Renault 5 Diamant: Τα διαμάντια είναι παντοτινά
Μισός αιώνας συμπληρώνεται από την εμφάνιση του Renault 5 και η γαλλική φίρμα εν όψει και της προϊοντικής αναβίωσής του, αποφάσισε να το γιορτάσει με ένα «πολύτιμο» πρωτότυπο restomod
To Renault 5 αποτελεί ένα από τα θρυλικότερα μοντέλα της γαλλικής φίρμας. Φέτος κλείνει μισό αιώνα ζωής καθώς πρωτοεμφανίστηκε το 1972, μετρώντας πέντε εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι τη διαδοχή του από τη δεύτερη γενιά που διατέθηκε το 1984.
Με δεδομένα τα παραπάνω η γαλλική φίρμα αποφάσισε να γιορτάσει τα «γενέθλια» του Renault 5, παραδίδοντας στον γάλλο σχεδιαστή Pierre Gonalons την σχεδιαστική επιμέλεια ενός ηλεκτροκίνητου restomod του αρχέτυπου R5, ο οποίος φρόντισε να περιβάλει το κλασικό μοντέλο με μια αύρα γαλλικής πολυτέλειας και σχεδιαστικής καινοτομίας.
Με την ονομασία Diamant, η νέα πρωτότυπη εκδοχή του Renault 5 ξεχωρίζει από την ροζ χρυσίζουσα απόχρωση και υιοθετεί φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στην κοπή του διαμαντιού. Στις ιδιάζουσες λεπτομέρειες συγκαταλέγονται οι χαρακτηριστικού σχεδιασμού τροχοί που φέρουν το μοτίβο του ήλιου στην πλήμνη τους.
Οι παραδοσιακές χειρολαβές έχουν αντικατασταθεί από σφαιρικές επιφάνειες αφής οι οποίες επιτρέπουν το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου με την αναγνώριση δακτυλικού αποτυπώματος.
Ο κύκλος είναι ένα μοτίβο που επανέρχεται στην εικαστική αναδιαμόρφωση του Renault 5 καθώς στις ίδια κυκλικές φόρμες υπακούει επίσης ο επιλογέας ταχυτήτων και οι διακόπτες των παραθύρων.
Το εσωτερικό επενδύουν οι ίδιες ροζ-χρυσές λεπτομέρειες που αποπνέει και το εσωτερικό ενώ να σημειωθεί ότι οι μεταλλικές επιφάνειες αποτελούνται από επιχρυσωμένο χαλκό. Το πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο του θαλάμου επιβατών είναι ωστόσο το τιμόνι το οποίο εκτός από τον παράξενο σχεδιασμό, κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο μάρμαρο.
Με δεδομένο ότι πρόκειται για μια σύγχρονη αναπροσαρμογή, το Renault 5 Diamant επιτρέπει στον εαυτό του μια σειρά από σύγχρονες ευκολίες. Σε αυτές συγκαταλέγεται ένα smartphone στο κέντρο του ταμπλό, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, το οποίο αναλαμβάνει τον ρόλο του infotainment ενώ πίσω από το τιμόνι παίρνουν θέση τρία ψηφιακά όργανα για τις ζωτικές ενδείξεις του ηλεκτρικού συνόλου και όχι μόνο.
Αν και προς το παρόν η Renault δεν δημοσιοποιεί λεπτομέρειες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του παραπάνω συνόλου, προφανώς αυτή η απόφαση οφείλεται στις προοπτικές αναβίωσης του Renault 5 το οποίο όπως είναι γνωστό θα αποκτήσει σύντομα συνέχεια ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο στο πλαίσιο της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της γαλλικής φίρμας.
Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί η αναγεννημένη ηλεκτρική έκδοση ευρείας παραγωγής του Renault 5 θα αποκτήσει και μια έκδοση επιδόσεων με την υπογραφή της Alpine.
- Κιμ Γιονγκ Ουν: Προειδοποιεί για κίνδυνο πυρηνικού πολέμου
- Ουκρανία: Παρίσι και Λονδίνο υπόσχονται να μην αφήσουν τον Πούτιν να «πετύχει τους σκοπούς του»
- Στα «ΝΕΑ» της Παρασκευής: Μια αλλαγή που ανατρέπει το σκηνικό
- Η βαθμολογία στον όμιλο της Εθνικής μετά την ήττα στο Λονδίνο
- Θα μπουν οι ΗΠΑ στο στόχαστρο των εκδικητών ομολόγων;
- Euroleague: Η βαθμολογία μετά τη νίκη του Ολυμπιακού επί της Μπασκόνια