Pisa: Τι έδειξαν οι διαγνωστικές εξετάσεις σε Δημοτικό και Γυμνάσιο
Σε αναζήτηση των αιτιών για την πτώση των επιδόσεων το υπουργείο Παιδείας που απαιτείται τώρα να λάβει συγκεκριμένα μέτρα
Τραυματική είναι η μετάβαση των μαθητών και μαθητριών της χώρας από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, καθώς οι επιδόσεις τους και ο βαθμός κατανόησης των μαθημάτων τους, από την μια βαθμίδα στην άλλη «πέφτει» κατακόρυφα…
Σ αυτή την μετάβαση, τα Μαθηματικά αποτελούν το «αδύναμο σημείο» των μαθητών και μαθητριών των σχολείων μας, με τη μεγαλύτερη μερίδα των εξετασθέντων από το Γυμνάσιο στην περίφημη ελληνική Pisa να μην απαντούν σωστά στις διαγνωστικές ερωτήσεις που τους δόθηκαν (45,5% μόνο του συνόλου των απαντήσεων είναι σωστές), ενώ το 57% στην ίδια βαθμίδα να απαντούν σωστά στα θέματα της Γλώσσας.
Στο Γυμνάσιο μάλιστα στις ερωτήσεις του πιο σύνθετου επιπέδου ερωτήσεων οι μαθητές και μαθήτριες δείχνουν σε μεγάλα ποσοστά «να μην το καταλαβαίνουν». Είναι προφανές βέβαια ότι δεν φταίνε οι μαθητές και μαθήτριες των σχολείων μας για την αδυναμία τους να απαντήσουν σωστά στην σειρά ερωτημάτων που τους τέθηκαν, αλλά ο τρόπος διδασκαλίας τους, καθώς τα αποτελέσματα της ελληνικής Pisa δείχνουν ένα εκπαιδευτικό «χάσμα» στην κατανόηση της διδακτέας ύλης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Κι αυτό γιατί ο ξαφνικός και χωρίς κανένα επίπεδο ομαλής μετάβασης «επιστημονικός» λόγος των βιβλίων αλλά και της διδασκαλίας δεν επιτρέπει σε πολλά παιδια να παρακολουθήσουν την ύλη που διδάσκεται.
Οι εξετάσεις της ελληνικής «Pisa» διενεργήθηκαν μα ανώνυμα ερωτηματολόγια διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου, σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’ τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών.
‘Όσον αφορά το Δημοτικό: Στις εξετάσεις συμμετείχαν 261 Δημοτικά σχολεία και 4.830 μαθητές και μαθήτριες από όλη τη χώρα. Στη Γλώσσα το 73% του συνόλου των απαντήσεων ήταν σωστές και στα Μαθηματικά το 65,5%. Με «άριστα» (αν μπορούμε να αντιστοιχίσουμε την αξιολόγηση που γίνεται η οποία δεν αποδίδεται με βαθμολογίες, αλλά με τους όρους «σωστό» ή «λάθος«) το 32:
– Το 25% των μαθητών/μαθητριών συγκέντρωσαν απαντήσεις από 30 και πάνω (30-32),
– Το 50% από 27 και πάνω (27-32) και
– Το 25% από 24 και κάτω.
Στα Μαθηματικά με το αντίστοιχο «άριστα» στο 40:
-Το 25% των μαθητών/μαθητριών συγκέντρωσαν απαντήσεις από 36 και πάνω (36-40),
-Το 50% από 30 και πάνω (30-40)
– Το 25% από 23 και κάτω.
Για το Γυμνάσιο: Στις εξετάσεις συμμετείχαν 293 Γυμνάσια και 6.581 μαθητές και μαθήτριες από όλη τη χώρα. Στη Γλώσσα το 57% του συνόλου των απαντήσεων ήταν σωστές, ενώ στα Μαθηματικά το 45,5% των απαντήσεων ήταν σωστές
Και συγκεκριμένα στη Γλώσσα:
-Το 25% των μαθητών/μαθητριών έδωσαν απαντήσεις από 26 και πάνω (26-32),
– Το 50% από 23 και πάνω (23-32) και
– Το 25% από 19 και κάτω.
Στα Μαθηματικά
-Το 25% των μαθητών/μαθητριών έδωσαν απαντήσεις από 27 και πάνω (27-40),
– Το 50% από 21 και πάνω (21-40) και
– Το 25% από 17 και κάτω.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη
- Ο Δημήτρης Τζιόβας αναλύει τη σχέση ιστορίας και μυθιστοριογραφίας
- Τα ζώδια σήμερα: Τι ωραία, τι καλά