Ρωσία: Ανησυχία για την ασφάλεια των αεροπλάνων που πετούν χωρίς ανταλλακτικά και συντήρηση
«Δεν είναι καθόλου ασφαλές» προειδοποιεί ο Πάτρικ Κάι ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Ασφάλειας Αεροπλοΐας της ΕΕ (EΑSA).
- Δολοφονία σε ξενοδοχείο στην Καλαμάτα - Συνελήφθη ύποπτος
- Σε 20 χρόνια φυλάκισης καταδικάστηκε ο σύζυγος της Ζιζέλ Πελικό για βιασμούς - Ένοχοι οι 51 κατηγορούμενοι
- Αποκάλυψη in: Μία πολυμήχανη 86χρονη παγίδευσε μέλη συμμορίας «εικονικών ατυχημάτων» στα Χανιά
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
«Πολύ ανήσυχος» δηλώνει ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής υπηρεσίας αεροπορίας για την ασφάλεια των αεροπλάνων Δυτικής κατασκευής που συνεχίζουν να πετούν στη Ρωσία χωρίς πρόσβαση σε ανταλλακτικά και σωστή συντήρηση.
Τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλαν αυστηρούς περιορισμούς στην εξαγωγή ανταλλακτικών προς τη Ρωσία μετά την εισβολή στην Ουκρανία. Έκτοτε όμως τα αεροπλάνα της Boeing και της Airbus συνεχίζουν να πετούν στον ρωσικό εναέριο χώρο με ευθύνη των ρωσικών αρχών και εταιρειών.
«Δεν είναι καθόλου ασφαλές» προειδοποίησε ο Πάτρικ Κάι, εκτελεστικός διευθυντής της Υπηρεσίας Ασφάλειας Αεροπλοΐας της ΕΕ (EΑSA), μιλώντας στους δημοσιογράφους στο περιθώριο συνεδρίου στην Ουάσιγκτον. Η υπηρεσία, είπε, δεν έχει επαρκή δεδομένα για το πόσα αεροπλάνα Δυτικής κατασκευής πετούν στη Ρωσία ή αν έχουν προκύψει το τελευταίο διάστημα ζητήματα ασφάλειας.
Ο Κάι δήλωσε ότι η Δύση θα πρέπει να εξετάζει τα ρωσικά αιτήματα για εξαιρέσεις στους περιορισμούς «κατά περίπτωση» και εφόσον λάβουν πληροφορίες για την αναγκαιότητα χρήσης συγκεκριμένων τύπων αεροσκαφών.
O επικεφαλής της EASA τάχθηκε υπέρ των μεμονωμένων εξαιρέσεων αν εξυπηρετούν «ανθρωπιστικούς λόγους» αλλά αυτό «δεν πρέπει να γίνει ο κανόνας».
Προειδοποίησε δε πως ο κίνδυνος μεγαλώνει όσο περνά ο καιρός. «Σε έξι μήνες, ποιος ξέρει; Σε έναν χρόνο, ποιος ξέρει» είπε.
Και πρόσθεσε ότι υπάρχουν αναφορές για κανιβαλισμό παλιότερων αεροσκαφών σε μια προσπάθεια να βρεθούν ανταλλακτικά.
Στις αρχές Μαρτίου οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η ΕΕ έκλεισαν τον εναέριο χώρο τους για τις ρωσικές αερογραμμές και η αμερικανική Boeing και η ευρωπαϊκή Airbus ανακοίνωσαν ότι ανέστειλαν τις εξαγωγές ανταλλακτικών προς ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.
Τον Απρίλιο, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) υποβάθμισε το επίπεδο ασφάλειας πτήσεων στη Ρωσία, υποστηρίζοντας ότι η χώρα δεν συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές ασφάλειας του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας.
Περισσότερα από 150 αεροπλάνα της Boeing που πετούν στη Ρωσία προστέθηκαν τον Μάρτιο σε λίστα του αμερικανικού υπουργείου Εμπορίου με αεροσκάφη που παραβιάζουν τους αμερικανικούς περιορισμούς εξαγωγών.
Το υπουργείο εκτίμησε ότι αυτό «ουσιαστικά θα καθηλώσει» εντός Ρωσίας τα επιβατικά και φορτηγά αεροπλάνα που ανήκουν στις εταιρείες Aeroflot, AirBridge Cargo, Utair, Nordwind, Azur Air και Aviastar-TU.
Το υπουργείο ξεκαθάρισε ότι όποιες αμερικανικές εταιρείες προσφέρουν ανεφοδιασμό, συντήρηση, επισκευή ή παροχή ανταλλακτικών και υπηρεσιών για τα συγκεκριμένα αεροπλάνα κινδυνεύουν με «φυλάκιση, πρόστιμα και απώλεια εξαγωγικών προνομίων».
Στις αρχές Ιουνίου, το υπουργείο Εμπορίου προσέθεσε 70 ρωσικές οντότητες, συμπεριλαμβανομένων αρκετών αεροπορικών εταιρειών, στη μαύρη λίστα των εμπορικών συναλλαγών.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις