SKIFT: Η ιστορική διαμάχη Τουρκίας και Ελλάδας στο Αιγαίο φουντώνει για το τουριστικό μάρκετινγκ
Η περιοχή του Αιγαίου χαρακτηρίζεται από το δημοσίευμα ως ζωτικής σημασίας για την τουριστική βιομηχανία και των δύο χωρών
Το ζήτημα των αντιρρήσεων της Ελλάδας στην τουριστική καμπάνια της Τουρκίας με αιχμή το «TurkAegean», σημειώνει η ιστοσελίδα Skift, αναφέροντας ότι μπορεί να πέρασε ως θέμα τουριστικής προώθησης ωστόσο στη συνέχεια μετατράπηκε σε θέμα γεωπολιτικής. Με δεδομένο όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ότι οι δύο χώρες πηγαίνουν σε εκλογές το 2023 το ζήτημα μπορεί να αποδειχθεί μεγάλο και για τα δύο κυβερνώντα κόμματα.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι η τουριστική καμπάνια της Τουρκίας φέρνει αντιμέτωπες ξανά Αθήνα και Άγκυρα, δύο συμμάχους του ΝΑΤΟ, καθώς κάτι που θα μπορούσε να είναι μία συνηθισμένη διαφημιστική καμπάνια, ερμηνεύεται τώρα από την Ελλάδα ως μέρος του τουρκικού αφηγήματος για να νομιμοποιήσει τις διεκδικήσεις της για το Αιγαίο Πέλαγος.
Επικρίσεις και προς την ΕΕ
Η Αθήνα ήταν επικριτική και απέναντι στην ΕΕ για την έγκριση που έδωσε στο αίτημα της Τουρκίας για το σήμα με τον όρο TurkAegean.
Αν και οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να υποβάλει αίτημα για εμπορικό σήμα στην υπηρεσία πνευματικής ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ζήτημα περιπλέκεται λόγω των μη νόμιμων αξιώσεων της Τουρκίας στα ελληνικά νησιά, όπως δηλώνει στην ιστοσελίδα ο Ανδρέας Παπαθεοδώρου, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Αναγνωρίζοντας ότι η ανατολική ακτή του Αιγαίου ανήκει στην Τουρκία, ο Παπαθεοδώρου είπε ότι το θέμα δεν θα είχε κλιμακωθεί αν η Άγκυρα είχε επιμείνει στην τουριστική οπτική, σημειώνοντας ότι «αυτή η ανάμειξη του τουρισμού με τη γεωπολιτική έχει περιπλέξει την κατάσταση».
Όπως σημειώνει το άρθρο το θέμα αποκτά επίσης διαστάσεις και στο πλαίσιο των επικείμενων εκλογών και στις δύο χώρες το 2023. Αν και οι δύο κυβερνήσεις διαψεύδουν, όπως σημειώνει το άρθρο τις φήμες για πρόωρες εκλογές το θέμα του Αιγαίου σίγουρα θα βοηθούσε στην αύξηση της δημοτικότητας των κυβερνώντων κομμάτων .
Εν όψει των εκλογών, οι ηγεσίες και στις δύο χώρες μπορεί να ελπίζουν ότι θα αποκομίσουν εκλογικά οφέλη από κάποια αστοχία, δήλωσε ο Μπερκάι Μαντιρατζί, ανώτερος αναλυτής για την Τουρκία στο International Crisis Group, στο Skift σημειώνοντας ωστόσο ότι αυτό «μπορεί επίσης να είναι επικίνδυνο με περισσότερη στρατιωτική δραστηριότητα στις θάλασσες και τους ουρανούς».
Τι κρύβεται κάτω από τη διαμάχη Τουρκίας-Ελλάδας για το Αιγαίο
Το δημοσίευμα υπενθυμίζει ότι η διαμάχη μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας μετράει σχεδόν πέντε δεκαετίες και έχει όπως αναφέρει σε ανταγωνιστικές αξιώσεις κυριαρχίας σε θαλάσσιες ζώνες, εναέριο χώρο καθώς και νησιά και νησίδες στο Αιγαίο Πέλαγος.
Αναφέρει δε ότι οι εντάσεις στο Αιγαίο απείλησαν επίσης πόλεμο μεταξύ των συμμάχων του ΝΑΤΟ.
«Η ανακάλυψη πόρων υδρογονανθράκων στα ανοικτά των ακτών της Κύπρου, καθώς και η ναυτιλιακή συμφωνία της Τουρκίας με τη Λιβύη στα τέλη του 2019 πρόσθεσαν νέα επίπεδα πολυπλοκότητας στη διαμάχη», εξήγησε ο Μαντιρατζί στο Skift.
Με το δημοσίευμα να κάνει αναφορά στην κλιμάκωση της έντασης του 2020 καθώς και στην παρούσα κατάσταση μετά την κατάρρευση των συνομιλιών.
Σύμφωνα με το άρθρο εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου δεν εντυπωσιάζονται με αυτή την ανάμειξη του τουρισμού με τη γεωπολιτική. Πολύ περισσότερο, όταν ο τουρισμός μέχρι τώρα έχει χρησιμεύσει για την προώθηση της φιλίας μεταξύ των δύο χωρών.
Ζωτικής σημασίας το Αιγαίο για τον τουρισμό και στις δύο χώρες
Η περιοχή του Αιγαίου χαρακτηρίζεται από το δημοσίευμα ως ζωτικής σημασίας για την τουριστική βιομηχανία και των δύο χωρών.
Στην Τουρκία, η οικονομική επιβράδυνση ώθησε τους αξιωματούχους να λάβουν μέτρα για να προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες για τη θερινή περίοδο, κάτι που θα βοηθούσε επίσης στην άντληση περισσότερων ξένων νομισμάτων. «Η Ελλάδα και τα νησιά της αποτελούν άμεσο ανταγωνισμό στις τουριστικές προοπτικές της Τουρκίας», δηλώνει ο Μαντιρατζί στο Skift.
Η επακόλουθη υποτίμηση της τουρκικής λίρας τα τελευταία χρόνια, έχει καταστήσει την Τουρκία φθηνότερο προορισμό, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα και προστίθεται ότι η Τουρκία θέλει ξεκάθαρα να το αξιοποιήσει και να δείξει ότι προσφέρει τα ίδια προϊόντα θάλασσας και ήλιου με την Ελλάδα.
Και σε αυτό το πλαίσιο επιχειρεί να αξιοποιήσει το brand «Aegean».
«Χρησιμοποιούμε τον όρο τουρκικό Αιγαίο εδώ και καιρό»
Οι ταξιδιωτικές εταιρείες χρησιμοποιούν τον όρο «τουρκικό Αιγαίο» εδώ και πολύ καιρό, δήλωσε ο Ουφούκ Σετζγκίν, επικεφαλής μάρκετινγκ του ιστότοπου ταξιδιωτικών κρατήσεων HalalBooking.
Ο ίδιος αναφέρεται στην προώθηση συγκεκριμένων δρομολογίων σε περιοχές όπως οι περιοχές Μαρμαρίς, Αλικαρνασσός, Κουσάντασι και Τσεσμέ, υπό τον όρο Τουρκικό Αιγαίο, για να προσθέσει ότι την ίδια στιγμή προωθούν νησιά όπως η Ρόδος ή η Σαντορίνη ως «ελληνικό Αιγαίο».
Ο Σετζγκίν τονίζει ακόμα ότι είναι σημαντικό η διαμάχη των δύο χωρών για την Κύπρο και οι επεκτατικές προσπάθειες να επιλυθούν οριστικά, ειδικά υπό το πρίσμα της πρόσφατης σύγκρουσης Ρωσίας-Ουκρανίας.
- Εμμανουήλ Κριαράς: Πολιτικό θάρρος
- Κομισιόν για Ελλάδα: Ανάπτυξη 2,1% και πληθωρισμός 3% το 2024 – Πόσο θα μειωθεί το χρέος έως το 2026
- Κακοκαιρία Alexandros: Σύσκεψη στην Πολιτική Προστασία ενόψει των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων
- Πολυτεχνείο: Ποιοι σταθμοί του μετρό θα κλείσουν την Κυριακή
- Κιμ Καρντάσιαν: Σαν μια άλλη «Σοφία Λόρεν» ποζάρει για την νέα της συνεργασία με τους Dolce & Gabbana
- Live streaming: Η έκτακτη συνέντευξη Τύπου του Λουτσέσκου