Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Dear Influencers: Τα κορίτσια μας υποφέρουν λόγω των social media. Ας τα βοηθήσουμε.

Dear Influencers: Τα κορίτσια μας υποφέρουν λόγω των social media. Ας τα βοηθήσουμε.

Μια υπογραφή μπορεί να γίνει η αρχή για να αλλάξουμε τους κανόνες της ομορφιάς, βοηθώντας τις έφηβες και τις νεαρές γυναίκες να ανακτήσουν την αυτοπεποίθησή τους και να αγαπήσουν το σώμα τους

Πριν ένα χρόνο περίπου, η κολλητή μου δήλωσε σοκαρισμένη από το πόσο όμορφοι άνθρωποι υπάρχουν στον κόσμο. Είχε μερικές εβδομάδες που είχε κολλήσει με το TikTok και, αν και πλησίαζε τα 30 και είχε πλήρη συναίσθηση της χρήσης φίλτρων στο Instagram, δεν είχε στο μυαλό της ότι τα βίντεο μπορούν να υποστούν εξίσου αόρατη επεξεργασία. Για μερικές μέρες, κατέληξε να πιστεύει ότι ο πλανήτης ήταν γεμάτος από νεαρούς ενήλικες με τέλεια συμμετρικά πρόσωπα και εξίσου αψεγάδιαστα σώματα. Απλώς, δεν είχε τύχει να τους συναντήσει στον δρόμο.

Όποιος ισχυριστεί ότι η δική μας γενιά δεν είχε εκτεθεί κατά τη διάρκεια της εφηβείας της σε αντιστοίχως ανέφικτα πρότυπα ομορφιάς, μάλλον έχει ξεχάσει τις εικόνες που βλέπαμε στα εξώφυλλα των περιοδικών, τις σειρές και τις ταινίες. Όμως ο εκδημοκρατισμός του editing θόλωσε όρια που μέχρι πρόσφατα μας ήταν σαφή, επιτρέποντας σε influencers (original ή της διπλανής πόρτας) εύκολη πρόσβαση σε προηγμένα εργαλεία επεξεργασίας εικόνων που κάποτε περιορίζονταν στα studio των φωτογράφων.

Αόρατα αλλά πανίσχυρα

Πλέον είναι συχνά αδύνατον να δεις με γυμνό μάτι τα φίλτρα, τα προγράμματα επεξεργασίας, την επίδραση του φωτισμού στο τελικό αποτέλεσμα. Και αυτό έχει πτυχές σαφώς επικίνδυνες, ιδίως για τα κορίτσια, που μεγαλώνουν σε έναν κόσμο που μοιάζει να έχει αφήσει πίσω του την κυτταρίτιδα, τις ραγάδες, την ακμή – ή ακόμη και τα λεπτά χείλη και όποιον σωματότυπο απέχει από εκείνον της κλεψύδρας.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο που έρευνες έχουν δείξει ότι η ψυχική υγεία των εφήβων έχει επιδεινωθεί μετά τη διάδοση των κοινωνικών δικτύων, ενώ το ίδιο ισχύει και για την αυτοπεποίθηση που αισθάνονται για την εμφάνισή τους. Αμερικανική έρευνα του πρώτου εξαμήνου του 2021, είχε διαπιστώσει ότι τα καταθλιπτικά επεισόδια παρουσιάζονταν με σχεδόν τριπλάσια συχνότητα μεταξύ των έφηβων κοριτσιών (25,2%) σε σχέση με τα αγόρια της ηλικίας τους (9,2%). Και οι ειδικοί συμφωνούν ότι η τεχνολογία έχει διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο σε αυτές τις ανησυχητικές τάσεις.

Το πρώτο βήμα προς την αλλαγή

Η απαγόρευση των φίλτρων, πέρα από αδύνατο να εφαρμοστεί, δεν αποτελεί λύση στο πρόβλημα. Η ανάγκη των ανθρώπων να βελτιώσουν την εικόνα τους, εξάλλου, είναι απολύτως διαχρονική και δεν θα πρέπει να ενοχοποιείται. Αν, όμως, αντί για αυτή, δίναμε απλώς τη δυνατότητα στις έφηβες να γνωρίζουν ποιες φωτογραφίες από αυτές που εμφανίζονται μπροστά τους στο scrolling έχουν υποστεί επεξεργασία;

Αυτόν ακριβώς το στόχο έχει βάλει η Dove – μια εταιρεία που εδώ και χρόνια εστιάζει στις αμέτρητες μορφές που μπορεί να πάρει η ομορφιά. Μέσα από τη νέα της καμπάνια καλεί τους influencers να επισημαίνουν πάντα αν έχουν χρησιμοποιήσει φίλτρα και μας ζητά να συμμετέχουμε στη συλλογή υπογραφών, για να αλλάξουμε μαζί τους κανόνες ομορφιάς στα social media, καθιστώντας υποχρεωτική την ειλικρίνεια σε σχέση με το editing των φωτογραφιών.

Περνώντας αμέτρητες ώρες στην οθόνη των κινητών τους, τα κορίτσια και οι νεαρές γυναίκες είναι εύκολο να παρασυρθούν στο κυνήγι άπιαστων προτύπων ομορφιάς, χάνοντας την αυτοπεποίθησή τους – και αυτό είναι κάτι που πρέπει και μπορούμε να αφήσουμε στο παρελθόν.

Για αυτό, πέρα από το να δώσουμε την υπογραφή μας, είναι πολύ σημαντικό να ακολουθήσουμε και τις υπόλοιπες προτροπές που συναντάμε στην ειδικά διαμορφωμένη ιστοσελίδα της Dove: να μιλήσουμε σε ένα νέο κορίτσι για τα social media και τον τρόπο που βλέπει τον εαυτό του, να αρχίσουμε να ανεβάζουμε και οι ίδιες περισσότερες εικόνες μας χωρίς καμιά επεξεργασία και να υποστηρίζουμε με όσα κάνουμε και λέμε online έναν πιο ευρύ ορισμό της ομορφιάς, που δέχεται κάθε εκδοχή της. Με λίγα λόγια, να κάνουμε τη διαφορά, ξεκινώντας από τον εαυτό μας.

Βάλε κι εσύ την υπογραφή σου.

Must in

Ολυμπιακός: Ο «καυτός» Φουρνιέ και οι… εκλεκτές παρουσίες (vid)

Δείτε μέσα από την παρακάμερα της ΚΑΕ Ολυμπιακός όσα έγιναν εντός και εκτός παρκέ στην αναμέτρηση με την Βίρτους (18/12).

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο