Ένα πατρικό σπίτι μεταμορφώνεται σε θεατρική σκηνή και θεραπεύει τραυματισμένες ψυχές
Ένας οικείος προσωπικός χώρος που δεξιώνεται και φιλοξενεί στην σάλα του καλεσμένους και επισκέπτες, μαθητές και θεατές.
Προσωπικές ιστορίες γυναικών που συγκινούν, ταράζουν και κινητοποιούν το συναίσθημα, συναντούν το ποιητικό έργο «Η Βία του Βίου» του Τσιμάρα Τζανάτου και συνθέτουν μια γοητευτική παράσταση που παρουσιάζεται από την Τρίτη 21 έως την Κυριακή 26 Ιουνίου 2022 στο «Θέατρο στη Σάλα», επί της οδού Κολοκοτρώνη 7 στην Ηλιούπολη.
Σημείο συνάντησης των συμμετεχόντων πρωταγωνιστών μια ευάερη αστική οικία, στην περιοχή της Ηλιούπολης, με κήπο και αυλή, πατρική στέγη της Χρυσής Βιδαλάκη, που «μπορεί να δεχθεί, να αγκαλιάσει και να γιάνει τα τραύματα», όπως λέει η ίδια.
Ένα σπίτι με αποτυπωμένες τις μνήμες και τον πρότερο βίο των ενοίκων του, που γίνεται «Θέατρο στη Σάλα» για να ανατρέψει τη θεατρική συνθήκη και να λειτουργήσει παρηγορητικά και θεραπευτικά μέσα από την τέχνη του θεάτρου.
Η παράσταση, με τίτλο Εκθέτοντας τη «Βία του Βίου» είναι το αποτέλεσμα εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ανάπτυξης, που συντονίζουν η Χρυσή Βιδαλάκη και ο Mario Banushi, επικεντρώνοντας στις έννοιες «Ψηλαφίζοντας», «Εμβαθύνοντας», «Εκθέτοντας».
Συναντήσαμε τη Χρυσή Βιδαλάκη στον κήπο της ιδιόρρυθμης νέας θεατρικής σκηνής και μας περιέγραψε τι την οδήγησε σε αυτήν την απόφαση.
Πως προέκυψε η ιδέα να μετατρέψετε το σπίτι σας σε θεατρικό χώρο.
«Ήταν όραμα χρόνων.
Πρόκειται για το πατρικό μου σπίτι, όπου γίνονταν παιχνίδια θεάτρου με την κόρη μου και τους συμμαθητές της και αφού μεγάλωσε και φεύγοντας από το σπίτι, σκεφτήκαμε να γίνει πιο θεσμοθετημένο όλο αυτό.
Ήθελα να ανακατέψω τα νερά, να έρθουν σε αυτόν τον χώρο και άλλοι άνθρωποι.
Η σάλα του σπιτιού ήταν κλειστή πάντα, όπως τα παλιά τα χρόνια κλασσική διαρρύθμιση, πέτρινη σκάλα. Ήθελα να το μετατρέψω σε θεατρικη σκηνή.
Δεν κατοικείται πλέον… Μεγάλωσα, παντρεύτηκα, γέννησα, χώρισα και τώρα μετατράπηκε σε σάλα θεάτρου.
Ωστόσο έχει τη μυρωδιά και την ατμόσφαιρα ενός σπιτιού. Πολλά από τα αντικείμενα του σπιτιού έχουν ενταχθεί στις παραστάσεις και στην προηγούμενη τη «Ραγάδα». και τώρα τα εντάσσουμε και στα εργαστήρια μας.
Έχουν ζωή. Είναι αφορμή να ανακαλούν μνήμες στους συμμετέχοντες.
Κάθε αντικείμενο έχει τη μνήμη που έχω εγώ, που έχει η κόρη μου αλλά αρχίζει και απλώνεται σε μνήμες και των θεατών. Και είναι πολύ συγκινητικό για το κοινό. Αποτελεί αφορμή για μια έκθεση συναισθημάτων των ανθρώπων.
Ένα σπίτι 120 τμ με την αυλή του, τον κήπο, το διάδρομο…»
Μιλήστε μας για αυτό το θεατρικό εργαστήρι
«Σε αυτόν τον χώρο ξεκίνησαν πρόβες, συναντήσεις ομάδων προσωπικής εξέλιξης με εργαλείο το θέατρο, ακούστηκαν προσωπικές ιστορίες και βιώματα, δοκιμάστηκαν αντοχές, μέθοδοι, προτάσεις και πειράματα, συναντήθηκαν αυτοσχεδιασμοί, κοινές ανάγκες, φορτισμένες συγκίνηση και οι προσωπικές ζωές συνδυάστηκαν με τη θεατρική πράξη.
Κορύφωση όλων, η παράσταση “Θραύσματα της performance RAGADA”, που εγκαινίασε το χώρο τον Απρίλιο του 2022.
Πρόκειται για αποτέλεσμα ενός εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και καλλιτεχνικής ανάπτυξης.
Είναι προσωπικές ιστορίες γυναικών και ενός άνδρα, συνδυάζοντας το ποίημα του Τζιμάρα το ποίημα προέκυψε η performance.»
Ποια είναι η αίσθηση που θέλετε να δημιουργήσετε στο κοινό που θα έρθει στον χώρο;
«Προσπαθούμε να είμαστε όσο το δυνατό λιγότερο κατευθυντικοί.
Να μην επηρεάζουμε τους ανθρώπους που θα έρθουν να μας δουν. Να νιώσουν ελεύθεροι.
Λίγα λόγια, όσα λόγια είναι από το ποίημα. Μια έκθεση συναισθημάτων με την παρουσία των ανθρώπων που συγκεντρώνονται στον χώρο, προσπαθώντας την επαφή.
Δημιουργείται μια συγκεκριμένη ατμόσφαιρα.Ένα μοίρασμα συναισθημάτων, με ιστορίες που μπλέκονται μεταξύ τους. Σαν μια εσωτερική κραυγή.»
Στην παράσταση συμμετέχουν επαγγελματίες της τέχνης του θεάτρου;
«Όχι, δεν είναι ηθοποιοί, οι συμμετέχοντες του εργαστηρίου.
Οι άνθρωποι που δημιουργούν αυτήν την παράσταση δεν έχουν περάσει από κάποια σχολή. Οι ηλικίες τους καλύπτουν το φάσμα από 20 έως 70 ετών.
Ο θεατής θα τους παρακολουθεί να εκθέτουν τις ιστορίες τους, τα σώματα τους, τις κραυγές τους, την όλη τους ύπαρξη. Με λίγα λόγια.»
Η παράσταση αποτελεί ένα σχόλιο στη βία των γυναικών;
«Αναφερόμαστε σε δύσκολες στιγμές της ανθρώπινης φύσης που μπορεί κάποιες φορές να τις αντιμετωπίσουμε ακόμη και με χιούμορ.
Οι γυναίκες έχουμε αρκετά τραύματα και χρειάζεται αυτή η θεατρική έκφραση για να απαλύνουμε, να αποδεχτούμε τα τραύματα μας, να τα αγκαλιάσουμε μοιράζοντας τα με το κοινό.
Όπως λέει και το έργο του Τζιμάρα, πρόκειται για τη βία του πολιτισμού και από τον τρόπο που μεγαλώνουμε ως γυναίκες, κουβαλάμε όλα αυτά με 1000 τρόπους.
Ιστορίες που δεν θα ακούσετε αλλά θα διαισθανθείτε, όλα αυτά που μοιραστήκαμε μέσα στην ομάδα και νομίζω ότι αυτές οι ιστορίες θα επικοινωνηθούν μέσα από τα βλέμματα και όχι τόσο με τα λόγια.
Δημιουργήσαμε ένα χώρο για να εκφραστεί ο καθένας, όσο θέλει και όπως θέλει.
Μια παράθεση προς θέαση βιωμάτων που δεν μπορούν να ειπωθούν ανοιχτά.
Μιλάμε για τη βία μέσω της σιωπής.»
Συντελεστές
Σύλληψη, συντονισμός: Χρυσή Βιδαλάκη, Mario Banushi
Συμμετέχουν (αλφαβητικά):
Engjelluche Alimani, Θοδωρής Βλάχος, Λεμονιά Κακαρίδου, Νένη Κολέθρα, Κασσάνδρα Μαυράκη, Όλγα Μοναχού, Αθηνά Πάντου, Ελισάβετ Παππά, Gjinovefa Saliaj, Αιμιλία Σημανδηράκη, Κατερίνα Ταβλαράκη, Ανδριανή Τζωρτζάκη
Επικοινωνία: Μάνια Ζούση & Γιώργος Κατσώνης
Οργάνωση παραγωγής: Χρυσή Βιδαλάκη
Παραγωγή: Θέατρο στη Σάλα
Πληροφορίες
Ημέρες παραστάσεων: Τρίτη έως Κυριακή
Ημερομηνίες παραστάσεων: 21 – 26 Ιουνίου 2022
Ώρα έναρξης: 21.30, Διάρκεια: 45 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Χώρος διεξαγωγής: Θέατρο στη Σάλα (Κολοκοτρώνη 7, Ηλιούπολη, 163 42)
Γενική είσοδος: 7€
*Το βιβλίο “Η Βία του Βίου” του Τσιμάρα Τζανάτου (Κάπα Εκδοτική) θα πωλείται τις ημέρες και ώρες των παραστάσεων.
Πρόβαση
Μετρό: Στ. “Ηλιούπολη”
Μετρό: Στ. “Δάφνη” + Λεωφορείο “237” (Στάση “Παράθυρα”)
Προπώληση εισιτηρίων
TICKET SERVICES
Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου)
Τηλεφωνικά: 2107234567
Online: www.ticketservices.gr
- Megasports: Πρώτος ο Ολυμπιακός
- Τσακωμοί, Κάμερα, Πάμε: To «The Jerry Springer Show» έστρωσε τον δρόμο για την trash τηλεόραση
- ΠΑΟΚ: 2-0 με γκολ των Τσάλοβ και Ζίβκοβιτς – Έχασε πέναλτι ο Ουάρντα
- LIVE: ΑΕΚ – Λεβαδειακός
- Ισραήλ: Η Χαποέλ Μπέιτ Σεάν έδιωξε τερματοφύλακα επειδή είχε αγωνιστεί με την Εθνική Παλαιστίνης
- H τεχνητή νοημοσύνη εμφανίζει σημεία άνοιας, λένε οι νευρολόγοι