OT FORUM – Καραγιάννης: Σε τρία χρόνια δεν λύνονται παθογένειες ετών
Τι λέει ο υφυπουργός Υποδομών για ΒΟΑΚ, διόδια, μετρό και σιδηρόδρομο
- Η τηλεθέαση του debate ΣΥΡΙΖΑ – Ελπίδες για τη συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής – Η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
Στα μεγάλα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη ή δρομολογούνται σε ολόκληρη τη χώρα αναφέρθηκε κατά την παρουσία του στο ΟT FORUM – Meta Living ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
«Η χώρα πέρασε μια δεκαετή περίοδο κρίσης κατά την οποίαν υποχώρησαν τα έργα υποδομής», σημείωσε αρχικά ο υφυπουργός, τονίζοντας ότι αυτό έγινε τόσο για οικονομικούς λόγους όσο και γιατί κανείς δεν μπορούσε να σχεδιάσει τα έργα της επόμενης γενιάς.
Διαβάστε επίσης: ΟΤ FORUM 2 – Κώστας Φραγκογιάννης: Από το e-Astypalea στα GR-eco islands
Την τελευταία τριετία ολοκληρώνονται έργα υποδομής, ενώ επί τάπητος τίθενται παρεμβάσεις όπως η σύνδεση των λιμανιών (Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης) με το σιδηροδρομικό δίκτυο καθώς και να προχωρήσουν τα έργα μετρό.
«Φροντίσαμε να κάνουμε ένα συνολικό πλάνο έργων “πράσινων”, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ. Επί των ημερών μας ξεκίνησαν μεγάλα έργα με δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Χρησιμοποιούμε όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία, συμπεριλαμβανομένων των ΣΔΙΤ. Κλείνουμε εκκρεμότητες ετών», είπε ο κ. Καραγιάννης.
ΒΟΑΚ και διόδια
Αναφερόμενος στον ΒΟΑΚ, σημείωσε ότι πρόκειται για ένα τεράστιο έργο για το ανατολικό κομμάτι του οποίου θα υπογραφεί η σύμβαση μέσα στο επόμενο διάστημα, με στόχο εντός Σεπτέμβρη να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα.
«Πριν τρία χρόνια αντιληφθήκαμε ότι σε τομέα υποδομών ήμασταν στην εποχή του χαρτιού και του μολυβιού», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης, ενώ μιλώντας για τις αλλαγές που ακολούθησαν αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο παρατηρητήριο τιμών. Εξάλλου, κάνοντας αναφορά στη δυνατότητα διέλευσης όλων των σταθμών διοδίων με έναν πομποδέκτη, έκανε λόγο για «μάχη του αυτονόητου».
«Σκοπός είναι μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα να προχωρήσουν τα ηλεκτρονικά διόδια», είπε ο υφυπουργός Υποδομών, σημειώνοντας ότι βρίσκεται σε στενή συνεργασία με παραχωρησιούχους. Τόνισε όμως ότι σε τρία χρόνια δεν λύνονται παθογένειες ετών, σημειώνοντας ότι η οικονομική κρίση οδήγησε σε τέλμα πολλές διαδικασίες.
Τα έργα στην Αττική
Αναφερόμενος στα έργα που πρόκειται να «τρέξουν» το επόμενο διάστημα, σημείωσε ότι τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθεί ο προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης. Είναι το πρώτο βήμα ώστε η περιοχή αυτή της βόρειας Αθήνας να απελευθερωθεί και σε 3-4 χρόνια να αποτελεί παρελθόν η συμφόρηση στον κόμβο της μεταμόρφωσης, είπε.
Τόνισε ακόμα την ανάγκη να λυθεί το πρόβλημα της πρόσβασης στη νότια Αθήνα. «Το Ελληνικό θα αλλάξει τα πάντα στην Αττική», υπογράμμισε, τονίζοντας ότι η πολιτεία καλείται να λύσει το πρόβλημα της πρόσβασης. Προανήγγειλε «ευχάριστες ανακοινώσεις» μέσα στις επόμενες ημέρες, ενώ σημείωσε ότι «δουλεύονται» οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα.
Όσον αφορά τα έργα Μετρό, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι η Γραμμή 4 θα αποσυμφορήσει πολλούς δρόμους της Αττικής ενώ προανήγγειλε ότι εντός του Φθινοπώρου θα προχωρήσει η δημοπράτηση της γραμμής 2 προς Ίλιον. Άλλωστε, εντός του καλοκαιριού αναμένεται η δημοπράτηση του Δυτικού Προαστιακού προς τα Μέγαρα. «Δεν ανακοινώνουμε έργα χωρίς να ξέρουμε προγράμματα και χρηματοδοτήσεις», είπε.
Ο σιδηρόδρομος
Περνώντας στον σιδηρόδρομο, ο υφυπουργός Υποδομών είπε ότι «προσπαθούμε να εκσυγχρονήσουμε όλες τις λειτουργίες του ΟΣΕ», καθώς έχει μείνει πολλά χρόνια πίσω. «Πρέπει να φέρουμε τον Οργανισμό στο 2022 με αυτονόητα πράγματα, όπως το wifi, η τηλεματική, η αγορά εισιτηρίου μέσω κινητού. Εντός του 2023 θα τα έχουμε ολοκληρώσει», είπε. «Μας απασχολεί η συντήρηση του δικτύου», πρόσθεσε, τονίζοντας ότι «εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 25 εκατομμυρίων ευρώ για άμεσες εργασίες συντήρησης». Τόνισε ότι προτεραιότητα αποτελεί η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ, ενώ θα ακολουθήσουν μέσω ΣΔΙΤ έργα συντήρησης στον βόρειο σιδηροδρομικό άξονα.
Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι απαιτείται μεγάλο διάστημα δοκιμών για τα δίκτυα μετρό χωρίς οδηγό, όπως της Θεσσαλονίκης και αργότερα της Γραμμής 4 του αθηναϊκού μετρό.
Γέφυρες
Τέλος, ανέφερε ότι έχουν εξασφαλιστεί 100 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για να εγκατασταθούν αισθητήρες σε πολλές γέφυρες. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα ενιαίο σύστημα ελέγχου μέσω της Διοικητικής Αρχής Γεφυρών, για να ακολουθήσει η εκταμίευση ενός μεγάλου δανείου για να «τρέξουν» εργασίες επισκευής όπου απαιτείται.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις