
Πιο δυνατή
Παράλληλα, σύμφωνα με στελέχη της Αυτοδιαχείρισης, φαίνεται να βγαίνει πιο δυναμωμένη τελικά από τις πρόσφατες δικαστικές διαμάχες με την ΕΔΕΜ, καθώς ετοιμάζεται να προχωρήσει σε μία σημαντική διανομή προς τα μέλη της, τους Έλληνες δημιουργούς, που θα ανακοινώσει στο προσεχές διάστημα, ξεπερνώντας σταδιακά τα εμπόδια που προέκυψαν στην είσπραξη δικαιωμάτων από την πανδημία των δύο τελευταίων ετών.
Την ίδια στιγμή παρακολουθούμε γνωστούς καλλιτέχνες, με σημαντική και πολύπλευρη παρουσία και δισκογραφία, όπως ο Νίκος Πορτοκάλογλου, ο Θανάσης Πολυκανδριώτης, ο Νίκος Μωραΐτης, η Ρεβέκκα Ρούσση, η Ελένη Ζιώγα, ο Γιώργος Καζαντζής, ο Χρίστος Στυλιανού, ο Δημήτρης Δημητριάδης, ο Monsieur Minimal και άλλοι, να γράφονται στην Αυτοδιαχείριση. Επιπλέον, οι μετακινήσεις δημιουργών φαίνεται πως είναι μονομερείς, προς την Αυτοδιαχείριση και μόνο.
Αίσθηση, μάλιστα, προκάλεσε η σχετική ανάρτηση στο Facebook του γνωστού στιχουργού Νίκου Μωραΐτη ότι τόσο καιρό έμενε στην ΕΔΕΜ για «συναισθηματικούς λόγους», αλλά ότι τώρα αποφάσισε να αναθέσει τα δικαιώματά του στην Αυτοδιαχείριση: “Ήρθε η ώρα λοιπόν. Καλώς ή κακώς, η ΕΔΕΜ έχασε. Η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ κέρδισε. Game over – πάντα κατά την έρευνά μου, τις εκτιμήσεις μου και τη γνώμη μου. Η Αυτοδιαχείριση έφτασε να εκπροσωπεί γύρω στο 80% του ρεπερτορίου και η ΕΔΕΜ γύρω στο 20%.”
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις