Πού οφείλεται το ταξιδιωτικό χάος στην Ευρώπη
«Αναταράξεις» στον κλάδο των αερομεταφορών
- Τέλος χρόνου για τις φορολογικές εκκρεμότητες - Τι πρέπει να πληρώσουν οι πολίτες τις επόμενες μέρες
- «Συνεργαζόταν με Τούρκους για να με σκοτώσουν» - 10 μέρες σχεδίαζε τη δολοφονία του 52χρονου ο δράστης
- Πώς πέθανε στη Σύμη ο παρουσιαστής του BBC Μάικλ Μόσλεϊ - Απεφάνθη ο ιατροδικαστής
- Φέτος τα Χριστούγεννα σκέφτεστε να κάνετε δώρο έναν σκύλο – Πόσο καλή ιδέα είναι;
Δεν είναι ευχάριστη περίοδος στις ευρωπαϊκές μεταφορές.
Σύμφωνα με το Politico, τα αεροδρόμια έχουν ατελείωτες ουρές στο check-in και τον έλεγχο επιβατών, οι αεροπορικές εταιρείες ακυρώνουν πτήσεις, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας απειλούν να αποχωρήσουν από τα καθήκοντά τους, οι εργαζόμενοι των σιδηροδρόμων και του μετρό απεργούν επίσης.
Από τις Βρυξέλλες έως τη Βαρσοβία, από το Αμστερνταμ μέχρι το Λονδίνο, υπάρχουν μερικές κοινές αιτίες για τον θυμό και το χάος – η ταξιδιωτική βιομηχανία ανέκαμψε πολύ πιο γρήγορα από ό,τι αναμενόταν από τα lockdown του κοροναϊού, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα σε εταιρείες που είχαν απολύσει χειριστές αποσκευών, πωλητές εισιτηρίων και πλήρωμα καμπίνας αεροπλάνων, με αποτέλεσμα να μην μπορούν τώρα να ενισχυθούν γρήγορα με νέο προσωπικό.
«Οσο περισσότερα ταξίδια επιστρέφουν στην κανονική τους λειτουργία, τόσο περισσότερους επιβάτες χρειάζεται να διαχειριστούμε», είπε ένας αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Ολοι υποτίμησαν την ταχύτητα της ανάκαμψης».
Επειτα, υπάρχει η άνοδος του πληθωρισμού -που προκαλείται εν μέρει από τα χαλαρά νομισματικά μέτρα για τη διατήρηση της οικονομίας στη ζωή κατά τη διάρκεια της πανδημίας- που τώρα ωθεί τα συνδικάτα να απαιτούν απότομες αυξήσεις στους μισθούς.
Οι ταξιδιώτες αγχώνονται καθώς πλησιάζουν οι καλοκαιρινές διακοπές και οι πολιτικοί ανησυχούν για τη συγκράτηση των προϋπολογισμών και τον περιορισμό της δημόσιας οργής.
- Διαβάστε επίσης: Σκαρφαλώνει στα επίπεδα του 2019 η κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Ολο αυτό εξελίσσεται σε παιχνίδι ευθυνών.
Οι αεροπορικές εταιρείες είναι εξοργισμένες, καθώς λένε ότι κατέθεσαν τα καλοκαιρινά τους δρομολόγια στα τέλη Μαρτίου, δίνοντας στα αεροδρόμια αρκετό χρόνο για να στελεχωθούν. Οι διαχειριστές των αεροδρομίων υποστηρίζουν ότι χρειάζονται έως και 16 εβδομάδες για να λάβουν άδεια ασφαλείας για τους νέους εργαζομένους, γεγονός που καθιστά δύσκολη τη γρήγορη αύξηση του εργατικού δυναμικού.
«Εχθρικοί» ουρανοί
Οποιος σχεδιάζει μέσα στο καλοκαίρι να πετάξει καλύτερα να κάνει λίγη υπομονή.
Τη Δευτέρα, το αεροδρόμιο των Βρυξελλών αναγκάστηκε να ακυρώσει και τις 232 προγραμματισμένες πτήσεις αναχώρησης λόγω απεργίας του προσωπικού ελέγχου.
Η κινητοποίηση στο αεροδρόμιο ήταν μέρος μιας γενικής απεργίας στο Βέλγιο, που επηρέασε επίσης τμήματα του δικτύου αστικών συγκοινωνιών της βελγικής πρωτεύουσας.
Η κατάσταση στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο του Βελγίου, που αποτελεί σημαντικό ευρωπαϊκό κόμβο, είναι ενδεικτική του τι συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη.
Ο αερολιμένας Σίπχολ του Αμστερνταμ έχει επιβάλει ανώτατο όριο στις πτήσεις που διαχειρίζεται λόγω έλλειψης προσωπικού.
Εργαζόμενοι τόσο της Ryanair όσο και της Brussels Airlines έχουν ανακοινώσει απεργίες για αυτή την εβδομάδα, ενώ η Lufthansa έχει ήδη καταργήσει 1.000 πτήσεις του Ιουλίου, εν μέσω ελλείψεων προσωπικού και συμφόρησης στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Γερμανίας.
Εν τω μεταξύ, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους easyJet δήλωσε ότι αναγκάστηκε να κόψει χιλιάδες πτήσεις που είχαν προγραμματιστεί για αυτό το καλοκαίρι. Τη Δευτέρα, το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρείες να ακυρώσουν το 10% των πτήσεων εξαιτίας των ελλείψεων προσωπικού, που ανάγκασαν τους επιβάτες να περιμένουν για ώρες μέχρι να παραλάβουν τις αποσκευές τους.
Οι εκπρόσωποι του κλάδου λένε ότι ένα μεγάλο μέρος του προβλήματος είναι ότι το προσωπικό που τέθηκε σε αναγκαστική άδεια ή απολύθηκε εντελώς κατά τη διάρκεια της πανδημίας αποφάσισε να μην επιστρέψει σε μια βιομηχανία που προσφέρει χαμηλούς μισθούς και δύσκολες συνθήκες εργασίας.
Για αυτό, εξάλλου, υπάρχει το αίτημα για αυξήσεις – που γίνεται ακόμη πιο επιτακτικό με την άνοδο του πληθωρισμού.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο ξεκίνησε μια απεργία στους σιδηροδρόμους την Τρίτη, με τη συμμετοχή περίπου 40.000 εργαζομένων και εκτελείται μόνο το ένα πέμπτο των προγραμματισμένων δρομολογίων. Τα συνδικάτα θέλουν αύξηση μισθών κατά 7%, αλλά η κυβέρνηση είναι αρνητική.
«Οι αυξήσεις των μισθών για την καταπολέμηση του πληθωρισμού θα οδηγήσουν σε μια περιδίνηση που θέλουμε να αποφύγουμε», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών, Σάιμον Κλαρκ.
Στην Ιταλία ορισμένοι εργαζόμενοι στις μεταφορές τράβηξαν χειρόφρενο την Παρασκευή λόγω διαφωνίας στα μισθολογικά, επηρεάζοντας τα τρένα, τα λεωφορεία και τα πορθμεία.
Στη Βαρσοβία, αυξάνονται οι εντάσεις μεταξύ των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και τoν Οργανισμό Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας της Πολωνίας. Οι δύο πλευρές συνήψαν μια προσωρινή συμφωνία τον Απρίλιο, αποτρέποντας μια απεργία που θα είχε ακρωτηριάσει τις αεροπορικές υπηρεσίες στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Τώρα τα συνδικάτα διαμαρτύρονται ότι ο οργανισμός δεν κράτησε την υπόσχεσή του στη συμφωνία και απειλούν να παραιτηθούν.
Με τους ανθρώπους σε όλη την Ευρώπη να είναι ολοένα και πιο απογοητευμένοι και θυμωμένοι, τα συνδικάτα ελπίζουν ότι οι επιβάτες δεν θα αποδώσουν την ευθύνη στους εργαζόμενους.
«Οι εργαζόμενοι στην αεροπορία δεν αντέχουν άλλο», τονίζει η Λίβια Σπέρα από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές. «Βρίσκονται υπό σημαντική πίεση εδώ και αρκετό καιρό και είναι σαφές ότι έχουν φτάσει σε σημείο βρασμού».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις