Ηλιακό drone της Airbus κατέρριψε το ρεκόρ μη επανδρωμένης πτήσης
Το Zephyr S της Airbus προορίζεται για αναγνωριστικές και κατασκοπευτικές αποστολές.
- «Ο Λίβανος βρίσκεται στο χείλος της κατάρρευσης», λέει ο Μπορέλ
- «Οι θάνατοι από τροχαία ισοδυναμούν με 12 Τέμπη τον χρόνο - Πάνω από 120 θύματα εγκαταλείφθηκαν το 2024»
- Παρέμβαση Δένδια για τον καρκινοπαθή αστυνομικό - Διατάχθηκε ΕΔΕ για τα αίτια της καθυστέρησης
- Ο Κηφισός δεν θα άντεχε το νερό του Ντάνιελ ή της Βαλένθια - Καθηγητής του ΕΜΠ εξηγεί τον λόγο
Πειραματικό αεροσκάφος που κινείται με ηλιακή ενέργεια φαίνεται πως κατέρριψε το ρεκόρ διάρκειας για μη επανδρωμένη πτήση, έχοντας μείνει στον αέρα για 26 συνεχόμενες ημέρες.
Το Zephyr S της Airbus καταρρίπτει για το ρεκόρ για τουλάχιστον δεύτερη φορά, αρχικά το 2007 και ξανά το 2018.
Σχεδιασμένο αρχικά από τη βρετανική αμυντική βιομηχανία QinetiQ για στρατιωτική χρήση, το ελαφρύ αεροσκάφος «Ζέφυρος» πετά σε μεγάλο ύψος περίπου 18 χιλιομέτρων προκειμένου να αποφεύγει την αεροπορική κίνηση και τις άσχημες καιρικές συνθήκες.
Είναι εξοπλισμένο με μπαταρίες, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να πετά και κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Το νέο ρεκόρ δεν είναι επίσημο, προκύπτει όμως από τα δεδομένα πτήσης, τα οποία δείχνουν ότι το drone πέταξε από βάση στην Αριζόνα μέχρι το Μπελίζ της Κεντρικής Αμερικής και πίσω, αναφέρει το BBC.
Μάλιστα η πορεία του αεροσκάφους σχημάτισε τα γράμματα «UK», δηλαδή «Ηνωμένο Βασίλειο», μαζί με ένα υποτυπώδες σχέδιο του Στόουνχενζ.
Not sure about Stonehenge #ZULU82 day 27 @Airbus pic.twitter.com/fCSqha7SBr
— TheDroneSangoma (@TheDroneSangoma) July 12, 2022
Οι δοκιμές πραγματοποιούνται από τον αμερικανικό στρατό προκειμένου να δοκιμαστούν «η χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας, η διάρκεια ζωής των μπαταριών και η αποδοτικότητα των ηλιακών συλλεκτών».
Το Zephyr θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε αναγνωριστικές και κατασκοπευτικές πτήσεις, καθώς μπορεί να μεταδίδει αεροφωτογραφίες σαν δορυφόρος. Σε αντίθεση όμως με τους δορυφόρους, μπορεί να κρατά το βλέμμα του στραμμένο διαρκώς στην ίδια περιοχή.
Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι «επιστρέφει σε σένα», επισήμανε ο Τιμ Ρόμπινσον, αρχισυντάκτης του περιοδικού Aerospace. «Μπορείς να αναβαθμίσεις τους αισθητήρες, ή να αλλάξεις το φορτίο, ή να το αναβαθμίσεις με νέες τεχνολογίες» εξήγησε.
Μέχρι τη δημοσίευση του άρθρου του BBC, το Zephyr S δεν είχε προσγειωθεί ακόμα και οι χειριστές του γιόρταζαν την 27η ημέρα πτήσης.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις