Κύριε δήμαρχε, τα παιδιά έχουν σχέδιο
Την έκπληξη που ένιωσε περιγράφει στα «ΝΕΑ» ο δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου, όταν μαθητές της ΣΤ’ από το 33ο Δημοτικό, του παρέδωσαν μια μακέτα στην οποία είχαν επανασχεδιάσει την αυλή του σχολείου τους για τα επόμενα παιδιά που θα φοιτήσουν εκεί.
- Αίθριος ο καιρός την Πέμπτη, καταιγίδες από την Παρασκευή - Έρχονται «λευκά» Χριστούγεννα
- Τον απόλυτο εφιάλτη έζησε μαθητής από την Πάτρα σε πενθήμερη - Του έδωσαν ποτό με ούρα και τον χτύπησαν
- «Τουλάχιστον 100 Βορειοκορεάτες στρατιωτικοί σκοτώθηκαν σε μάχες στο Κουρσκ»
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
Τρίτη πρωί και επτά μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού του 33ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων, το οποίο βρίσκεται στους πρόποδες του καταπράσινου λόφου του Προφήτη Ηλία, μια ανάσα από το Βυζαντινό Κάστρο, το Ρολόι και το Βαρούσι, χτυπούν την πόρτα του γραφείου του δημάρχου Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου.
Συνοδευόμενα από τη δασκάλα τους, παραδίδουν στα χέρια του δημάρχου μια μακέτα και ένα γράμμα στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρουν τα εξής: «Αξιότιμε κύριε δήμαρχε, με το παρόν γράμμα θα θέλαμε να σας επικοινωνήσουμε τη συμμετοχή μας στο project «Αυλές Συμπερίληψης». To συγκεκριμένο πρόγραμμα υλοποιείται από μια ομάδα αρχιτεκτόνων που έχουν ως στόχο την αναδιαμόρφωση των σχολικών αυλών έτσι ώστε να γίνονται περισσότερο λειτουργικές και να ανταποκρίνονται σε ένα μεγαλύτερο εύρος αναγκών των ατόμων που τις χρησιμοποιούν και δρουν σε αυτές. Με τη συμμετοχή μας στις «Αυλές Συμπερίληψης» προσδοκούμε να αλλάξει και η δική μας αυλή. Ονειρευόμαστε μια αυλή που να ξεφεύγει από τα τυπικά πλαίσια, ισότιμη για όλους».
Στην επιστολή τους προς τον δήμαρχο, οι μαθητές και οι μαθήτριες, αφού του εξηγούν λεπτομερώς το πρόβλημα ανισορροπίας που αντιμετωπίζουν τα δύο φύλα στην αυλή του σχολείου, με τα αγόρια να καταλαμβάνουν τον περισσότερο χώρο στις μπασκέτες και τα τέρματα ποδοσφαίρου, και αφού του παραθέτουν τη ροή της διαδικασίας που οδήγησε στη δημιουργία της τελικής μακέτας, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «μια σχολική αυλή βασισμένη στις αρχές της ισότητας και της συμβίωσης μπορεί να είναι το πρώτο βήμα μιας βαθύτερης αλλαγής, τόσο για το σχολείο όσο και για την κοινότητα», στη συνέχεια του αποκαλύπτουν τον ουσιαστικό λόγο της παρουσίας τους ενώπιόν του, στο δημαρχιακό μέγαρο: «Παρακαλούμε όπως συνδράμετε, είτε οικονομικά είτε με οποιονδήποτε άλλον τρόπο μπορείτε, ώστε να αλλάξει η αυλή του σχολείου μας και να εκπληρωθούν οι στόχοι μας. Με εκτίμηση, οι μαθητές του ΣΤ2 και η δασκάλα τους Καλλιάγρα Ολγα».
Οι παρεμβάσεις
Ενθουσιασμένος ο δήμαρχος από την πρωτοβουλία των παιδιών, θέλησε να μοιραστεί τη συγκεκριμένη στιγμή στο Instagram μέσω μιας σέλφι με τους… απόφοιτους «αρχιτέκτονες» του 33ου Δημοτικού.
Οπως λέει ο ίδιος στα «ΝΕΑ», «τα παιδιά έφτιαξαν μια μακέτα, που έχω ήδη στείλει στην τεχνική υπηρεσία, στην οποία αποτυπώνονται παιχνίδια που σκέφτηκαν τα οποία στηρίζονται στην κυκλική οικονομία. Το πιο ωραίο είναι πως μου είπαν ότι δεν τους πειράζει που τη νέα χρονιά θα έχουν πάει Γυμνάσιο. Τους αρκεί ότι οι φίλοι και τα μικρότερα αδέρφια τους θα είναι στο σχολείο για να χαρούν αυτές τις παρεμβάσεις που θα φέρει εις πέρας ο Δήμος». Τι παρεμβάσεις, τώρα, έκαναν τα παιδιά κατά τον επανασχεδιασμό της αυλής τους;
«Τα παιδιά πρότειναν να ζωγραφίσουμε στα δάπεδα σκάκι, τρίλιζες, να φτιάξουμε τοίχο αναρρίχησης, παιχνίδια ισορροπίας. Με απλά υλικά και κορμούς δέντρων. Οι κυρίες από την Urbana – το αρχιτεκτονικό γραφείο που συνεργάζεται με το σχολείο και ένα δημοτικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από το ευρωπαϊκό Urbact III – Gendered Landscape για την ενσωμάτωση της οπτικής του φύλου στον αστικό σχεδιασμό – μας πρότειναν και έναν τοίχο για ζωγραφική και κάποιες κούνιες με λάστιχα», λέει στα «ΝΕΑ» η δασκάλα της Ε’ Δημοτικού που συμμετείχε στη διαδικασία Ευαγγελία Λαγοπούλου, εξηγώντας ότι οι τελικές ιδέες προέκυψαν δημοκρατικά μέσα από συνεντεύξεις των μεγαλύτερων μαθητών στους μικρότερους ώστε να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες όλων.
«Τα παιδιά κατάλαβαν τώρα, μέσα από το πρόγραμμα, ότι ο κεντρικός χώρος της αυλής καταλαμβάνεται από τα αγόρια και ότι τα κορίτσια, εκ των πραγμάτων, εκτοπίζονται περιφερειακά», αναφέρει η δασκάλα της ΣΤ’ Ολγα Καλλιάγρα. «Σχεδιάσαμε μια μεθοδολογία που υποστηρίζει τις εκπαιδευτικές κοινότητες να παρατηρήσουν αυτό που συμβαίνει στην αυλή και να κάνουν προτάσεις για το πώς μπορεί να αλλάξει και να γίνει πιο συμπεριληπτική, με πιο πολλά ερεθίσματα για παιχνίδι», εξηγεί στα «ΝΕΑ» η αρχιτεκτόνισσα της Urbana Εύα Γρηγοριάδου.
Οσο για το κατά πόσο δεσμεύτηκε ο δήμαρχος για την άμεση υλοποίηση του έργου, ο ίδιος, γελώντας, απαντά: «Μπορώ να κάνω διαφορετικά; Τα παιδιά μού τόνισαν ότι δεν είναι μια βαριά και πολυδάπανη κατασκευή ακριβώς γιατί στηρίζεται σε αρχές και λύσεις κυκλικής οικονομίας. Θα κοιτάξουμε ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι να το υλοποιήσουμε έτσι ώστε τον Σεπτέμβριο να μπορέσουν κι εκείνα να δουν τη δουλειά που έχουν κάνει έτοιμη».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις