Ηλεκτροκίνηση: Toyota και Subaru σε ανάκληση των πρώτων μοντέλων τους
Μηχανικό πρόβλημα δημιουργεί κίνδυνο... αποκόλλησης των τροχών.
- Ο Γεραπετρίτης, ο Φιντάν, η αντιπολίτευση και ο ελληνοτουρκικός διάλογος
- Παραδέχθηκε τους «λευκούς γάμους» η Ειρήνη Μουρτζούκου – «Χρειάζεται ψυχολόγο» λέει η δικηγόρος της
- «Στο έλεος των fund» – Σε υπερήλικα με σύνταξη 395 ευρώ, του ζητούν 800€ για να μην βγει σε πλειστηριασμό το σπίτι του
- Washington Post: Αιμορραγεί ο Ισραηλινός στρατός – «Προτιμώ την οικογένειά μου από τον πόλεμο»
Λιγότερο από δύο μήνες μετά το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της, η Toyota ανακοίνωσε ότι ανακαλεί χιλιάδες λόγω κινδύνου να αποσπαστούν οι ρόδες από το όχημα. Στην ίδια κίνηση αναγκάζεται να προχωρήσει και η Subaru.
Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου σε όγκο πωλήσεων, ανακοίνωσε ότι θα ανακαλέσει για επιδιόρθωση 2.700 αυτοκίνητα SUV bZ4X σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η επίσης ιαπωνική Subaru, στην οποία η Toyota έχει μερίδιο 20%, ανακοίνωσε ότι θα ανακαλέσει περίπου 2.600 οχήματα Solterra, ένα παρεμφερές μοντέλο σύμφωνα με το Reuters.
Το Solterra, το πρώτο πλήρες ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Subaru, αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Toyota και μοιράζεται πολλά σημαντικά εξαρτήματα με το bZ4X.
Διαβάστε επίσης:
- Έλον Μασκ: Η Tesla χάνει δισεκατομμύρια, πασχίζει να μην χρεοκοπήσει
- Κινεζική απάντηση στον Έλον Μασκ με δορυφόρους για αυτόνομη πλοήγηση
Η ανάκληση έρχεται να προστεθεί στα προβλήματα της Toyota, η οποία αναγκάστηκε να προχωρήσει φέτος σε διακοπές της παραγωγής λόγω έλλειψης ολοκληρωμένων κυκλωμάτων και άλλων εφοδιαστικών προβλημάτων. Δέχεται επίσης πίεση από τους μετόχους της λόγω της καθυστέρησης στην υιοθέτηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων μπαταρίας.
Η ανάκληση «είναι εξευτελιστική», σχολίασε ο Κρίστοφερ Ρίχτερ, αναλυτής της CLSA. «Ο κόσμος περίμενε τόσο καρό για να βγάλει η Toyota αυτοκίνητο μπαταρίας σε μαζική παραγωγή […] και λίγες εβδομάδες αφότου έφτασε στην αγορά γίνεται ανάκληση».
Αυτό όμως δεν είναι «καταδίκη« του νέου εγχειρήματος καθώς πρόκειται για απλό μηχανικό πρόβλημα του οποίου η λύση είναι απίθανο να αποδειχθεί ακριβή.
Σύμφωνα με την αρμόδια ρυθμιστική αρχή της Ιαπωνίας, οι κλειστές στροφές και το απότομο φρενάρισμα μπορεί να χαλαρώσουν ένα μπουλόνι και να αυξήσουν τον κίνδυνο απόσπασης των τροχών.
Αναφορές για ατυχήματα πάντως δεν υπάρχουν.
Εκπρόσωποι των δύο εταιρειών δήλωσαν ωστόσο ότι η αιτία του προβλήματος δεν έχει προσδιοριστεί και παραμένει άγνωστο πότε θα διορθωθεί.
Η Toyota ανέφερε ότι η ανάκληση δεν αφορά όλα τα οχήματα του συγκεκριμένου μοντέλου, αρνήθηκε όμως να διευκρινίσει πόσα έχει παραγάγει μέχρι στιγμής.
Σε μια άλλη εξέλιξη, το Reuters ανέφερε την Παρασκευή ότι η ιαπωνική κυβέρνηση άλλαξε έγγραφο της πολιτικής της ώστε να δηλώνει ότι στηρίζει εξίσου τα υβριδικά οχήματα και τα οχήματα μπαταρίας.
Είχε προηγηθεί δήλωση βουλευτή σύμφωνα με τον οποίο ο επικεφαλής της Toyota απείλησε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα στηρίξουν μια κυβέρνηση που απορρίπτει την τεχνολογία υβριδικών που έγινε γνωστή με το Prius της Toyota.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις