Νόμος για τα ΑΕΙ: «Οχι» και από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας απορρίπτει το σχέδιο νόμου επί της αρχής και εισηγείται να μην κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή
- Σύσταση καθηγητή του Χάρβαρντ σε Κίεβο: Σταματήστε τις δολοφονίες, δεν σας συμφέρουν
- Χριστουγεννιάτικες διακοπές στο Σαιν-Τροπέ: Γιατί παίρνουν τις παραλίες τέτοιες ημέρες ο Τζορτζ Κλούνεϊ και η Αμάλ;
- Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Ανυπομονώ να ξεκινήσω την αποστολή μου ως πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα
- Ο γιος της Πάμελα Άντερσον θέλει να καταρρίψει την άποψη της «ξανθιάς βόμβας» για τη μαμά του
H Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αφού συζήτησε το περιεχόμενο του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘ με τίτλο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις» και λαμβάνοντας υπόψιν τις αποφάσεις των Συνελεύσεων των Τμημάτων του Ιδρύματος, αποφάσισε κατά πλειοψηφία ότι:
Προβλήματα λειτουργίας
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει διατάξεις που αλλάζουν τη γενικότερη δομή και φυσιογνωμία των ΑΕΙ με τρόπο που θα δημιουργήσει προβλήματα λειτουργίας και οργάνωσης και θα αποτελέσει τροχοπέδη στη συνέχιση της δυναμικής ανάπτυξης των Ιδρυμάτων.
Ως εκ τούτου, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας απορρίπτει το σχέδιο νόμου επί της αρχής και εισηγείται να μην κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή, αλλά να συνεχιστεί η διαβούλευση επί του συνόλου των άρθρων.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Ζητείται η απόσυρση των άρθρων που αφορούν το νέο «μοντέλο διοίκησης των πανεπιστημίων», καθώς με αυτά πλήττεται η αποτελεσματικότητα της διοίκησης στην επίτευξη στόχων και ανατρέπεται ο διαχρονικά́ συμμετοχικός τρόπος διοίκησης που διασφαλίζουν τα εκλεγμένα συλλογικά όργανα (Σύγκλητος, Πρυτανικό Συμβούλιο, Επιτροπή Ερευνών κτλ).
2. H εισαγωγή πολλαπλών προγραμμάτων σπουδών, διαφορετικής χρονικής διάρκειας και η διάκριση μεταξύ εφαρμοσμένων και βασικών γνωστικών αντικειμένων, όταν μάλιστα δεν συνδέεται με αύξηση της χρηματοδότησης και των πόρων υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι ιδιαιτέρως προβληματική και θα οδηγήσει σε υποχώρηση του επιπέδου σπουδών των φοιτητών/τριών μας.
Απομακρύνουν νέους ερευνητές
3. Οι διατάξεις που αφορούν τις βαθμίδες των μελών ΔΕΠ και ιδιαίτερα η άρση της δυνατότητας μονιμοποίησης των Επίκουρων Καθηγητών και οι ανασταλτικές ως προς τη διαδικασία εξέλιξης των Αναπληρωτών Καθηγητών διατάξεις εντείνουν την εργασιακή επισφάλεια του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού, δεν υπηρετούν τη βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και θα λειτουργήσουν ανασταλτικά ως προς την προσέλκυση νέων ερευνητών/τριών υψηλού επιπέδου από το εξωτερικό στα ελληνικά ΑΕΙ.
Οι επιμέρους παρατηρήσεις επί συγκεκριμένων άρθρων του νομοσχεδίου όπως αυτές περιλαμβάνονται στις αποφάσεις των Συνελεύσεων των Ακαδημαϊκών Τμημάτων θα κατατεθούν στη δημόσια διαβούλευση.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις