Πανεπιστήμια: H αγορά εργασίας και η τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία
Το υπουργείο Εργασίας αποφάσισε να διαθέσει σημαντικά κονδύλια, του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης, σε δράσεις κατάρτισης και επανακατάρτισης του εργατικού δυναμικού, ανακοίνωσε ο Πάνος Τσακλόγλου.
- Economist: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον Τραμπ, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
- Τα ζώδια σήμερα: Γλύκανε μωρέ λίγο, μην είσαι σαν κακό χρόνο να'χεις
Την αναγκαιότητα ευθυγράμμισης της επιχειρηματικής κοινότητας και του εκπαιδευτικού συστήματος με τις απαιτήσεις του νέου αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας, ενός μοντέλου εξωστρεφούς, με έμφαση στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ανθρώπινου κεφαλαίου της χώρας, ανέδειξε ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πάνος Τσακλόγλου, στον χαιρετισμό του κατά την έναρξη της εκδήλωσης, με θέμα «Εμπόριο-Παιδεία-Πολιτισμός», που συνδιοργάνωσαν, στον χώρο της Ρωμαϊκής Αγοράς, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων.
«H αγορά εργασίας και η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται ξεχωριστά», ανέφερε ο κ. Τσακλόγλου, επισημαίνοντας ότι τα πεδία αυτά πρέπει να συνομιλούν, πρέπει να αλληλοσυμπληρώνονται, πρέπει να βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία. Όπως είπε, «όντας ενεργό μέλος της πανεπιστημιακής κοινότητας, θα ήθελα να φωτίσω τρία σημεία σε αυτή τη δύσκολη σχέση μεταξύ ΑΕΙ και αγοράς εργασίας».
Διαβάστε επίσης: Η νέα γενιά επενδυτών «Κάντο Μόνος Σου» και γιατί κερδίζουν έδαφος
Ο κ. Τσακλόγλου σημείωσε τα εξής:
«Το πρώτο σημείο αφορά στην κατανομή των αποφοίτων μεταξύ ειδικοτήτων. Πράγματι, αρκετές έρευνες πεδίου εντοπίζουν μεγάλες αναντιστοιχίες. Π.χ. ενώ φαίνεται να υπάρχει υπερβάλλουσα ζήτηση για αποφοίτους πληροφορικής, τα ελληνικά πανεπιστήμια εξακολουθούν να παράγουν πολλούς φιλολόγους.
Το δεύτερο σκέλος αφορά τις γνώσεις που λαμβάνουν οι φοιτητές μας. Υπάρχουν τμήματα με πραγματικά σύγχρονα προγράμματα σπουδών, ενώ σε άλλα ριζικές αλλαγές φαίνεται να είναι αναγκαίες.
Το τρίτο σημείο αφορά το πώς μαθαίνουν αυτά που μαθαίνουν οι φοιτητές μας. Έρευνες εξειδικευμένων οργανισμών δείχνουν ότι οι απόφοιτοι των ελληνικών πανεπιστημίων υστερούν ιδιαίτερα στα λεγόμενα ‘soft and synthetic skills’, τα οποία εκτιμώνται ιδιαίτερα στην αγορά εργασίας».
Ο κ. Τσακλόγλου έκανε αναφορά σε επιστημονικές μελέτες του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι οποίες, όπως τόνισε, «εδώ και πολλά χρόνια, έχουν εντοπίσει τα καίρια πεδία, στα οποία μπορεί να αναπτυχθεί συνεργασία μεταξύ επιχειρήσεων και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,
Διαβάστε επίσης: ΙΟΒΕ για τριτοβάθμια εκπαίδευση: Σημαντικές ανισότητες στην πρόσβαση των φοιτητών
Επιχειρήσεις και Πανεπιστήμια
– Παροχή κατάρτισης και πρακτικής άσκησης στους φοιτητές από τις επιχειρήσεις – ένα πεδίο στο οποίο η χώρα μας υστερεί σημαντικά σε σύγκριση με άλλες χώρες της ΕΕ.
– Ερευνητικές συνεργασίες που μπορούν να αναπτυχθούν μεταξύ επιχειρήσεων και πανεπιστημίων – κάτι στο οποίο βοηθά πολύ και η πρόσφατη πρόταση του υπουργείου Παιδείας για τα λεγόμενα «Βιομηχανικά Διδακτορικά».
– Projects τα οποία σχετίζονται με ανάγκες του ιδιωτικού, αλλά και του δημόσιου τομέα, τα οποία μπορεί να μην είναι μεγέθους διδακτορικού, όμως, πέραν του οφέλους τους για τις επιχειρήσεις, μπορούν να παράγουν υλικό, το οποίο να χρησιμοποιηθεί για ερευνητικούς σκοπούς από τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας.
Ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων επεσήμανε ότι, στις σημερινές οικονομικές και τεχνολογικές συνθήκες, η γνώση απαξιώνεται πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι σε παλαιότερες εποχές. «Αυτό κάνει αδήριτη την ανάγκη για διαρκή επανακατάρτιση. Αυτός είναι ο λόγος», εξήγησε ο κ. Τσακλόγλου, «για τον οποίο το υπουργείο Εργασίας αποφάσισε να διαθέσει πολύ σημαντικά κονδύλια, τόσο του ΕΣΠΑ όσο και του Ταμείου Ανάκαμψης, σε δράσεις κατάρτισης και επανακατάρτισης του εργατικού δυναμικού και, μάλιστα, με διαδικασίες πολύ αυστηρότερες από αυτές που επικρατούσαν, μέχρι πρόσφατα».
«Για πρώτη φορά, μεγάλο μέρος αυτής της ανάπτυξης δεξιοτήτων θα γίνει, μέσω των Ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μας, προσφέροντας ακόμα ένα πεδίο συνεργασίας με τον κόσμο του επιχειρείν», κατέληξε ο κ. Τσακλόγλου.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις