Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Γιατί ο Gianni Versace εξακολουθεί να είναι ο αρχηγός του κόκκινου χαλιού

Γιατί ο Gianni Versace εξακολουθεί να είναι ο αρχηγός του κόκκινου χαλιού

Στην 25η επέτειο από τον τραγικό θάνατό του θυμόμαστε μία προφητική και συνάμα δραματική στιγμή της τελευταίας πασαρέλας του, τρεις εβδομάδες πριν τη δολοφονία του.

Είναι σχεδόν αδύνατο να διαβάσει κανείς για τη δολοφονία του Gianni Versace χωρίς την προσθήκη της περιγραφής «στα σκαλιά της έπαυλής του στο Μαϊάμι». Το γεγονός ότι ακόμη και η πιο σκοτεινή στιγμή στην ιστορία του Versace ήταν διανθισμένη με αίγλη είναι απόδειξη του τρόπου με τον οποίο ο οίκος ενσωμάτωσε τη λέξη πολυτέλεια στον κώδικα ντυσίματος. Ήταν τρομακτικό – και σπαρακτικό για όσους γνώρισαν από κοντά τη μεγαλοφυΐα του Gianni – αλλά η εικόνα του ίδιου του αίματός του να στάζει από τις σιδερένιες πύλες του παλάτσο ήταν μια στιγμή που ακόμη και ο κινηματογράφος θα δυσκολευόταν να φανταστεί. Κατά τη διάρκεια της επίδειξης SS98 του οίκου, η οποία είχε πραγματοποιηθεί μόλις τρεις εβδομάδες πριν από τη δολοφονία του, η Naomi Campbell περπάτησε σε μια πασαρέλα από ακριλικό πλαστικό λουσίτη με μια καραμπίνα στα χέρια της.

Η βίλα του Gianni Versace στο Μαϊάμι / Photo; Wikipedia Commons

Ήταν μια προφητική ανατροπή που φαινόταν να προέρχεται από ελληνική τραγωδία, με την κραυγή της Μέδουσας να έχει παγώσει την ιστορία της μόδας. Στο φλερτ του με το S&M, τα μεταλλικά πλέγματα, τα θρασύτατα ροκοκό prints και τις γουορχολικές παρεμβάσεις, ο Gianni ήταν εξίσου καινοτόμος και επαναστατικός με την Gabrielle Chanel και τον Cristóbal Balenciaga. Αλλά ήταν η συνένωση της μόδας και της ποπ κουλτούρας που όρισε ο Ιταλός μόδοστρος και έθεσε τις βάσεις για τη μόδα σήμερα. Μετέτρεψε τα υπεροπτικά σαλόνια υψηλής ραπτικής σε παγκόσμιο τσίρκο, παρατάσσοντας στις πρώτες σειρές ονόματα όπως ο Prince, η Madonna και ο Tupac. Και μετά ήταν τα supermodels – η Naomi, η Christy Turlington, η Linda Evangelista και η Cindy Crawford – που αποτέλεσαν ένα πάνθεον που σταματούσε την κυκλοφορία τόσο στην πασαρέλα όσο και στις θρυλικές διαφημιστικές καμπάνιες που φωτογραφήθηκαν από τον Richard Avedon και τον Steven Meisel.

Αυτές οι γοητευτικές εικόνες -που κόβουν την ανάσα ακόμη και σήμερα- εξασφάλισαν την κληρονομιά του Gianni για μια νέα γενιά οπαδών της μόδας. Αλλά θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε τη Donatella, η οποία, χαράζοντας τη δική της πορεία, έχει στήσει ένα μνημείο στο όνομά του. Κανείς δε μπορεί να ξεχάσει τη θριαμβευτική συλλογή στην οποία η σχεδιάστρια αναφέρθηκε απροκάλυπτα στο παρελθόν του οίκου. Καθώς τα μοντέλα βάδιζαν σε σχηματισμό, μια ασώματη φωνή ηχούσε από πάνω: «αυτή είναι η γιορτή μιας ιδιοφυΐας / αυτή είναι η γιορτή ενός ειδώλου / αυτή είναι η γιορτή του αδελφού μου / φανταστείτε έναν κόσμο χωρίς την ανάληψη ρίσκου / την καινοτόμο ιδιοφυΐα του / και πάνω απ’ όλα / την πίστη του στις γυναίκες». Καθώς η αυλαία έπεσε, αποκαλύπτοντας τις μούσες του αποτυπωμένες σε χρυσό, η Donatella και ο Gianni έστειλαν την ποπ κουλτούρα σε μια αέναη περιδίνηση.

Photo: YouTube

Ήταν εκείνο το θαυμαστό άνοιγμα των αρχείων, από το οποίο τα σχέδια του Gianni άρχισαν να διαδίδονται ξανά στα κόκκινα χαλιά. Το 2019, η Kim Kardashian ντύθηκε αποκλειστικά με τις δημιουργίες του, ταξιδεύοντας πίσω το στο 1992, το 1996, το 1997 και το 1998. Και με τα αρχειακά λαβράκια να αποτελούν ολοένα και μεγαλύτερο «πραξικόπημα» για τους στιλίστες των διασημοτήτων, οι δημιουργίες του Gianni ζωντάνεψαν στους ώμους της Zendaya, της Lady Gaga, της Dua Lipa και της Bella Hadid, μεταξύ τόσων άλλων. Είκοσι πέντε χρόνια μετά τον πρόωρο θάνατό του, το όνομα Versace έχει την ίδια βαρύτητα που είχε πάντα, οι γυναίκες του γεννιούνται και ξαναγεννιούνται, αλλά πάντα με τη δική του υπογραφή.

Must in

Μαθήματα ελληνικής Ιστορίας

Στη μελέτη «Ιστορία, έθνος και μυθιστόρημα στη Μεταπολίτευση» ο Δημήτρης Τζιόβας προσεγγίζει τη σχέση λογοτεχνίας και έθνους μέσα από τις μεταμορφώσεις του λεγόμενου «ιστορικού μυθιστορήματος», της μνήμης και των τραυμάτων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024