OT FORUM – Ορέστης Ομράν: «Πολλά ακόμη πρέπει να γίνουν» για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης
Για το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την ηλεκτροκίνηση μίλησε μεταξύ άλλων ο κ. Ομράν
- Νέο περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας: Χτύπησε τη γυναίκα του και την έσερνε με το αυτοκίνητο
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Έβαλαν κουτάβια σε τσουβάλια, τα έδεσαν και τα πέταξαν στον Αλφειό
- Όταν ο μισθός δεν φτάνει – Ακρίβεια και φόροι ροκανίζουν το εισόδημα
Τη σημασία που έχει η ανάπτυξη κινήτρων και προϋποθέσεων για την επέκταση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων ανέδειξε μιλώντας στο OT FORUM ο Ορέστης Ομράν, Partner DLA Piper, Head of Greece Country Group.
Όπως είπε ο κ. Ομράν, βασική διαφορά ανάμεσα στην Ελλάδα και στην ΕΕ είναι οι υποδομές. Χαρακτηριστικά, ανέφερε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 1.200 ενεργά σημεία φόρτισης, όταν στην Ολλανδία που είναι πρωταγωνίστρια στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης υπάρχουν 66.000 σημεία φόρτισης, αντίστοιχα πολύ περισσότερες υποδομές από ό, τι στη χώρα μας υπάρχουν σε Γαλλία, Γερμανία, Λουξεμβούργο.
Όσον αφορά τα κίνητρα για αντικατάσταση των συμβατικών αυτοκινήτων με ηλεκτρικά σημείωσε ότι ναι μεν στην Ελλάδα παρέχονται μια σειρά από κίνητρα, όπως φορολογικά κ.ά., όμως «δεν είμαστε στους πρωτεργάτες». Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η Ελλάδα ταξινομείται περίπου στη μέση σε επίπεδο ΕΕ, εάν ληφθεί υπόψη ότι 10 χώρες της ένωσης δεν παρέχουν κανένα κίνητρο.
Θεσμικό πλαίσιο
Αξιολογώντας την επάρκεια και την πληρότητα του εθνικού θεσμικού πλαισίου για την ηλεκτροκίνηση, ο κ. Ομράν σημείωσε ότι οι υπάρχουσες διατάξεις διέπουν ζητήματα που αφορούν στοχεύσεις για την αύξηση της ηλεκτροκίνησης. Συμπλήρωσε, όμως, ότι λείπει ένα θεσμικό πλαίσιο που καθορίζει πώς αποκτά κάποιος ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ποια είναι τα κίνητρα, τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η εποπτεύουσα αρχή.
«Πέρα από τους στόχους πρέπει να υπάρχει το υποκείμενο: εν προκειμένω είναι το δίκτυο, κίνητρα σε πολίτες, υποδομές που πρέπει να προβλεφθούν από το νομοθετικό πλαίσιο. Ακόμη και ο προσδιορισμός των τεχνικών χαρακτηριστικών είναι απαραίτητος γιατί θα προσδιορίσει τις επενδύσεις θα γίνουν στη χώρα και ποιοι θα έρθουν να βάλουν φορτιστές», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ομράν.
Σε επίπεδο ΕΕ, ο ίδιος είπε, μεταξύ άλλων ότι είναι σημαντικοί οι στόχοι που έχουν τεθεί τόσο όσον αφορά τη μείωση εκπομπών άνθρακα τα επόμενα χρόνια όσο και η πρόβλεψη τα κτίρια από το 2030 να έχουν φορτιστές, η αντίστοιχη πρόβλεψη για ενίσχυση των ΑΠΕ και πιθανώς σύνδεσή τους με την ηλεκτροκίνηση, αλλά όπως είπε «πολλά ακόμη πρέπει να γίνουν». Πρόσθεσε, δε, ότι «θα φτάσουμε εκεί και στο πλαίσιο της κρίσης στην ουκανία που επιτάχυνε την ενεργιακή μετάβαση».
Πιστοποίηση για πράσινο ρεύμα
Αυτήν τη στιγμή όχι δεν υπάρχει πιστοποίηση ότι ρεύμα που χρησιμοποιείται στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων προέρχεται από ΑΠΕ, γιατί δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο που να περιγράφει το σύστημα της σύνδεσης της ενέργειας που παράγεται από ΑΠΕ με την κατανάλωσή της από το εκάστοτε όχημα, εξήγησε ο κ. Ομράν. Σε αυτό έθεσε ως βασικό να συνδεθεί η παραγωγή από ΑΠΕ με κατανάλωση και να υπάρχει ένα τμήμα της ενέργειας από ΑΠΕ το οποίο να καταναλώνεταιι από την ηλεκτροκίνηση.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις