Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Βενζίνη: Πόσο κοστίζει το γέμισμα του ρεζερβουάρ

Βενζίνη: Πόσο κοστίζει το γέμισμα του ρεζερβουάρ

Πλέον, σε ολόκληρη τη χώρα, εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ επαναπροσδιορίζουν τις συνήθειές τους σε σχέση με το φουλάρισμα του αυτοκινήτου σε βενζινάδικο, «κόβουν» πολλές άσκοπες μετακινήσεις

του Νίκου Λιβανού

«Οι οδηγοί κοιτούν πλέον αργά και βασανιστικά τις αντλίες των βενζινάδικων», αναφέρει στα «ΝΕΑ» πρατηριούχος, ο οποίος βλέπει την αγωνία των οδηγών, ιδίως όσων φουλάρουν το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου τους μία φορά την εβδομάδα.

«Αν μας πουν γέμισέ το, κάτι που πλέον είναι σπάνιο, τότε, για ένα μικρομεσαίο μοντέλο, απαιτούνται πάνω από 120-130 ευρώ!».

Και αυτή είναι η εικόνα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι βενζινοπώλες σε όλη τη χώρα, με την πλειονότητα των οδηγών να συνεχίζει να βάζει κατά μέσο όρο καύσιμα αξίας 10-20 ευρώ, όσα απαιτούνται δηλαδή για τις καθημερινές διαδρομές.

Πλέον, σε ολόκληρη τη χώρα, εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ επαναπροσδιορίζουν τις συνήθειές τους σε σχέση με το φουλάρισμα του αυτοκινήτου, «κόβουν» πολλές άσκοπες μετακινήσεις και αναζητούν την πιο φθηνή βενζίνη, ακόμη και αν η διαφορά είναι λίγα λεπτά του ευρώ.

Σαφώς, το μεγαλύτερο «χτύπημα» έχουν υποστεί οι ιδιοκτήτες ΙΧ με κινητήρες βενζίνης και όσοι έχουν αυτοκίνητα άνω των 1.400 κ.εκ. που λόγω της τιμής της αμόλυβδης αλλά και υψηλής κατανάλωσης βλέπουν έντρομοι να πιστώνονται στις χρεωστικές τους κάρτες διόλου αμελητέα ποσά (100-120 ευρώ παραπάνω ανά μήνα) για τις απαραίτητες μετακινήσεις στον χώρο της εργασίας τους.

Τα μοντέλα

Ειδικότερα, για ένα μικρομεσαίο μοντέλο βενζίνης που διαθέτει ρεζερβουάρ 55 λίτρων, το φουλάρισμα – με γνώμονα τη μέση τιμή πανελλαδικώς που είναι 2,41 ευρώ – ανέρχεται στα 132,5 ευρώ.

Πέρυσι, το ίδιο μοντέλο, με τη μέση τιμή της 95άρας αμόλυβδης, στις 22 Ιουνίου, στα 1,63 ευρώ/λίτρο – για το φουλάρισμά του ήθελε 89,5 ευρώ. Φέτος, κοστίζει 43 ευρώ περισσότερα.

Αν η μέση κατανάλωση του συγκεκριμένου μοντέλου αγγίζει τα 8 λίτρα/100 χλμ., τότε το κόστος για κάθε 100 χλμ. (με υπολογισμένη την τιμή των 2,41 ευρώ) ανέρχεται στα 19,2 ευρώ, όταν πέρυσι (με 1,63 ευρώ/λίτρο) ήταν στα 13 ευρώ. Οπότε, μέσα σε έναν χρόνο το κόστος μετακίνησης αυξήθηκε 6,2 ευρώ!

Λίγο πιο τυχεροί είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μικρού κυβισμού (1.000 κ.εκ.), στα οποία η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου «σώζει» εν μέρει την κατάσταση. Βέβαια, το κόστος παραμένει «τσουχτερό», μιας και στα μικρά μοντέλα ένα ρεζερβουάρ 40 λίτρων για να φουλάρει χρειάζεται ο ιδιοκτήτης του να πληρώσει σχεδόν 100 ευρώ.

Ντίζελ και υγραέριο

Ακόμη καλύτερη είναι η κατάσταση στους κατόχους αυτοκινήτων ντίζελ, καθώς το φουλάρισμα κοστίζει λιγότερο σε σχέση με τα μοντέλα βενζίνης. Ειδικότερα, για ένα μοντέλο πετρελαίου που φουλάρει με 55 λίτρα, το κόστος φέτος ανέρχεται στα 116 ευρώ, με το λίτρο του ντίζελ να κοστίζει 2,11 ευρώ.

Πέρυσι, στις 22 Ιουνίου 2021, η τιμή του ντίζελ ήταν στα 1,35 ευρώ/λίτρο. Οπότε, το γέμισμα του ρεζερβουάρ κόστιζε 74,2 ευρώ, ήταν δηλαδή πιο φθηνό κατά 42 ευρώ!

Με «όαση» μοιάζει το κόστος καυσίμων για τα μοντέλα που καίνε υγραέριο, μιας και, μπορεί να έχει αυξηθεί σημαντικά το κόστος του συγκεκριμένου καυσίμου σε σχέση με πέρυσι, παραμένει ωστόσο μια πολύ προσιτή λύση, σε σύγκριση με τα μοντέλα βενζίνης.

Ειδικότερα, για ένα μοντέλο υγραερίου που απαιτεί 49 λίτρα, με τη μέση τιμή του στα 1,10 ευρώ, το κόστος για το φουλάρισμά του είναι στα 53,9 ευρώ, όταν πέρυσιτο κόστος κυμαίονταν στα 39,6 ευρώ (τότε η τιμή του υγραερίου ανέρχονταν στα 0,89 ευρώ/λίτρο,

Οσον αφορά το φυσικό αέριο, ένα μοντέλο με ρεζερβουάρ 14 κιλών (και αυτονομία έως 300 χλμ.) γεμίζει με 20,3 ευρώ όταν χρειάζονταν για να γεμίσει πλήρως 12 ευρώ).

Must in

Τρίποντο «ανάσα» για την Χόστελ Κίελ (4-1) – «Πάρτι» για Μάιντζ (1-3) και Βέρντερ (4-1)

Νίκη τεράστιας βαθμολογικής σημασίας για την Χόστελ Κίελ με 4-1 επί της Άουγκσμπουργκ, άνετες νίκες για Μάιντζ (1-3) και Βέρντερ Βρέμης (4-1) επί των Άιντραχτ Φρανκφούρτης και Ουνιόν Βερολίνου αντίστοιχα

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο