Αντιγόνη του Σοφοκλή με Σκιαδαρέση και Παϊταζόγλου στην Πειραιώς 260
Μια παράσταση για τη σχέση της πόλης των πολιτών με την εξουσία, διαχρονικό ζήτημα του τραγικού έργου.
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Στον απόηχο επιδημίας και πολέμου η κυβέρνηση Κρέοντα συγκεντρώνει όλες τις εξουσίες και τα μέσα ενημέρωσης. Μια ολόκληρη χώρα κατρακυλάει προς τη δικτακτορία σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση.
Μια νέα εκδοχή της σοφόκλειας Αντιγόνης θα παρουσιάσει ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και συγκεκριμένα από τις 5 έως τις 7 Ιουλίου στον Χώρο Η της Πειραιώς 260.
Εστιάζοντας στον καταλυτικό ρόλο των ΜΜΕ στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης, η θεατρική δράση τοποθετείται σ’ ένα κυβερνητικό τηλεοπτικό κανάλι, όπου κάθε πολιτική διαπραγμάτευση και απόφαση πραγματοποιούνται σε ζωντανό χρόνο.
Ο Χορός των γερόντων γίνεται εδώ συμβούλιο πολιτικών στελεχών που εκφράζουν εκφάνσεις του κυρίαρχου λόγου, παρακολουθώντας, πάντα σε live σύνδεση, την ανελέητη σύγκρουση κοσμικού και ηθικού δικαίου.
Σημείωμα του σκηνοθέτη, Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου:
Είναι κοινή και κοινότυπη η ανησυχία όλων των σκηνοθετών για το πως θα κάνουν ένα κλασσικό κείμενο, και ακόμη περισσότερο ένα αρχαίο, να μιλήσει στο σημερινό κοινό.
Είναι όμως η δουλειά μας αυτή η σκηνική «μετάφραση», για κάθε κείμενο που δεν έχει γραφτεί προσφάτως και κουβαλάει ιστορικές διαδρομές, φορεμένες αισθητικές και αξίες που δύσκολα βρίσκουμε στην σύγχρονη θεατρική γραφή.
Η Αντιγόνη του Σοφοκλή φέρει όλα τα παραπάνω στοιχεία, αποτελεί το πιο υπεραναλυμένο θεατρικό κείμενο στον Δυτικό κόσμο και θεωρείται το πιο άρτια δομημένο· μεγάλες προκλήσεις για όποιον καταπιαστεί με αυτό.
Όλα αυτά ως δημιουργός τα έχω δει (μαζί με τους συνεργάτες μου) και έχω επιλέξει να τα αφήσω πίσω, ξεκινώντας από τις ερωτήσεις:
Τι σημαίνει δημόσιος λόγος σήμερα σε μια εποχή εικόνας και εικονικής ζωής;
Ποιά είναι τα όρια στην εξουσία μιας κυβέρνησης;
Ποιες είναι οι μεγάλες δυνάμεις που ορίζουν τη ζωή και τη μοίρα του ανθρώπου, στον κόσμο μας σήμερα, εδώ, στην Αθήνα του 2022;
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Μετάφραση Νίκος Α. Παναγιωτόπουλος
Σκηνοθεσία – Δραματουργική επιμέλεια Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος
Σκηνογραφία – Φωτισμοί Marco Turcich
Κοστούμια – Αντικείμενα Μαρία-Σεσίλ Ιγγλέση
Μουσική Γιώργος Πούλιος
Σχεδιασμός ήχου Jeph Vanger
Δραματουργία Or Benezra-Segal
Επιμέλεια εκφώνησης λόγου Νίκος Παναγιωτόπουλος
Επιμέλεια κίνησης Κορίνα Κόκκαλη
Βοηθός σκηνογράφου – φωτιστή Μαρίζα Σουλιώτη
Βοηθός σκηνοθέτη Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου
Βοηθός επιμέλειας κίνησης Μαριλένα Σιταροπούλου
Γραφιστικά – Βίντεο Χρήστος Μαγγανάς
Τηλεοπτικό συνεργείο Green Screen Studio
Μακιγιάζ Ελισσάβετ Πέτρου
Παίζουν Γεράσιμος Σκιαδαρέσης (Κρέοντας), Κίττυ Παϊταζόγλου (Αντιγόνη), Ελένη Καραγιώργη (Ευριδίκη), Χριστίνα Δαλαμάγκα (Ισμήνη), Φοίβος Παπακώστας (Αίμονας), Βίκυ Κυριακουλάκου (Τειρεσίας), Λάμπρος Γραμματικός (Φύλακας, Άγγελος)
Χορός Δανάη Λουκάκη (Κορυφαία), Γιώργος Μπινιάρης, Ντέμπορα Οντόγκ, Βασίλης Καλφάκης, Ντίνος Γκελαμέρης, Νέγρος του Μοριά, Ζωή Δρακοπούλου.
Διεύθυνση παραγωγής Ιφιγένεια Γιαννιού
Με αγγλικούς υπέρτιτλους και με ελληνικούς στην πρεμιέρα, για άτομα με προβλήματα ακοής
Η παράσταση εντάσσεται στον Kύκλο ANTIGONISMS και μετά το πέρας της, την Τρίτη, 5 Ιουλίου, θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη Αλέξανδρο Ραπτοτάσιο, την οποία θα συντονίσει ο Διονύσης Καψάλης, συγγραφέας και σύμβουλος του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου σε θέματα λογοτεχνίας.
Πληροφορίες εισιτηρίων: http://aefestival.gr/plirofories-eisitirion/
ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 20€ • ΖΩΝΗ Α΄ 15€/ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ/ 65+/ ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 12€ • ΖΩΝΗ Β΄ 10€/
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ/ 65+/ ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 8€ • ΑΝΕΡΓΩΝ/ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΟ ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις