Εκεί που πρέπει
Το μεγάλο μάθημα ύστερα από δυόμισι σχεδόν χρόνια με τον κορωνοϊό δεν είναι απλώς ότι πρέπει να μάθουμε να ζούμε μαζί του. Αλλά και ότι αποδεικνύει συνεχώς πως είναι πιο γρήγορος - παραλίγο να γράψω πιο έξυπνος - από εμάς
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
Ας πάρουμε έναν πατριώτη που είναι 63 ετών και έχει μπει σε νοσοκομείο μόνο για να επισκεφθεί κάποιον φίλο του. Γενικά είναι τέρας υγείας. Εκανε φυσικά και τις τρεις δόσεις του εμβολίου για την Covid-19, θεωρούσε όμως ότι δεν χρειαζόταν να κάνει και την τέταρτη. Παρακολουθώντας άλλωστε τη διεθνή πρακτική, έβλεπε ότι λίγες είναι οι χώρες όπου προβλέπεται δεύτερη αναμνηστική δόση γι’ ανθρώπους σαν κι αυτόν. Κι ύστερα άκουσε τον καθηγητή Πνευμονολογίας Νίκο Τζανάκη που είπε ότι «εμείς, οι άνω των 60, όλο και κάτι έχουμε. Λίγο ζάχαρο, λίγη πίεση… Αν νομίζουμε πως δεν έχουμε, απλώς δεν το έχουμε καταλάβει». Οπότε έτρεξε κι έκλεισε ραντεβού.
Ας πάρουμε έναν άλλο πατριώτη που κοντεύει τα 50 και, παρόλο που δεν έχει κι αυτός σοβαρά προβλήματα υγείας, σκεπτόταν να κάνει καλού-κακού την τέταρτη δόση μόλις άνοιγε η πλατφόρμα. Ακουσε όμως τον καθηγητή Υγιεινής και Επιδημιολογίας Γκίκα Μαγιορκίνη που είπε ότι για τον γενικό πληθυσμό δεν υπάρχει μεγάλο όφελος από αυτήν τη δόση, σκέφτηκε ότι τα εμβόλια που κυκλοφορούν είναι πεπαλαιωμένα καθώς βασίζονται στο αρχικό στέλεχος του ιού και είπε να περιμένει μέχρι το φθινόπωρο που θα έρθουν τα καινούργια και ενισχυμένα. Υστερα όμως άκουσε την πρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρία Θεοδωρίδου που είπε ότι τα νέας γενιάς εμβόλια δεν θα είναι μάλλον έτοιμα ούτε τον χειμώνα. Και μπερδεύτηκε εντελώς.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα πει στον πρώτο φίλο μας αν έκανε καλά; Κανείς, δεν έχει άλλωστε και σημασία. Ποιος θα πει στον δεύτερο φίλο μας τι πρέπει να κάνει; Ο ίδιος, αφού σταθμίσει όλα τα δεδομένα της καθημερινότητάς του. Φέρουν ευθύνη οι καθηγητές που δεν είναι «μπετόν»; Οχι, δεν ζούμε σε ολοκληρωτικό καθεστώς, ο καθένας μπορεί να εκφράζει ελεύθερα την άποψή του.
Το μεγάλο μάθημα ύστερα από δυόμισι σχεδόν χρόνια με τον κορωνοϊό δεν είναι απλώς ότι πρέπει να μάθουμε να ζούμε μαζί του. Αλλά και ότι αποδεικνύει συνεχώς πως είναι πιο γρήγορος – παραλίγο να γράψω πιο έξυπνος – από εμάς. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε: τα εμβόλια αποτελούν μια συγκλονιστική κατάκτηση της επιστήμης και στη συγκεκριμένη περίπτωση μάς προστατεύουν από βαριά νόσηση και θάνατο. Σημαίνει πως δεν πρέπει να εφησυχάζουμε, να χαλαρώνουμε, να αδιαφορούμε: τα εμβόλια βρίσκονται πάντα σε μερικές μεταλλάξεις πίσω, δεν μας προστατεύουν από ήπια λοίμωξη, δεν αποτρέπουν τη διασπορά του ιού.
Αρα; Αρα οι Αρχές δεν πρέπει να συμπεριφέρονται σαν να μην τρέχει τίποτα ούτε να θυσιάζουν την ανάγκη λήψης των όποιων μέτρων στον βωμό της προσέλκυσης τουριστών. Κι εμείς, όσες δόσεις του εμβολίου κι αν έχουμε κάνει, πρέπει να συμπεριφερόμαστε σαν να μην έχουμε κάνει καμία. Αυτό δεν σημαίνει να κλειστούμε στο σπίτι μας. Σημαίνει να προσέχουμε. Και να φοράμε μάσκα εκεί που πρέπει.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις