Γερμανοί λιμενεργάτες απεργούν για τον πληθωρισμό
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη απεργία σε γερμανικά λιμάνια εδώ και 40 χρόνια. Τα συνδικάτα εργαζομένων ζητούν αυξήσεις στους μισθούς εξαιτίας του καλπάζοντος πληθωρισμού.
- Ο αντίπαλος της Starlink του Έλον Μάσκ έχει ευρωπαϊκή σφραγίδα
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- ΣΥΡΙΖΑ: Τα νέα μέλη του Εκτελεστικού Γραφείου και οι χρεώσεις στην Πολιτική Γραμματεία
Xάος επικρατεί σε σημαντικά λιμάνια της βόρειας Γερμανίας, από το Αμβούργο, το Mπρέμερχαφεν και τη Βρέμη έως το Όλντενμπουργκ και το Βιλελμσχάφεν. Οι λιμενεργάτες απεργούν από την Πέμπτη με κεντρικό σύνθημα να μπει φρένο στον πληθωρισμό.
Αναμένεται μάλιστα να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, πιθανώς μέχρι και την Κυριακή, μετά και το πράσινο φως δικαστηρίου που έκρινε νόμιμη την απεργία, κατόπιν απόρριψης αιτήματος εταιρειών διαχείρισης λιμανιών για λήψη ασφαλιστικών μέτρων.
Διαβάστε επίσης: Deutsche Bank: Οι Γερμανοί μπορεί να χρειαστεί να ανάψουν τα τζάκια τον χειμώνα
Εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών οργανώσεων Γερμανών λιμενεργατών βρίσκονται εδώ και καιρό σε διαπραγματεύσεις με λιμενικές εταιρείες για την αναπροσαρμογή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και άρα των μισθών 12.000 περίπου εργαζομένων σε 58 εταιρείες, εξαιτίας του διαρκώς διογκούμενου πληθωρισμού, της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία.
Το συνδικάτο Ver.di ζητά συγκεκριμένα αύξηση του ωρομισθίου κατά 1,20 ευρώ και αναπροσαρμογή των μισθών λαμβάνοντας υπόψη το νυν ποσοστό του πληθωρισμό, που αγγίζει ήδη το 7,6%.
Πρόγευση «κοινωνικής έκρηξης»;
Πρόκειται, σύμφωνα με γερμανικά ΜΜΕ, για τη μεγαλύτερη απεργία Γερμανών λιμενεργατών εδώ και σαράντα χρόνια, η οποία επηρεάζει όχι μόνο τους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στα γερμανικά λιμάνια, αλλά τη συνολική διέλευση πλοίων κοντέινερ και τους χώρους αποθήκευσης.
Μια απεργία που έρχεται να προστεθεί στα σοβαρά προβλήματα που ακόμη υπάρχουν στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού. Σημειωτέον ότι τα γερμανικά λιμάνια και ειδικά το Αμβούργο παίζουν κομβικό ρόλο στην παγκόσμια διακίνηση αγαθών.
Σύμφωνα μάλιστα με τους υπολογισμούς του Ινστιτούτου του Κιέλου για την Παγκόσμια Οικονομία, πάνω από το 2% της παγκόσμιας χωρητικότητας εμπορευμάτων έχει κολλήσει για την ώρα στη Βόρεια Θάλασσα.
Όλα αυτά αποτελούν ίσως μια πρόγευση του δύσκολου χειμώνα, για τον οποίο προετοιμάζουν πολίτες και εργαζομένους οι Γερμανοί πολιτικοί, με τον καγκελάριο Σολτς να έχει μιλήσει πρόσφατα για κίνδυνο «κοινωνικής έκρηξης» εξαιτίας του πληθωρισμού και της ενεργειακής κρίσης.
Δήμητρα Κυρανούδη, Βερολίνο
Πηγή: Deutsche Welle
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις