Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ΟΤΟΕ: Προβλήματα με την ψηφιακή κάρτα εργασίας – Τι συμβαίνει με τους «διευθύνοντες υπαλλήλους»

ΟΤΟΕ: Προβλήματα με την ψηφιακή κάρτα εργασίας – Τι συμβαίνει με τους «διευθύνοντες υπαλλήλους»

Παρατηρούνται προβλήματα ορθής καταγραφής του πραγματικού χρόνου εργασίας των εργαζομένων με φυσική παρουσία

Διάφορα προβλήματα παρουσιάζονται από την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας στον τραπεζικό κλάδο, όπως επισημαίνει η ΟΤΟΕ, επικαλούμενη πληροφόρηση από τους συλλόγους-μέλη της.

Μεταξύ άλλων, παρατηρούνται προβλήματα ορθής καταγραφής του πραγματικού χρόνου εργασίας των εργαζομένων με φυσική παρουσία (δήλωση εισόδου μετά την πραγματική έναρξη της εργασίας ή/και δήλωση εξόδου πριν την πραγματική της ολοκλήρωση, ή ακόμα και συνέχισή της με μη δηλωμένη τηλεργασία) αλλά και προβλήματα ορθής εφαρμογής των κριτηρίων για τον χαρακτηρισμό των διευθυνόντων υπαλλήλων κατά την απογραφική διαδικασία σε κάθε Τράπεζα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζεται καταχρηστικά ασυνήθιστα υψηλός αριθμός «διευθυνόντων υπαλλήλων» οι οποίοι θεωρούνται «ελεύθεροι ωραρίου».

Διαβάστε επίσης: Ολα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την ψηφιακή κάρτα εργασίας

Με βάση αυτή την εικόνα, η ΟΤΟΕ απέστειλε την Τετάρτη 6 Ιουλίου, επιστολή στις διοικήσεις των τραπεζών εφιστώντας τους την προσοχή στην ανάγκη ορθής καταγραφής του ωραρίου εργασίας και των τυχόν υπερβάσεων αυτού, καθώς και στην ανάγκη διμερούς παρακολούθησης και αντιμετώπισης των παρατηρούμενων προβλημάτων.

Το κείμενο της επιστολής

«Σε υλοποίηση του ν. 4808/2021 και της 49758/2022 Υ.Α για την ψηφιακή κάρτα εργασίας, από την 1.7.2022 όλες οι Τράπεζες υποχρεούνται και ήδη ξεκίνησαν να εφαρμόζουν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας, συνδεδεμένο σε πραγματικό χρόνο με το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.

Ειδικά στις Τράπεζες η ψηφιακή κάρτα εργασίας οφείλει να αποτελέσει μέσο διασφάλισης του συμβατικού ωραρίου όλων των Τραπεζοϋπαλλήλων, με ορθή καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας και άμεση καταβολή της νόμιμα προβλεπόμενης αμοιβής σε οποιαδήποτε περίπτωση υπέρβασης του συμβατικού ωραρίου (υπερεργασία, υπερωρία κλπ).

Επειδή ήδη λαμβάνουμε αναφορές από Συλλόγους-μέλη μας για:

• Προβλήματα ορθής καταγραφής του πραγματικού χρόνου εργασίας των εργαζομένων με φυσική παρουσία (δήλωση εισόδου μετά την πραγματική έναρξη της εργασίας ή/και δήλωση εξόδου πριν την πραγματική της ολοκλήρωση, ή ακόμα και συνέχισή της με μη δηλωμένη τηλεργασία).

• Προβλήματα ορθής εφαρμογής των κριτηρίων για τον χαρακτηρισμό των διευθυνόντων υπαλλήλων κατά την απογραφική διαδικασία σε κάθε Τράπεζα, με συνέπεια να εμφανίζεται καταχρηστικά ασυνήθιστα υψηλός αριθμός «διευθυνόντων υπαλλήλων» οι οποίοι θεωρούνται «ελεύθεροι ωραρίου».

• Προβλήματα από την εξαίρεση της τηλεργασίας από την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας. Για την εξαίρεση αυτή υπάρχει, από την πλευρά της Πολιτείας, σοβαρή καθυστέρηση ένταξης στην ψηφιακή κάρτα εργασίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η ορθή καταγραφή και τήρηση του συμβατικού ωραρίου καθώς και η πλήρης άσκηση του δικαιώματος αποσύνδεσης του εργαζόμενου, το οποίο στον κλάδο μας, βάσει της οικείας ΣΣΕ, οφείλει να διασφαλίζει πλήρως ο εργοδότης.

Δεδομένου ότι η κύρια ευθύνη καταγραφής και τήρησης του ωραρίου παραμένει στον εργοδότη και επειδή τα παραπάνω προβλήματα ή και όποια άλλα προκύψουν στην πορεία πρέπει να παρακολουθούνται συστηματικά και από κοινού με τη συλλογική εκπροσώπηση σε κάθε χώρο, θεωρούμε επιβεβλημένο:

• Να υπάρχει πλήρης ενημέρωση και συμμετοχή εκπροσώπου του πλέον αντιπροσωπευτικού Συλλόγου στις διαδικασίες εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας.

• Να υπάρχει διμερής μηχανισμός παρακολούθησης των εφαρμογών τηλεργασίας, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα de facto επέκτασης του πραγματικού χρόνου εργασίας και αδυναμίας εξισορρόπησης οικογενειακής-εργασιακής ζωής.

Τι ζητά η ΟΤΟΕ

1. Παρακολουθούμε και θα παρακολουθούμε στενά, μαζί με τους Συλλόγους –μέλη μας, τις εφαρμογές της ψηφιακής κάρτας εργασίας στον κλάδο.

2. Θα πράξουμε ό,τι είναι απαραίτητο προκειμένου η Ψηφιακή Κάρτα να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για τους εργαζόμενους.

3. Θεωρούμε ότι η Πολιτεία έχει υποχρέωση, να στηρίξει τη σωστή εφαρμογή του Νόμου, έτσι ώστε να διασφαλίζεται το ωράριο των εργαζομένων και να καταγράφονται, άρα και να πληρώνονται, οι όποιες υπερβάσεις του συμβατικού ωραρίου».

Η ΟΤΟΕ τέλος δηλώνει ότι τόσο η ίδια όσο και οι σύλλογοι – μέλη της παρακολουθούν από κοντά την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας. Καλεί δε κάθε εργαζόμενο του κλάδου να αναφέρει στο σύλλογό του, κάθε τυχόν παράβαση ή διαστρέβλωση των νόμιμα προβλεπόμενων για την τήρηση του ωραρίου και για την καταγραφή και αμοιβή του πραγματικού χρόνου εργασίας.

Must in

Απότομη πτώση στα αποθέματα γλυκού νερού – Ανησυχία για παγκόσμια ξηρασία

Η ποσότητα γλυκού νερού που χάθηκε σε μια δεκαετία ξεπερνά κατά 35.000 φορές τη λίμνη του Μαραθώνα. Η προειδοποίηση του ΟΗΕ και ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024