Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Οι γνωστοί «γνωστοί» έσπασαν πάλι την απεργία της ΕΣΗΕΑ

Δώστε καλύτερους μισθούς για να βρείτε εργαζόμενους το μήνυμα Μητσοτάκη στο ΣΕΤΕ

Δώστε καλύτερους μισθούς για να βρείτε εργαζόμενους το μήνυμα Μητσοτάκη στο ΣΕΤΕ

Το πρόβλημα απαιτεί μεταξύ άλλων επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αλλά και ειδικές συμφωνίες για την εξεύρεση εργαζομένων από το εξωτερικό

Να δώσουν καλύτερους μισθούς και να προσφέρουν καλύτερες συνθήκες εργασίας για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα έλλειψης εργατικών χεριών προέτρεψε τα μέλη του ΣΕΤΕ ο πρωθυπουργός στον διαδικτυακό χαιρετισμό του στην 30η τακτική Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Επένδυση στον ανθρώπινο παράγοντα

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο φλέγον αυτό πρόβλημα που ταλανίζει τον κλάδο, δηλαδή την έλλειψη χεριών για την κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας και τόνισε ότι αυτό το πρόβλημα απαιτεί μεταξύ άλλων επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αλλά και ειδικές συμφωνίες για την εξεύρεση εργαζομένων από το εξωτερικό.

Ο πρωθυπουργός πρόσθεσε όμως ότι απαιτεί «και επένδυση στον ανθρώπινο παράγοντα» που «σημαίνει καλύτερους μισθούς και συνθήκες εργασίας». «Μόνο ο ευχαριστημένος εργαζόμενος γίνεται και παραγωγικός εργαζόμενος» υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης.

Διαβάστε επίσης ΣΕΤΕ: Δείτε live τις ομιλίες στην γενική συνέλευση – Μήνυμα θα απευθύνουν Τσίπρας και Μητσοτάκης

Ο πρωθυπουργός στο μήνυμά του προς το ΣΕΤΕ έκανε λόγο για τη διενέργεια της 30ης ΓΣ σε μια στιγμή όπου έχουμε το τέλος μιας διετίας πρωτόγνωρων προκλήσεων αλλα και μια νέα αρχή και σημείωσε πως με τη στήριξη της πολιτείας ο τουρισμός έμεινε όρθιος κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Στυλοβάτης της οικονομίας

Οι προβλέψεις για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού διαγράφονται εξαιρετικά ενθαρρυντικές επεσήμανε ο κ. Μητσοτάκης και χαρακτήρισε τον τουρισμό «στυλοβάτη της οικονομίας» και «πηγή εθνικού πλούτου».

Ωστόσο ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι ο ελληνικός τουρισμός είναι αντιμέτωπος με νέα στοιχήματα και αναφέρθηκε στην ακρίβεια και την ενεργειακή κρίση καθώς όπως τόνισε αυξάνεται το κόστος και μειώνεται η αγοραστική δύναμη εκατομμυρίων ανθρώπων.

Σε αυτό το πλαίσιο κάλεσε τις επιχειρήσεις του τουρισμού να ευθυγραμίσουν τη λειτουργία τους με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και το οικολογικό υπόδειγμα, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι ο ελληνικός τουρισμός διαθέτει ένα μοναδικό brand το οποίο αποτελεί και συγκριτικό πλεονέκτημα.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε παράλληλα στις παρεμβάσεις και τις κυβερνητικές πολιτικές για την στήριξη του τουρισμού και κάλεσε τον ΣΕΤΕ να αξιοποιήσει το νέο θεσμικό πλαίσιο που διαμορφώνεται στη χώρα.

Εκμεταλλευτείτε τα τεράστια κεφάλαια

«Σήμερα δε μας λείπουν ούτε οι πολιτικές ούτε οι πόροι» είπε ο πρωθυπουργός προσθέτοντας ότι κατευθύνονται τεράστια κεφάλαια προς τον ψηφιακό και πράσινο μετασχηματισμό. «Εκμεταλλευτείτε αυτό το βατήρα για να κάνετε το άλμα στο μέλλον» σημείωσε, συμπληρώνοντας ότι «ισχυρός ελληνικός τουρισμός σημαίνει ισχυρή εθνική οικονομία. Περισσότερος εθνικός πλούτος όπου μερίδιο θα έχουν όλοι».

Διαβάστε επίσης Πρόωρες εκλογές: Κάλπες το φθινόπωρο έδειξε ο Μητσοτάκης – Αυτές είναι οι πιθανές ημερομηνίες

Αναλυτικά η ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ έχει ως εξής:

«Κύριε Πρόεδρε, φίλες και φίλοι,

Η φετινή Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου σας συμπίπτει με το τέλος μιας διετίας πρωτόγνωρων προκλήσεων. Αλλά και με το ξεκίνημα ενός νέου και συναρπαστικού κεφαλαίου για τον ελληνικό τουρισμό.

Γιατί ο κλάδος πλήρωσε βαρύ το τίμημα της πανδημίας, όμως με τη στήριξη και της πολιτείας έμεινε όρθιος. Συγκρατώντας τις απώλειες, θωρακίζοντας την απασχόληση και διατηρώντας τον δυναμισμό του.

Έτσι, οι προβλέψεις για την τρέχουσα τουριστική περίοδο διαγράφονται εξαιρετικά ενθαρρυντικές. Και ο τομέας που υπηρετείτε δείχνει να ξαναπαίρνει τη θέση του ως στυλοβάτης της οικονομίας και πηγή εθνικού πλούτου, αντιμέτωπος όμως και πάλι με νέα στοιχήματα. Γιατί η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία αναστατώνει και πάλι τις διεθνείς μετακινήσεις, προκαλώντας κρίση στην ενέργεια και «έκρηξη» στις τιμές.

Αυτό σημαίνει ότι αυξάνεται το κόστος των υπηρεσιών, μειώνοντας παράλληλα την αγοραστική δύναμη εκατομμυρίων ανθρώπων, ενώ ταυτόχρονα η κλιματική κρίση και η εξέλιξη της τεχνολογίας μεταβάλλουν πλέον ραγδαία και τις καταναλωτικές συνήθειες των επισκεπτών.

Ο τουρισμός μας, συνεπώς, καλείται να ευθυγραμμίσει το μοντέλο του με την ψηφιακή λειτουργία και το οικολογικό υπόδειγμα. Διαθέτει, άλλωστε, τα κατάλληλα όπλα: το ελληνικό brand βρίσκεται στην κορυφαία πεντάδα παγκοσμίως. Διαθέτει μεγάλη διασπορά στις αγορές του. Έχει σύμμαχο μία πολιτεία που διαρκώς εκσυγχρονίζει το κράτος.

Πάνω από όλα όμως, κινείται μέσα στο ασύγκριτο φυσικό και πολιτιστικό τοπίο της πατρίδας μας, η αξιοποίηση του οποίου -το ξέρετε καλά- αποτελεί ένα μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα.

Ακριβώς γι’ αυτό, η συνύπαρξη του ανταγωνιστικού τουρισμού με τον σεβασμό στη φύση αποτελεί προτεραιότητα. Ολοκληρώνεται, έτσι, το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό. Σε δεκάδες περιοχές προωθούνται Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια. Ενώ αλλεπάλληλες είναι οι παρεμβάσεις για απλούστερες εγκρίσεις των περιβαλλοντικών όρων και των ειδικών κινήτρων για μεγάλες επενδύσεις.

Ταυτόχρονα, η πολιτεία χρηματοδοτεί την παραγωγή καθαρής ενέργειας, όπως και την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων. Ενισχύει περιοχές που χτυπήθηκαν από φυσικές καταστροφές με προγράμματα κοινωνικού τουρισμού. Φροντίζει για την προστασία της θάλασσας από τη ρύπανση και την υπεραλίευση. Αλλά και με την πολιτική για τα «Απάτητα βουνά» τονώνει και τη δική τους ήπια ανάπτυξη.

Η επιχειρηματική βιωσιμότητα, όμως, συνεπάγεται και την κοινωνική βιωσιμότητα.

Και καθώς η έλλειψη προσωπικού στον κλάδο γίνεται απειλητική, απαιτεί νέους τρόπους προσέγγισης: με την επιμήκυνση, για παράδειγμα, της τουριστικής περιόδου, με ειδικές συμφωνίες για απασχόληση εργαζομένων από το εξωτερικό, αλλά και με τη σύνδεση του τουρισμού με άλλες δραστηριότητας από το φθινόπωρο και μετά.

Απαιτεί, όμως, επένδυση και στον ανθρώπινο παράγοντα. Γιατί ο τουρισμός πρέπει να είναι ελκυστικός όχι μόνο στους επισκέπτες αλλά και σε όσους εργάζονται σε αυτόν. Κάτι που παραπέμπει σε καλύτερους μισθούς και όρους εργασίας.

Αυτό επιβάλλει η ελεύθερη αγορά αλλά και η κοινωνική ευθύνη. Μόνο ο ευχαριστημένος εργαζόμενος, άλλωστε, γίνεται και παραγωγικός εργαζόμενος, για τον ίδιο και για την επιχείρηση.

Από την πλευρά της πολιτείας, εμείς αναλαμβάνουμε την αναβάθμιση των υποδομών, από τους δρόμους, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια μέχρι την ύδρευση ή την ανακύκλωση. Ακόμη και τη στροφή της εκπαίδευσης προς τομείς που αναζητά η οικονομία και η αγορά εργασίας.

Δικός σας ρόλος, τώρα, είναι να φανείτε και πάλι πρωτοπόροι και ευρηματικοί στις προσαρμογές τις οποίες απαιτεί η νέα εποχή στον κλάδο. Ήδη η ψηφιοποίηση αλλάζει τα πάντα στο marketing του προϊόντος, παγκοσμίως. Ενεργοποιεί εφαρμογές που διευκολύνουν τα seamless ταξίδια. Ενώ απλοποιεί την περιβαλλοντική διαχείριση, βελτιώνοντας τη ζωή κατοίκων αλλά και επισκεπτών.

Η Αστυπάλαια, η Χάλκη και η Τήλος δείχνουν, ήδη, τον δρόμο της εναρμόνισης του τουρισμού με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας και της ενεργειακής αυτονομίας.

Σήμερα, κυρίες και κύριοι, δεν μας λείπουν ούτε οι πολιτικές ούτε οι πόροι. Γνωρίζετε ότι το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης κατευθύνει τεράστια κεφάλαια προς τον ψηφιακό και πράσινο μετασχηματισμό των επιχειρήσεων. Και σημαντικές είναι και οι πιστώσεις από το νέο ΕΣΠΑ, με τον ίδιο στόχο.

Είναι λοιπόν στο χέρι του κλάδου, στο χέρι σας, να εκμεταλλευτείτε αυτόν τον ισχυρό χρηματοδοτικό βατήρα για να κάνετε το μεγάλο άλμα στο μέλλον.

Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Αντιμετώπιση του «υπερ-τουρισμού» με νέες υποδομές και έξυπνη διαχείριση των ροών. Βιώσιμες πρακτικές οι οποίες θα αφορούν και τις τοπικές κοινότητες. Και φυσικά διαμόρφωση εναλλακτικών προορισμών και τους 12 μήνες του χρόνου. Αυτές είναι μερικές μόνο από τις πλευρές του νέου υποδείγματος τουριστικού προϊόντος για το οποίο πρέπει να συνεργαστούμε.

Γιατί ισχυρός ελληνικός τουρισμός σημαίνει ισχυρή εθνική οικονομία, περισσότερος εθνικός πλούτος, μερίδιο στον οποίο θα έχουν όλοι. Αλλά και περισσότερες δουλειές στις πόλεις, στα ορεινά χωριά και, βέβαια, στα νησιά μας.

Με άλλα λόγια, όταν μιλάμε για τουρισμό μιλάμε για έναν πολυεπίπεδο εθνικό μοχλό ανάπτυξης, στα κέντρα αλλά και στις περιφέρειες της πατρίδας μας.

Αγαπητές και αγαπητοί φίλοι,

Είναι η πρώτη φορά που δεν βρίσκομαι ανάμεσά σας, έχω όμως την ίδια βεβαιότητα ότι η Γενική σας Συνέλευση θα προσεγγίσει με ωριμότητα αλλά και τόλμη όλες αυτές τις προκλήσεις, μεταφέροντας την εμπειρία από κάθε τουριστική δραστηριότητα, σε κάθε τόπο της χώρας. Κυρίως, όμως, καταθέτοντας καινοτόμες, τολμηρές προτάσεις, τις οποίες θα αναμένω με ενδιαφέρον ώστε να αξιοποιηθούν και στον σχεδιασμό της πολιτείας.

Γι’ αυτό και εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες σας. Σας ευχαριστώ».

Must in

Rockhouse: Μια ματιά μέσα στο ξενοδοχείο στη Τζαμάικα που αποτέλεσε το καταφύγιο για πολλούς σταρ

Το Rockhouse, ο «παράδεισος» για σταρ όπως οι Rolling Stones και ο Μπομπ Ντίλαν, κλείνει 50 χρόνια ζωής και το γιορτάζει με ένα εντυπωσιακό φωτογραφικό βιβλίο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024