Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Πανελλαδικές 2022: Να μην εργαλειοποιούνται τα Μαθηματικά, αποτυχία της θεματοδοσίας στις πανελλαδικές

Πανελλαδικές 2022: Να μην εργαλειοποιούνται τα Μαθηματικά, αποτυχία της θεματοδοσίας στις πανελλαδικές

Σκληρή ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας μετά τα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας στο μάθημα των Μαθηματικών στις Πανελλαδικές εξετάσεις

Για αποτυχία της θεματοδοσίας στα Μαθηματικά του Γενικού Λυκείου και εργαλειοποίηση των εξεταστικών αποτελεσμάτων κατηγορεί η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας λόγω της δυσκολίας στο μάθημα. Κατά την φετινή εξεταστική διαδικασία των πανελλαδικών, τα δύσκολα θέματα οδήγησαν σε αύξηση των γραπτών με βαθμολογία «κάτω από την βάση» τα οποία έφτασαν το 59,57% και στις δυο κατευθύνσεων που επηρεάζονται από το μάθημα (Οικονομίας και Πληροφορικής αλλά και Θετικών επιστημών).

«Τα αποτελέσματα των εξετάσεων στα Μαθηματικά Γενικών Λυκείων δυστυχώς επιβεβαίωσαν τις αρχικές εκτιμήσεις της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για τα θέματα των εξετάσεων και την αδυναμία προσαρμογής των θεματοδοτών στις ακραίες μεταβολές των σχολικών συνθηκών και τις επιπτώσεις τους στην μαθηματική εκπαίδευση» αναφέρει η Εταιρεία.

Η εξεταστική αποτυχία στα Μαθηματικά δεν αφορά τις ικανότητες των υποψηφίων

«Η εξεταστική αποτυχία στα Μαθηματικά δεν συνέβη στο κενό, ούτε συνιστά εθνική παθογένεια» αναφέρουν οι επιστήμονες της Εταιρείας. «Δεν αφορά τις ικανότητες των υποψηφίων. Συνδέεται με την αστοχία στην επιλογή και κλιμάκωση των θεμάτων και την αγνόηση των ειδικών συνθηκών που διαμόρφωσαν οι υβριδικές εκπαιδευτικές πρακτικές λόγω της πανδημίας. Οι συνέπειες αυτών των συνθηκών παρατηρούνται μαζικά στον μαθητικό πληθυσμό στα σχολεία» συνεχίζει η ανακοίνωση.

«Η εξεταστική αποτυχία στα Μαθηματικά συνδέεται κυρίως με το έλλειμα συνεργασίας και τεκμηρίωσης στη λήψη αποφάσεων για τη Μαθηματική Εκπαίδευση και τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για τα Σχολικά Μαθηματικά των τελευταίων δεκαετιών. Η μεγάλη διαφορά των επιδόσεων των προσανατολισμών θετικών σπουδών και οικονομίας και πληροφορικής αντίστοιχα αναδεικνύει την ανάγκη διαφοροποιημένης διδασκαλίας και εξέτασης, ενώ η υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης στους υπόλοιπους προσανατολισμούς δημιουργεί ανυπέρβλητα μαθησιακά κενά και γνωσιακά ελλείματα στην κατάρτιση των υποψηφίων και μελλοντικών φοιτητών και φοιτητριών» τονίζεται στο ίδιο κείμενο.

Η εργαλειοποίηση των Μαθηματικων είναι άστοχη και επικίνδυνη

«Η εργαλειοποίηση των Μαθηματικών από το εξεταστικό σύστημα, ως δήθεν ουδέτερου δείκτη, είναι άστοχη και επικίνδυνη. Τα μεγάλα ποσοστά εξεταστικής αποτυχίας ενεργοποιούν λανθασμένα κοινωνικά στερεότυπα που οδηγούν σε αποθάρρυνση και απομάκρυνση των μαθητών από τα μαθηματικά, ενώ αναπτύσσουν συμπτώματα μαθηματικοφοβίας. Εκφράζουμε την εμπιστοσύνη μας στην πνευματική ικανότητα όλων των μαθητών και μαθητριών να προσεγγίσουν τη Μαθηματική επιστήμη, καθώς και στην υπευθυνότητα των εκπαιδευτικών με τους οποίους η ΕΜΕ συνεργάζεται συστηματικά. Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία επεσήμανε έγκαιρα πως όταν οι σχολικές συνθήκες διαταράσσονται, όπως στην περίοδο της πανδημίας, δημιουργούνται ρήγματα και παιδαγωγικό κενό στην εκπαιδευτική διαδικασία σε μαζικό επίπεδο. Οι διεθνείς έρευνες και οργανισμοί καλούν σε εγρήγορση, καθώς εκτιμούν πως το κενό καθίσταται μαθησιακά ανυπέρβλητο» αναφέρεται στο κείμενο.

«Ο σχεδιασμός της Μαθηματικής Εκπαίδευσης είναι πολύπλοκος, κι έχει δυσκολία διαφορετική από αυτήν της ίδιας της Μαθηματικής επιστήμης. Η Μαθηματική εκπαίδευση στο σχολείο είναι δικαίωμα όλων, ανεξάρτητα φύλου, χρώματος, καταγωγής, γεωγραφικής και κοινωνικής συνθήκης. Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία είναι πάντοτε πρόθυμη για συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ για την αναβάθμιση της Μαθηματικής εκπαίδευσης και την βελτίωση της προσαρμοστικότητας του εξεταστικού συστήματος» καταλήγουν οι εκπρόσωποι της Εταιρείας.

Ειδική εφαρμογή από το υπουργείο Παιδείας

Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας έθεσε σε λειτουργία από χθες 28 Ιουνίου ειδική εφαρμογή, με την οποία οι υποψήφιοι, εισάγοντας τους γραπτούς τους βαθμούς στα αντίστοιχα μαθήματα, μπορούν να ενημερωθούν αυτόματα για το σύνολο των μορίων που συγκεντρώνουν σε κάθε τμήμα/Σχολή του επιστημονικού πεδίου ή του τομέα που ανήκουν. Επισημαίνεται ότι φέτος ενδέχεται να διαφοροποιείται το σύνολο των μορίων για τα τμήματα/Σχολές κάθε επιστημονικού πεδίου/τομέα, καθώς διαφοροποιούνται και οι συντελεστές βαρύτητας όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε τμήμα/Σχολή/εισαγωγική κατεύθυνσή του.

Επιπλέον, μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών στα Ειδικά Μαθήματα, οι υποψήφιοι, μέσω της ίδιας εφαρμογής, θα έχουν τη δυνατότητα να υπολογίσουν το σύνολο των μορίων για τις Σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα).
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα: https://markcalc.it.minedu.gov.gr/. Στην αρχική σελίδα, στην επιλογή χρήσιμα έγγραφα, οι υποψήφιοι επιπλέον μπορούν να ενημερωθούν με όλο το σχετικό υλικό που αφορά στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Must in

«Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…

Στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος διοργανώνει το OT FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024