Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Τι; Κανένας εργοδότης δε θα εκτιμήσει ένα βιογραφικό που έρχεται από Hotmail;

Τι; Κανένας εργοδότης δε θα εκτιμήσει ένα βιογραφικό που έρχεται από Hotmail;

Τι λέει η vintage διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας για το εργασιακό σας μέλλον;

Ο Sree Sreenivasan, ένας μαρκετίστας με επιτυχημένο βιογραφικό στον ψηφιακό κόσμο, πυροδότησε μια έντονη συζήτηση στο LinkedIn όταν πρότεινε ότι οποιαδήποτε αίτηση εργασίας έρχεται από @hotmail.com μπορεί να είναι λόγος για να απορριφθεί.

«Όταν βλέπετε ένα βιογραφικό με διεύθυνση Hotmail, τι κάνετε;» έγραψε. «Τους αντιμετωπίζετε όπως τους άλλους; Το απορρίπτετε αμέσως; Κάποια άλλη απάντηση;».

Οι απαντήσεις κυμαίνονταν από ενοχλημένες («Αυτό θα ήταν το ίδιο με το να κοροϊδεύεις ένα Toyota 15 ετών που δεν έχει σκουριά και εξακολουθεί να λειτουργεί σαν καινούργιο. Λειτουργεί, κάνει τη δουλειά του και είναι δικό μου. Ξεπεράστε το»), σε εξοργισμένους («Αν το email μου δεν μου δίνει τη δουλειά, τότε δεν την ήθελα εξαρχής!») και σε επιδεικτικά επιθετικούς («Αφού το κάνετε αυτό, πρέπει να τους εντοπίσετε, να τους βρείτε και να τους φυτέψετε μια σφαίρα στο κεφάλι. Αυτό θα τους ταίριαζε»).

Ο σάλος έδειξε ότι οι άνθρωποι όχι μόνο χρησιμοποιούν μια από τις παλαιότερες υπηρεσίες webmail στον κόσμο, αλλά είναι και φανατικοί οπαδοί λογαριασμών που ορισμένοι χρησιμοποιούν εδώ και δεκαετίες.

Αλλά έχει όντως σημασία ένας τομέας Hotmail για τους υπεύθυνους προσλήψεων για εργασία; Τι γίνεται με άλλες μακροχρόνιες υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως η AOL ή το Yahoo ή το Outlook; Υπεύθυνοι προσλήψεων, διευθυντές προσλήψεων, δικηγόροι και ειδικοί σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό ότι δεν είναι συνετό για τις επιχειρήσεις να απορρίπτουν μια αίτηση εργασίας λόγω ενός παλαιού τομέα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Ωστόσο, μπορεί να είναι καιρός να σκεφτείτε την αλλαγή σε κάτι πιο φρέσκο.

Ορισμένοι μπορεί να θεωρούν τους υποστηρικτές του Hotmail ως ανθρώπους που δεν έχουν τεχνολογικές γνώσεις / Photo: Unsplash

Το Hotmail ξεκίνησε το 1996 ως μία από τις πρώτες δημόσιες υπηρεσίες webmail. Αρχικά στυλιζαρισμένο ως HoTMaiL για να τονίσει την ύπαρξή του στον ιστό (η HTML παρέχει τα δομικά στοιχεία για τις περισσότερες ιστοσελίδες) και επειδή οι περιπτώσεις μίξης ήταν ανεξήγητα δημοφιλείς εκείνη την εποχή, το Hotmail προσέφερε όλα όσα δεν προσέφερε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που βασιζόταν σε ISP. Πιο συγκεκριμένα, ενώ οι σύγχρονοί του ήταν συνδεδεμένοι με μια συγκεκριμένη συσκευή, οι χρήστες μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στο Hotmail από οποιονδήποτε υπολογιστή σε όλο τον κόσμο.

Περίπου την ίδια εποχή που η Yahoo εξαγόρασε τον κύριο ανταγωνιστή της, την Four11 RocketMail, το Hotmail πέρασε στη Microsoft και υποβλήθηκε σε μια σειρά εκστρατειών επαναπροσδιορισμού της επωνυμίας του: MSN Hotmail, Windows Live Hotmail και, τέλος, Outlook.com.

Όταν η Microsoft άρχισε να ενθαρρύνει τους χρήστες του Hotmail να μεταβούν στο Outlook το 2012, χρησιμοποίησε γλώσσα όπως «αναβάθμιση» και αναφέρθηκε στο Outlook ως «σύγχρονο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο». Αυτό έκανε το Hotmail, που ήταν ήδη ένα παλαιό εμπορικό σήμα στα χρόνια του διαδικτύου, 20 ετών σχεδόν, να φαίνεται εντελώς αρχαϊκό.

Αυτή η κληρονομιά είναι ο λόγος για τον οποίο ορισμένοι μπορεί να θεωρούν τους υποστηρικτές του Hotmail ως ανθρώπους που δεν έχουν τεχνολογικές γνώσεις.

«Προφανώς, οι ηγέτες της πληροφορικής και όσοι προσλαμβάνουν άτομα για την πληροφορική, θέλουν τεχνολογικά προηγμένα άτομα», δήλωσε ο Mike Clements, διευθυντής του υποκαταστήματος της Robert Half Technology, μέρος της μεγαλύτερης παγκοσμίως εταιρείας παροχής λογιστικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών προσωπικού.

Ένα «ξεπερασμένο» ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μπορεί μερικές φορές να παίζει «πολύ, πολύ μικρό» ρόλο στην αξιολόγηση ενός υποψηφίου, αλλά είναι ένα πολύ ελάχιστο στοιχείο σε σύγκριση με τις δεξιότητες και τις ικανότητές του. Και δεν μπορεί να σκεφτεί καμία φορά που η αίτηση κάποιου να απορρίφθηκε αποκλειστικά και μόνο λόγω ενός τομέα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

«Δεν έχει παίξει ρόλο στο αν κάποιος υποψήφιος αποκλείστηκε από την εξέταση», δήλωσε ο Clements.

Αλλά σημείωσε επίσης ότι υπάρχει έλλειψη υποψηφίων για τις θέσεις εργασίας πληροφορικής για τις οποίες κάνει προσλήψεις. Σε κλάδους όπου υπάρχουν περισσότεροι υποψήφιοι από τις διαθέσιμες θέσεις, όπως η δημοσιογραφία, είναι πιθανό οι κριτές να καταλήξουν να βασίζονται σε απλές αλλά λανθασμένες ενδείξεις για να αναλύσουν ένα βουνό βιογραφικών σημειωμάτων.

«Οι άνθρωποι πάντα χρησιμοποιούσαν διάφορες τεχνικές αξιολόγησης και επιλογής», δήλωσε ο Erik Brynjolfsson, διευθυντής της Πρωτοβουλίας του MIT για την Ψηφιακή Οικονομία. «Το να αγνοούμε τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν παλαιότερη τεχνολογία δεν μου φαίνεται ως ιδιαίτερα αποτελεσματικός τρόπος για να διαλέξουμε τους ανθρώπους».

Δεν είναι ένα ουσιαστικό κομμάτι δεδομένων

Οι υποψήφιοι για εργασία υποβάλλουν πολλές πληροφορίες για τον εαυτό τους σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν πιθανούς εργοδότες. Η συμβατική σοφία τους οδηγεί συχνά να ξεκινούν το βιογραφικό τους με μια συνοπτική δήλωση και το ιστορικό προηγούμενης απασχόλησης, περνώντας σε ακαδημαϊκά προσόντα, βραβεία και άλλα διάφορα.

Ο Chris J. Collins, αναπληρωτής καθηγητής σπουδών διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού στο Πανεπιστήμιο Cornell, διερωτάται αν όλα αυτά έχουν σημασία.

«Συχνά υπερεκτιμούμε ορισμένες πληροφορίες που μπορεί να μην μας λένε πολλά για τις δεξιότητες ή τις ικανότητες του υποψηφίου», δήλωσε, αναφέροντας ως υπερεκτιμημένα στοιχεία τους τίτλους εργασίας, τα ονόματα προηγούμενων εργοδοτών και τη διάρκεια της υπηρεσίας.

Ο Collins προτιμά τις συνεντεύξεις, τα τεστ επιλογής και τα πραγματικά παραδείγματα των δεξιοτήτων ενός υποψηφίου ως καλύτερο μέτρο της μελλοντικής απόδοσης από οτιδήποτε άλλο στο βιογραφικό του. Κατά την εκτίμησή του, δεν υπάρχει απολύτως τίποτα που να μπορεί να αποδειχθεί από την επιλογή ενός τομέα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Στην εφημερίδα Seattle Times, ο ειδησεογράφος Thomas Wilburn συμμετέχει περιστασιακά στην πρόσληψη και βοηθά στην επιλογή των ασκούμενων. Επειδή η ανάπτυξη στις αίθουσες ειδήσεων είναι ακόμη ένα σχετικά νέο επάγγελμα, είπε ο Wilburn, κανένας προγραμματιστής ειδήσεων δεν έχει την ίδια εμπειρία. Αυτό σημαίνει ότι οι προγραμματιστές συχνά αναζητούν τρόπους για να προσδιορίσουν την τεχνική ικανότητα των συναδέλφων και των μελλοντικών υπαλλήλων.

«Οι δεξιότητες του ατόμου, η συμμετοχή του στην κοινότητα και το σύνολο του έργου του είναι πολύ πιο σημαντικά από το μέιλ του», δήλωσε ο Wilburn.

«Είναι κάτι που πιθανότατα θα πρόσεχα τελικά. Αυτές τις μέρες το να έχεις μια διεύθυνση Hotmail σημαίνει ότι υπάρχει ένας βαθμός παλαιότητας και θα με ενδιέφερε αυτό. Και είναι κάτι για το οποίο πιθανώς θα ρωτούσα κάποιον», είπε.

Αλλά ο Wilburn δήλωσε ότι δεν ξέρει αν μια διεύθυνση Hotmail θα θεωρούνταν σημαντική τελικά.

«Οι άνθρωποι που νοιάζονται για το μέιλ του άλλου δεν με ενδιαφέρουν τελικά. Νομίζω ότι οι άνθρωποι που το βλέπουν ως σημαντικό είναι πιο προβληματικοί από τους ανθρώπους που τα χρησιμοποιούν».

Οι αγωγές για διακρίσεις λόγω ηλικίας με γνώμονα την τεχνολογία, Hotmail ή όχι, γίνονται καθημερινές / Photo: Unsplash

Θα μπορούσε να έχει νομικές συνέπειες

Πολλοί από τους ανθρώπους που σχολίασαν την αρχική ανάρτηση του Sreenivasan αναρωτήθηκαν αν η διάκριση σε βάρος των ανθρώπων με βάση τη χρήση του Hotmail εμπεριείχε κάποιο βαθμό ηλικιακής διάκρισης.

Μπορεί να είχαν δίκιο.

Οι αιτούντες θα μπορούσαν να ακολουθήσουν δύο δρόμους για να υποστηρίξουν ότι, σύμφωνα με την ομοσπονδιακή νομοθεσία, αυτό θα μπορούσε να αποτελεί διάκριση, δήλωσε η Stephanie Bornstein, αναπληρώτρια καθηγήτρια νομικής στο Πανεπιστήμιο της Φλόριντα.

Εάν ένας υποψήφιος αντιμετωπίζεται διαφορετικά με βάση στερεότυπα που σχετίζονται με την ηλικία – για παράδειγμα, «οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν παλαιότερη τεχνολογία είναι πιθανότατα μεγαλύτεροι σε ηλικία και, ως εκ τούτου, λιγότερο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία» – ο εν λόγω υποψήφιος θα μπορούσε να υποστηρίξει ότι υπέστη διάκριση λόγω ηλικίας. Αυτό είναι γνωστό ως διαφορετική μεταχείριση.

Εάν μια πολιτική ή πρακτική εφαρμόζεται σε όλους εξίσου, αλλά καταλήγει να πλήττει δυσανάλογα μια ομάδα ατόμων με βάση την ηλικία – για παράδειγμα, «ένας εργοδότης δεν θα εξετάσει κανέναν που χρησιμοποιεί παλαιότερη τεχνολογία, γεγονός που αποκλείει από την εξέταση έναν δυσανάλογα μεγάλο αριθμό ηλικιωμένων ατόμων, εκ των οποίων περισσότεροι χρησιμοποιούν παλαιότερη τεχνολογία» – ο αιτών θα μπορούσε επίσης να ισχυριστεί ότι υφίσταται διάκριση λόγω ηλικίας. Αυτό είναι γνωστό ως ανόμοιος αντίκτυπος.

Σε κάθε περίπτωση, ο αιτών «πρέπει να αποδείξει πολλά για να κερδίσει πραγματικά μια αγωγή για διακρίσεις», δήλωσε η Bornstein.

Οι αγωγές για διακρίσεις λόγω ηλικίας με γνώμονα την τεχνολογία, Hotmail ή όχι, γίνονται καθημερινές. Τον Δεκέμβριο του 2018, κατατέθηκε ομαδική αγωγή εκ μέρους των Communications Workers of America και χρηστών του Facebook άνω των 40 ετών, αφού αποκαλύφθηκε ότι μεγάλοι εργοδότες χρησιμοποιούσαν ηλικιακή στόχευση για την προβολή διαφημίσεων πρόσληψης στο Facebook. Μία από τις διαφημίσεις, για ευκαιρίες απασχόλησης στην T-Mobile, ήταν ορατή μόνο σε άτομα ηλικίας 18 έως 35 ετών. Μια άλλη, για το Facebook, μπορούσε να προβληθεί μόνο από νέους 21 έως 55 ετών.

«Όπως πολλές τεχνολογίες στη σύγχρονη οικονομία, το Facebook έχει μια απίστευτη ικανότητα να ενημερώνει τους εργαζόμενους για οικονομικές ευκαιρίες, όπως θέσεις εργασίας», έγραψαν οι δικηγόροι του ενάγοντος. Συνέχισαν: «Το Facebook έχει μετατρέψει το ισχυρό διαφημιστικό του πρόγραμμα σε αγωγό για διακρίσεις λόγω ηλικίας- και τώρα οι ενάγοντες διαπίστωσαν ότι οι εθνικοί εργοδότες έχουν συντονιστεί με το Facebook για να αποκλείσουν ένα τεράστιο τμήμα του αμερικανικού εργατικού δυναμικού από τη λήψη διαφημίσεων εργασίας, προσλήψεων και ευκαιριών πρόσληψης».

Να είστε εξοικειωμένοι με τα πάντα

Ενώ η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κάποιου μπορεί να μην είναι σημαντική, η εξοικείωση με ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών είναι σημαντική, ειδικά σε ορισμένους από τους νεότερους τομείς της δημοσιογραφίας.

«Αν κοιτάξετε τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται ο κλάδος, ανάλογα με τη δουλειά, και εξαρτάται απολύτως από τη δουλειά … νομίζω ότι υπάρχει βάσιμο επιχείρημα ότι μάλλον θα πρέπει πραγματικά να είστε εξοικειωμένοι με το πώς λειτουργεί το Gmail», δήλωσε ο Wilburn, ο προγραμματιστής στο Σιάτλ, αναφερόμενος συγκεκριμένα σε καριέρες στην εμπλοκή του κοινού και στα ενημερωτικά δελτία.

«Από την άλλη πρέπει να είμαστε λιγότερο σνομπ όσον αφορά τις πλατφόρμες, διότι περιορίζει την ικανότητά μας να σκεφτόμαστε ανθρώπινα για το κοινό μας» συνέχισε «Δεν θα πάθαινε κανείς από μας τίποτα αν περνούσε λόγο χρόνο ξανά στο Hotmail ή στο Yahoo».

Must in

Ο Ολυμπιακός, ο Παναθηναϊκός και ο… Σπανούλης: Γιατί ο Λεσόρ άλλαξε τα δεδομένα στη Euroleague (pics)

Ο Ματίας Λεσόρ και η μεγάλη απουσία του αλλάζει τα δεδομένα στη Euroleague – Η… πτώση του Παναθηναϊκού και το πρώτο φαβορί για την κούπα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο